Toon posts:

HD naar de kloten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 ibm 60GXP 40 GB hd's (RAID 0) in m'n computer hangen, heb net weer opnieuw win98 erop gezet, want m'n win2k & winme waren totaal aan het flippen, programma's die niet op wilden starten door vermiste bestanden, icoontjes die in winME verdwenen, als ik ik op virussen scan loopt alles vast, en nu met m'n nieuwe installatie krijg ik een foutmelding bij het virus scannen.

Als ik norton disk docter draai crasht ie bij m'n D: drive bij de oppervlakte test, maar als ik die test proggies van ibm draai (drive fitness test; data advisor) zegt ie dat alles in orde is.

Iemand misschien enig id wat er aan de hand is? (ik denk zelf dus iets met m'n HD)

Verwijderd

verloren clusters misschien ?????

als alle Os'sen vast lopen kan ik je garanderen dat die schijf kapot is heb het zelf ook gehad met een wd ..

gewoon teruggaan naar de winkel en een nieuwe hd vragen

greetz La Gomera :P

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik denk dat er 1 (of meer) echt gaar is.

Met dit programma kan je de temperatuur bekijken.

Het wordt zowiezo afgeraden om die schijven in een RAID setting te plaatsen.
Vriend van me heeft precies hetzelfde als jij en die is echt wel naar de sh*t.

Tsjah IBM schijven zijn vet, maar aanzienlijke kans dat ze stukgaan :(

Ik vind dit erg jammer, maar er komt wel een oplossing voor.

Overigens is mijn 40 gig 60GXP nog niet d00d.

Verwijderd

Neem je windows 98 boot disk. Fdisk dan format dan scandisk. Als de oppervlakte scan van scandisk je niet blij maakt direct terug naar de winkel.

Andere procedure word niet ge-accepeteerd!

Verwijderd

Niet normaal hoeveel IBM HD's er de laatste tijd de pijp uit gaan.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 13:46 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Niet normaal hoeveel IBM HD's er de laatste tijd de pijp uit gaan.
Dat kun je wel stellen ja. Ik voorspel dan ook dat dit ze handenvol klanten gaat kosten...

Verwijderd

Topicstarter
beetje vreemd, als ik met norton disk doctor of m$ scandisk een oppervlakte test doe dan crasht ie(constant op het zelfde punt).

maar in dos heeft ie geen problemen, en kan ook geen problemen vinden :? , en das met scandisk, DFT en data advisor,

iemand een id, waarom m'n comp in windows testen wel flipt en in dos niet?

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

misschien moet je wel ff een nieuwe RAID0 partitie aanmaken. ouwe weg nieuwe derop.. misschien striped ie niet lekker.....

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 16:24 schreef KNETTER2000 het volgende:
misschien moet je wel ff een nieuwe RAID0 partitie aanmaken. ouwe weg nieuwe derop.. misschien striped ie niet lekker.....
uhmm, 'striped ie niet lekker' -> kan dat dan?

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Jij had het over missende iconen en bestanden die wegwaren..
Kan zijn dat er niet lekker word weggeschreven/gelezen van die mooie R0 Stripe... of dat er ergens een foutje in is geslopen.
Dat vind ik "niet lekker stripen"

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

hehe, das mooi kut voor je bubbie,..!
maar anders zeur je thuis toch gwoon ff om een nieuwe (stabielere, grotere, snellere, en vooral duurdere) HD ?! Grote kans dattie eind v/d maand wordt aangeschaft, ofniet soms 8-)

met een vette ;),...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 17:14 schreef ChRiZzie het volgende:
hehe, das mooi kut voor je bubbie,..!
maar anders zeur je thuis toch gwoon ff om een nieuwe (stabielere, grotere, snellere, en vooral duurdere) HD ?! Grote kans dattie eind v/d maand wordt aangeschaft, ofniet soms 8-)

met een vette ;),...
:Z

Verwijderd

Topicstarter
k, ben bijna klaar met alles te backuppen, alleen 1 probleempje, heb nog 13 GB aan mp3's, en m'n backup HD is vol :'(

chriz kan ik jou hd niet ff lenen >:)

Verwijderd

Anders stuur je er iets meer volt doorheen dan de gebruikelijke 12. 24 bijvoorbeeld. Dat vind die drive niet echt leuk en dan is ie beetje dood. En dan kun je zeker teruggaan.
Pagina: 1