Beginner vraag over simpele Smarthome

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemen2
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-12-2024
Hi allemaal,

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe woning en hier wil ik (simpele) dingen Smart maken. Echter twijfel ik nog aan wat handig is en wat wellicht betere opties zijn (ik ben slechts bekend met de grote merken..).

Wat ik wil:
- Camera deurbel
- Smart radiator knoppen (bv. Tado)
- Een hub/scherm die ik aan de muur kan bevestigen waarop ik de deurbel kan zien en de temperatuur kan regelen van de radiators

Nu heb ik mij ingelezen op de Google Nest Hub, in combinatie met de Google Nest Deurbel en de Tado knoppen. Dit lijkt een goede oplossing? Alleen is er geen strakke manier om de Google Nest Hub te bevestigen aan de muur, daarnaast weet ik niet of er andere (wellicht betere) merken zijn die mijn wensen kunnen waarmaken?

Op goed geluk probeer ik het hier, wie weet kan een van jullie mij de perfecte oplossing bieden. Of misschien is de oplossing die ik gevonden heb al zo perfect mogelijk.

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:54
Met slimme radiatorknoppen is het nou juist niet de bedoeling dat je dingen blijft wijzigen en regelen ;-)!

Voor de deurbel zou je ook een (oude) tablet kunnen ophangen en daar de camera feed op kunnen laten weergeven. Die kunnen tenminste strak aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06:18
codemen2 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:15:
Hi allemaal,

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe woning en hier wil ik (simpele) dingen Smart maken. Echter twijfel ik nog aan wat handig is en wat wellicht betere opties zijn (ik ben slechts bekend met de grote merken..).

Wat ik wil:
- Camera deurbel
- Smart radiator knoppen (bv. Tado)
- Een hub/scherm die ik aan de muur kan bevestigen waarop ik de deurbel kan zien en de temperatuur kan regelen van de radiators

Nu heb ik mij ingelezen op de Google Nest Hub, in combinatie met de Google Nest Deurbel en de Tado knoppen. Dit lijkt een goede oplossing? Alleen is er geen strakke manier om de Google Nest Hub te bevestigen aan de muur, daarnaast weet ik niet of er andere (wellicht betere) merken zijn die mijn wensen kunnen waarmaken?

Op goed geluk probeer ik het hier, wie weet kan een van jullie mij de perfecte oplossing bieden. Of misschien is de oplossing die ik gevonden heb al zo perfect mogelijk.

Dank alvast!
Leuk, smart home :)

Wij zijn er ongeveer een half jaar geleden per ongeluk ingerold.

Wij hebben op dit moment Google Home, en sturen daarmee verschillende dingen aan.

We hebben de google deurbel. Die gebruiken we samen met de hub, wat ons erg goed bevalt. Dat vooral omdat de hub altijd heel snel de deurbel laat horen, terwijl de notificatie via de smartphone rustig 4 of 5 minuten op zich laat wachten soms. Bij ons staat de hub geweest op het tv-kastje :) De deurbel zelf werkt hier erg goed, hij schijnt alleen bij temperaturen onder 0 een probleem met het laden van de accu te kunnen krijgen.

Inmiddels hebben we voor de achterkant van het huis een google camera bijgeplaatst.

We gebruiken inmiddels chromecast om tv te kijken via ziggo etc. We vinden het makkelijk en het verbruikt minder stroom.

We gebruiken 2 google speakers die we ook voor de tv kunnen gebruiken. Bij dat laatste (meestal?) wat vertraging in het geluid.

Verder gebruiken we een smart deurslot, Tedee. Daar zijn we ook erg blij mee. Dat slot is, net als geloof ik veel van de andere slimme sloten, niet altijd betrouwbaar in het automatisch de deur openen, maar met bediening via de app gaat het erg goed en betrouwbaar. De batterij lijkt eindeloos mee te gaan, en we vinden het zelf een veilig idee dat we met dit slot altijd de deur van binnen en van buiten kunnen openen. Binnenkant met draaiknop, buiten met een sleutel van de cilinder die je erbij kan bestellen.

Ik heb nog wel eens gekeken naar overige toepassingen, maar dat sprak mij niet aan.

Succes en plezier met je keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:17
gezien het verdien model van Google (lees: zoveel mogelijk data van jou), zou ik daar met een grote boog omheen lopen. Ook een deurslot via een cloud dienst zou voor mij een stap te ver zijn.