11e op gesloten lotinglijst sociale huurwoning.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.484 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fill
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-09-2023
Ha,

Ik ben nu al enige tijd opzoek naar een woning met mijn vriendin. Het probleem is dat we nog aan het afstuderen zijn. Kopen zonder vast contract is dus erg lastig op dit moment.

Hierom zijn we nu al een tijdje aan het zoeken naar een sociale huurwoning, na een loting van 1700 man staan we op nummer 11 (na de sluitingstijd!).

Mijn vraag is of we een goede kans maken op deze woning doordat de eerste 10 de woning afwijzen. De woning heeft namelijk nog geen vloer/laminaat en plinten. Dit is voor ons geen probleem, maar wellicht voor de anderen wel.

Iemand ervaring met de lotinglijsten op WoonNet?

[ Voor 6% gewijzigd door Fill op 28-06-2023 19:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vermoedelijk niet.
Moet wel een heel incourant huis zijn willen alle 10 de gegadigde het huis afwijzen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:22
Je weet het nooit, maar ik denk dat er nu (gezien de woning en huurmarkt) relatief veel mensen zijn die sneller geneigd zijn om iets aan te nemen ook al is het niet geheel naar wens als ze ook maar iets aangeboden krijgen wat een beetje acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 14:12
Een kleine kans. Ik heb mijn huidge minihuis als 13e mogen nemen. En uit persoonlijke ervaring heb ik gehoord en gemerkt dat een bezichtiging tussen plek 10 en 20 voorkomt. Maar vaker hoor en merk ik dat je gewoon sub-5 moet zitten om behoorlijke kans te maken. Dus hoewel je een kleine kans hebt, raad ik je af alvast de verhuizers in te seinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:13
Definieer 'een goede kans'. Bij elke voorganger is er 50% kans (50% kans op ja, 50% kans op nee), dus met 10 voorgangers komt dat neer op een kans van ongeveer 0,1%. Afhankelijk van hoe je er tegenaan kijkt, mogelijk geen hele goede kans :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
Studio ergens huren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09
Statistisch gezien heb je een hele kleine kans. Zeker in deze markt zijn mensen geneigd eerder ja te zeggen.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:22
Wat maakt het uit wat wij denken dat de kans is? Verandert niets aan de uitkomst.

De inschrijving is gesloten en je zult moeten afwachten.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Ik denk dat hier heel weinig over valt te discussiëren op GoT. Vandaar een slotje.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 28-06-2023 20:33 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01:03
Nieuwbouw zou nog moeten lukken ivm investeren in de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:32
Hahn schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:12:
Bij elke voorganger is er 50% kans (50% kans op ja, 50% kans op nee)
Ik neem aan dat je het als grap bedoelde want dit is natuurlijk een stukje broddelstatistiek. Dit is alleen kloppend als je er vanuit gaat dat elke gegadigde door het opgooien van een muntje beslist om wel of niet de woning te nemen.
Er zijn inderdaad twee mogelijkheden; ja of nee, maar dat betekent niet dat er ook 50% kans is op die beide mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Meestal worden de eerste tien uitgenodigd voor een bezichtiging, als je daarbij zit heb je nog kans, meestal valt er nog wel iemand af, en tijdens de bezichtiging ook. En de rest kan je omkopen. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:36

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dit gaat nergens heen, nu echt op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.