Donkere vlekken in aanrecht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05-07-2023
Mijn vraag
...In het aanrecht zijn vlak onder de kraan donkere vlekken ontstaan. Er zat ook een latje. Maar die is voor een deel weggerot. Het was trouwens nog steeds vrij vochtig. Maar hoe het water daar is gekomen is niet helemaal duidelijk. Want ik heb nergens lekkage kunnen ontdekken. Aan de bovenkant van aanrecht is trouwens niets te zien. Ik kwam er dan ook laat achter. Niet alleen omdat rotte plekken aan onderkant zitten. Maar ook omdat de gootsteen er voor een groot deel voor zit. Niet alles daar ziet er trouwens rot uit. Maar het voelt allemaal wel zacht aan. Nou vroeg ik me af of ik dat met iets zou kunnen versterken. En heeft er iemand ideeën hoe ik dat het beste kan doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
Ik wouw er trouwens nog bij vermelden dat het om een houten aanrecht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Een foto zegt meer dan duizend woorden in dit geval denk ik

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Er zat een latje? Maar dat zit er nu dus niet meer? Wat deed dat latje? Waar zat dat latje?

Er zijn vlekken in het aanrecht.. .maar aan de bovenkant van het aanrecht is niets te zien?? Waar wel dan? Waar zitten dan die vlekken?

Het was vochtig onder/bij de kraan, maar je hebt geen idee hoe er water op die plek komt, terwijl er letterlijk een kraan op die plek door een gat in het aanrecht gaat?

Als het zacht is, is het rot.
Je bedoelt met 'houten aanrecht' waarschijnlijk een spaanplaat blad met kunststof melamine toplaag?

Als je nu eens gewoon een of meerdere fotos plaatst.. dat maakt het een stuk duidelijker dan dat, redelijk wazige, verhaal nu.. ;)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ULN5u29U_ublzUXPEelhLFdXJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5hjuAFmipJM0LOaRHV7EHsM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQk0PvrYoFu_2h5pjNFQWjCJP_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WUFqq1cSJGnZoE2NEBQVMTF1.png?f=fotoalbum_large
Ik zal inderdaad nog foto’s plaatsen. Van de boven en onderkant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

paQ

Denk niet dat dat een houten blad is. En je kitnaden hadden al een hele poos geleden vervangen moeten worden. Het is doorgelekt en in het blad getrokken. (al best wel even)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:42
Ik zou:

- Kuip en kraan eruit.
- Alles goed schoonmaken, anti-schimmel en laten drogen.
- Kraan terugplaatsen met nieuwe rubbers.
- Kuip terugplaatsen met voldoende kit/afdichting aan de onderkant.
- Kuip netjes afwerken aan de bovenzijde met eventueel een extra flinterdun randje kit.

Met als toevoeging dat dit al jaren lijkt te hebben gelekt, en het is afwachten hoe dit droogt, ik kan het iedereen aanraden om in elk geval 1x of 2x per jaar even het hele huis na te kijken of er ergens vocht/lekkage zit van buitenaf of het leidingwerk, want als je het niet ziet wordt de schade alleen maar groter totdat uiteindelijk vervangen van dingen de enige oplossing is.

Als je plannen had voor een nieuwe keuken/keukenblad dan is dit een mooie moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik zou het blad mooi vervangen en opnieuw laten kitten uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark210
Dat zou inderdaad een goede optie zijn.
Het enige wat jammer is dat onduidelijk is waar lekkage vandaan komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-05 11:38
Waarschijnlijk geen lekkage maar gewoon water op het aanrecht bij normaal gebruik wat langs alle kieren naar beneden kruipt. Daarom moet alles netjes afgekit zijn normaal gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

paQ

happysan schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:59:
Waarschijnlijk geen lekkage maar gewoon water op het aanrecht bij normaal gebruik wat langs alle kieren naar beneden kruipt. Daarom moet alles netjes afgekit zijn normaal gezien.
dat
gewoon natte handen, doekjes, morsen, spetteren, druipen

een onderbouw kuip heeft zo zijn voordelen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 29-06-2023 19:39 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1