Een NAS in het netwerk plaatsen - waar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-05 20:53
Hey daar,

Mijn router en PC zijn bekabeld verbonden, ieder aan de andere kant van mijn huis. Mijn PC staat in een afgesloten ruimte en kan ik niet horen. Het liefste sluit ik mijn NAS aan op mijn PC zodat ik deze ook niet hoor. Dat kan toch gewoon? Ik zal dan een netwerk hubje moeten kopen o.i.d.? Of is het beter een NAS rechtstreeks op een router aan te sluiten?

Beter zou zijn als ik de NAS op zolder zet natuurlijk. Maar ook dan zou ik vanuit de PC (i.p.v. de router) willen werken i.v.m. de locatie van de kabels... Kan toch gewoon?

Simpele vraag misschien maar benieuwd of iemand mij uitsluitsel kan geven of wellicht een ander idee heeft

Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24

DarkSide

theres no place like ::1

Wat voor NAS heb je het over.
je NAS sluit je aan op je netwerk. Waar je die dan plaatst maakt niets uit.

vanaf je PC ga je over het netwerk naar je NAS.
Ik snap dus niet wat je bedoeld dat je vanuit de PC ipv de router je NAS wilt werken.

Je kunt vanaf elk aparaat in je netwerk bij de NAS en daar bestanden op zien, bewerken etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Als je 'm dan bij je PC in de buurt wilt hebben: koop een 5-poorts Gigabit switch. Sluit de kabel vanaf de router naar de PC aan in de switch en sluit de PC en de NAS aan op diezelfde switch. Nu verloopt alles via je router / netwerk. Werkt prima en de NAS doet waar de NAS voor is bedoeld: bestandjes benaderen via het netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:59
sypie schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:38:
Als je 'm dan bij je PC in de buurt wilt hebben: koop een 5-poorts Gigabit switch. Sluit de kabel vanaf de router naar de PC aan in de switch en sluit de PC en de NAS aan op diezelfde switch. Nu verloopt alles via je router / netwerk. Werkt prima en de NAS doet waar de NAS voor is bedoeld: bestandjes benaderen via het netwerk.
https://www.action.com/nl...k-desktop-switch-ls1005g/

Als je dan deze switch koopt ben je voor 10 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
Thanks allemaal, ik dacht inderdaad dat dat gewoon moest kunnen. Top!
@saaltink Dat is een voordelige switch! Misschien even langs de Action! Bedankt voor je tip!
@DarkSide het gaat om een Synology DS220+ (niet dat dat iets uitmaakt verder)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 10:24

DarkSide

theres no place like ::1

sommige mensen noemen externe USB disk bv een NAS.
Je hebt het over direct aansluiten op de PC ipv je Router.
Dus ik was op zoek naar opheldering wat je precies bedoeld.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemels
DarkSide schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:50:
sommige mensen noemen externe USB disk bv een NAS.
Ja dat is waar, een HDD op je router aansluiten is in principe een NAS, ik begrijp je! - ik denk ook dat daar mijn idee vandaan komt dat een NAS liefst direct op de router aangesloten wordt. Maar ik had wel het idee dat het overal in het netwerk moet kunnen. Nu weet ik het zeker

[ Voor 28% gewijzigd door Hemels op 28-06-2023 20:59 ]

Pagina: 1