Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik zoek een?
Nieuwe telefoon voor mijn zoon ter vervanging van zijn Redmi note 9

Wat is je budget?
Max. €300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De telefoon zal gebruikt worden voor WhatsApp, insta, browsen, YouTube en spelletjes

Wat heb je zelf al gevonden?
uitvoering: OPPO A94 5G Zwart en https://www.belsimpel.nl/...AQYAyABEgLeffD_BwE&cntd=1.

Welke vragen heb je hier nog over?
De telefoon moet niet al te groot zijn. In eerste instantie keek ik naar de Samsung a54, maar deze voelde echt te groot en zwaar aan.

Aangezien op de huidige telefoon regelmatig spelletjes niet kunnen draaien en de ook vaak vast loopt of niet reageert op aanrakingen, vind ik het belangrijk dat de telefoon voldoende snelheid/geheugen heeft.

Camera is leuk, maar dit zal dit is geen doorslaggevende factor.

Als ik bovenstaande 2 telefoons vergelijk zou de Redmi op papier betere specs hebben en zou hier mijn voorkeur naar uit gaan. Deze is ook nieuwer dus wellicht wat langer updates. Meer opslagcapaciteit en intern geheugen. Beiden kunnen eventueel een sd-kaart hebben om de opslagruimte nog verder uit te breiden.

Of zie ik iets over het hoofd of zijn er wellicht betere alternatieven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Je vind de A54 te groot en komt vervolgens met twee alternatieven die nog groter zijn....
In de pricewatch kun je ook de maten van een telefoon meenemen: categorie: Smartphones

In dat geval kijk ook naar de Poco X5 Pro (zelfde formaat als de Oppo maar betere processor):
uitvoering: Poco X5 Pro 5G, 8GB ram, 256GB opslag Zwart

Wil je compact zul je het in een hogere prijs categorie moeten zoeken, al dan niet tweedehands of een ouder model. Een Samsung S21 bijvoorbeeld is een stuk compacter.

[ Voor 12% gewijzigd door swhnld op 29-06-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Als je je budget nog iets kunt rekken misschien een Pixel 6a?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Waarom je zoon niet een telefoon binnen het budget uit laten kiezen? Kan hij er zelf een uitzoeken en de afweging maken tussen verschillende specs en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Bekijk ook de Motorola Edge 30 Neo eens. Past precies binnen budget, is met 6.28" wat kleiner dan de A54 en met maar 155 gram ook veel lichter.
product: Motorola Edge 30 Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
swhnld schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:31:
Je vind de A54 te groot en komt vervolgens met twee alternatieven die nog groter zijn....
In de pricewatch kun je ook de maten van een telefoon meenemen: categorie: Smartphones

In dat geval kijk ook naar de Poco X5 Pro (zelfde formaat als de Oppo maar betere processor):
uitvoering: Poco X5 Pro 5G, 8GB ram, 256GB opslag Zwart

Wil je compact zul je het in een hogere prijs categorie moeten zoeken, al dan niet tweedehands of een ouder model. Een Samsung S21 bijvoorbeeld is een stuk compacter.
Bedankt voor de tip.
Inmiddels twijfel ik tussen uitvoering: Poco X5 Pro 5G, 8GB ram, 256GB opslag Zwart en https://www.amazon.nl/Xia...psc=1&smid=A1M1A33HS0NFJF.

Qua specs zie ik nauwelijks verschil. Is er überhaupt verschil?

[ Voor 10% gewijzigd door mobile12 op 12-07-2023 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 21:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat zijn de wensen van je zoon en wat heeft hij zelf al gevonden?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile12
Hij wil spelletjes kunnen spelen, heel soms een foto maken, YouTube kijken. Daarnaast is geduld niet zijn sterkste punt, dus is het belangrijk dat de telefoon soepel draait. Dus niet vaak en lang moet nadenken bij het openen van een andere app. Dit is ook de reden dat we kijken naar 8Gb geheugen.

Ook een goede batterij die minimaal een dag meegaat bij regelmatig 😉 schermgebruik.

De poco en Xiaomi zijn beide <€300 en beschikken over goede specs in dit segment. De grootte van deze toestellen is acceptabel waarbij de poco een paar gram lichter is.

[ Voor 8% gewijzigd door mobile12 op 12-07-2023 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Laat hem er binnen budget zelf een uitkiezen
Maak duidelijk dat hij er zeker 3 jaar mee moet doen
let op onderdelenvoorziening / repareerbaarheid.

:Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
mobile12 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:01:
[...]

Bedankt voor de tip.
Inmiddels twijfel ik tussen uitvoering: Poco X5 Pro 5G, 8GB ram, 256GB opslag Zwart en https://www.amazon.nl/Xia...psc=1&smid=A1M1A33HS0NFJF.

Qua specs zie ik nauwelijks verschil. Is er überhaupt verschil?
Weinig verschil, maar ik geef voorkeur aan een Qualcom processor boven een Mediatek processor, dus zou de Poco nemen:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1908426;1920864/
Pagina: 1