Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geroen
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb een Alfen Eve met socket dus een losse laadkabel. Ik start het laadproces altijd met een RFID pas vanwege verrekening van de laadkosten met mijn werkgever.

Als ik wil vertrekken, haal ik uiteraard de kabel los van mijn auto en dan hang ik dat kabeluiteinde met connector achter in mijn brievenbus, achter slot en grendel. Zo kan niemand mijn kabel meenemen.

Kom ik terug dan sluit ik graag de kabel weer aan op de auto en zou ik enkel de pas bij de lader willen houden om een nieuwe laadsessie te starten. Echter moet ik dan ook altijd de kabel aan laderzijde eerst eruit halen en er weer inpluggen alvorens de lader een nieuwe laadsessie accepteert. Dit is onhandig en omslachtig.

Weet iemand of de lader zodanig ingesteld kan worden dat ik de kabel aan de laderzijde niet telkens hoef in en uit te pluggen? Het is daarbij wel van belang dat het laden nog steeds enkel via RFID pas wordt geautoriseerd/geaccepteerd.

Wellicht vraag je je af waarom ik geen lader met vaste kabel heb gekocht. Dat is simpelweg omdat ik een langere afstand moet overbruggen van lader naar auto dan de beschikbare vaste kabellengtes.

Alle reacties

• EJ1971
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-02 21:07
Beste Geroen,
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Heb jij hier inmiddels al een oplossing voor gevonden?

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:07
Moet je niet gewoon de sessie ook beeindigen met je laadpas?