Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en alledaags gebruik. Ik ga Cities Skylines zeer waarschijnlijk wel aanschaffen maar verder speel ik niet hele stevige games. Ik game overigens op 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het upgrade-setje wat ik nu snel even bij elkaar geklikt heb kost +/- €700 euro, dat vind ik een mooi bedrag maar als andere onderdelen ook vervangen moeten worden snap ik dat het budget ook stijgt. Er is wel wat ruimte, zeg tot €1000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende wil ik meenemen:
Opslag, case en randapparatuur heb ik al en is nog prima om mee te namen..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik op het oog:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Ik ben vooral benieuwd of ik met de CPU een goede keuze heb gemaakt, de specs lijken me prima, niet de allersnelste op de markt maar toch nog een stuk sneller dan wat ik nu heb en qua prijs/kwaliteit verhouding ziet er m.i. goed uit. Al ben ik al een hele tijd niet echt bezig met PC hardware en kan het dus maar zo dat ik dingen over het hoofd zie.
De voeding is nu een jaar of 3 oud, ik weet niet of die nog goed mee kan.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Is mijn keuze voor de CPU een goede en is de voeding die ik al heb ook in orde?
Andere (wellicht belangrijkste) vragen:
- is dit mobo een oké keuze? Ik heb vooral gekeken naar aansluitingen en uiteraard socket, verder niet echt en heb ook geen kennis van de verschillende chipsets en zo,
- mocht er een alternatief zijn wat meer waarde voor je geld geeft hooi ik het ook graag, dat mag dan zijn dat het bedrag lager wordt voor evenveel prestaties, of voor een beetje meer significant betere prestaties is ook het overwegen waard,
- is het sowieso de moeite waard nu te gaan upgraden of zouden jullie adviseren te wachten tot een volgende generatie spulletjes? Ik heb het idee dat ik de componenten die ik wil upgraden nu nog enigszins redelijk kan doorverkopen via V&A maar op zich kan deze setup nog wel wat jaartjes mee natuurlijk..
Gamen en alledaags gebruik. Ik ga Cities Skylines zeer waarschijnlijk wel aanschaffen maar verder speel ik niet hele stevige games. Ik game overigens op 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het upgrade-setje wat ik nu snel even bij elkaar geklikt heb kost +/- €700 euro, dat vind ik een mooi bedrag maar als andere onderdelen ook vervangen moeten worden snap ik dat het budget ook stijgt. Er is wel wat ruimte, zeg tot €1000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende wil ik meenemen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 750W | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 0,- | |||
Opslag, case en randapparatuur heb ik al en is nog prima om mee te namen..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit heb ik op het oog:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 304,38 | € 304,38 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B760M Mortar WiFi | € 153,44 | € 153,44 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK64GX5M2B6600C32 | € 255,40 | € 255,40 |
| Totaal | € 713,22 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen enkele voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Ik ben vooral benieuwd of ik met de CPU een goede keuze heb gemaakt, de specs lijken me prima, niet de allersnelste op de markt maar toch nog een stuk sneller dan wat ik nu heb en qua prijs/kwaliteit verhouding ziet er m.i. goed uit. Al ben ik al een hele tijd niet echt bezig met PC hardware en kan het dus maar zo dat ik dingen over het hoofd zie.
De voeding is nu een jaar of 3 oud, ik weet niet of die nog goed mee kan.
Ga je overklokken?
Nope
Wat verwacht je van ons?
Is mijn keuze voor de CPU een goede en is de voeding die ik al heb ook in orde?
Andere (wellicht belangrijkste) vragen:
- is dit mobo een oké keuze? Ik heb vooral gekeken naar aansluitingen en uiteraard socket, verder niet echt en heb ook geen kennis van de verschillende chipsets en zo,
- mocht er een alternatief zijn wat meer waarde voor je geld geeft hooi ik het ook graag, dat mag dan zijn dat het bedrag lager wordt voor evenveel prestaties, of voor een beetje meer significant betere prestaties is ook het overwegen waard,
- is het sowieso de moeite waard nu te gaan upgraden of zouden jullie adviseren te wachten tot een volgende generatie spulletjes? Ik heb het idee dat ik de componenten die ik wil upgraden nu nog enigszins redelijk kan doorverkopen via V&A maar op zich kan deze setup nog wel wat jaartjes mee natuurlijk..
[ Voor 8% gewijzigd door YES op 28-06-2023 19:22 ]