Subwoofer aansluiten op je pc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woenter
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik heb van mijn oom laatst een paar leuke speakers gekregen en een mooie grote subwoofer.
Eerst geprobeerd enkel de speakers aan te sluiten op mijn huidige subwoofer die aangesloten staat op mijn pc, maar dat werkte helaas niet.

Nu is mijn vraag, de subwoofer die bij de speakers hoort heeft een maximale capiciteit van 340 watt. En word geleverd met 2 kleine speakers, 2 grote speakers en 1 lange speaker. Kan je dit aansluiten op een PC? Of word dit dan te zwaar voor je computer.

Voor het geval je wilde weten wat voor subwoofer het is: MS Avant 309i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:29

FeaR

In GoT we trust

Begin eens met alles te benoemen. Wat is merk en type van de "huidige subwoofer"? Welk merk en type zijn de "paar leuke speakers"?

De Mordaunt Short Avant 309i is een losse subwoofer, daar horen (standaard) geen speakers bij. Het is mogelijk wel gekocht/verkocht als 5.1 set maar niet om zo op de PC aan te sluiten. Enfin, terug naar de subwoofer, het is tevens geen component zoals uit een PC speaker set waar de subwoofer tevens de versterker is voor de speakers. Grote kans dat je een paar passieve speakers erbij hebt gehad. Passieve speakers sluit je niet direct aan op de PC maar via een versterker. De subwoofer pakt overigens geen vermogen van die versterker, de genoemde subwoofer is een actief exemplaar en heeft zijn eigen versterker.

Edit:
Je kan de actieve subwoofer wel rechtstreeks aansluiten op een PC via 3,5 mm naar RCA. Instellen dat die jack het center/subwoofer kanaal is. Mits de PC dit ondersteunt. En de vraag of het goed combineert met de huidige set.

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 28-06-2023 20:55 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woenter
Speakers die erbij zitten zijn Avant 902i speakers.

En of mijn pc dat aankan/ondersteunt weet ik dus niet. Ook heb ik dat niet ergens kunnen vinden. Maar het risico wil ik niet lopen dat mijn pc of audio poef zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Woenter schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:29:
Speakers die erbij zitten zijn Avant 902i speakers.
Zoals voorspeld, actieve passieve speakers. Je moet voor deze speakers een versterker hebben, dit sluit je niet rechtstreeks op de PC aan. Die versterker zal ook een uitgang voor de subwoofer hebben waarna je alles op die manier aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woenter
Kijk, bedankt!

Dan komt wel de vraag, welke heb ik hiervoor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Woenter schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:54:
Dan komt wel de vraag, welke heb ik hiervoor nodig?
Helaas, op die manier werkt Tweakers niet. Zonder enige vorm van eisen en randvoorwaarden is deze vraag sowieso te algemeen en veel te breed. Denk aan iets basaals als budget om rekening mee te houden.

Zoals gezegd is Tweakers niet het forum om een budget te noemen en ons een geschikt product te laten vinden, wij verwachten enige vorm van eigen vooronderzoek en inzet. Dergelijke vragen horen in Beeld en geluid koopadvies, zie de template waar een topic aan moet voldoen:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Zoals je ziet komt daar een stuk meer bij kijken. In de topic start waren diverse aannames gedaan, met de informatie die je nu hebt moet je mijns inziens verder kunnen komen. Zoeken op termen als "stereo versterker" of "surround receiver", denk dat je dan al een heel eind komt qua wat je nodig hebt. Maar probeer ook een beeld te krijgen waarom je het nodig hebt, het jezelf inlezen in de materie is een deel van de inzet waar ik het over had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:59
Kun je beter nog 2 studio monitoren halen, die actief zijn. hoef je geen losse versterker te kopen.
Of als de sub ook een out heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 00:45
FeaR schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:33:
[...]

Zoals voorspeld, actieve passieve speakers.
;)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Thnx, fixed! Volgens mij is de rest van de informatie wel consistent en kloppend 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-04 00:45
FeaR schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:26:
[...]

Thnx, fixed! Volgens mij is de rest van de informatie wel consistent en kloppend 🤔
Yes inderdaad, die passieve speakers moeten wel gevoed worden door iets van een eindtrap. Ik denk (mocht TS deze set willen gaan gebruiken op z'n PC) dat een enigszins moderne receiver een mooie oplossing is, waarbij de receiver in een 2.1 setting gebruikt wordt.

@Woenter Hou er rekening mee dat wanneer je deze speakers bij je PC wil gebruiken, je nog gauw een paar honderd euro kwijt bent aan een beetje leuke receiver om de boel aan te sturen. Je maakt niets kapot door deze speakers zo aan te sluiten op je PC, maar werken gaat het ook niet.

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Benedykt schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:33:
[...]
Yes inderdaad, die passieve speakers moeten wel gevoed worden door iets van een eindtrap. Ik denk (mocht TS deze set willen gaan gebruiken op z'n PC) dat een enigszins moderne receiver een mooie oplossing is, waarbij de receiver in een 2.1 setting gebruikt wordt.
Denk dat een surround receiver inderdaad het makkelijkst is. Zeker omdat de genoemde subwoofer geen High Level in heeft waardoor niet elke stereo versterker direct aan kan worden gesloten. Plus, ruimte om eventueel uit te bouwen naar surround. Al kom je dan wel weer op het punt hoe je vanaf de PC surround naar de receiver krijgt (meerkanaals analoog, S/PDIF, HDMI...?). Vandaar mijn verzoek @Woenter om meer onderzoek te doen en het gewenste plaatje duidelijk te hebben. Vraag is nu, zoals aangegeven, te breed en open om er überhaupt een antwoord op te geven. Plus, mogelijk is er geen behoefte om apparatuur te kopen om de gekregen set werkend te maken. Omdat nog steeds onbekend is wat "de huidige speakers" zijn is er ook geen antwoord te geven of de Mordaunt Short een upgrade zijn.

Een goed topic is niet alleen informatie vragen, ook informatie aanleveren en dat laatste wil nog niet echt.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 29-06-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woenter
Bedankt voor alle info!
Ik heb even rond gekeken naar wat ik nodig zou hebben. Maar zoals jullie al zeiden is die prijs zeer hoog. Als ik dan kijk naar de prijs/kwaliteit verhouding is dat voor mij te duur, gezien mijn huidig geluids systeem niet verkeerd is.

Wel bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1