Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• illya89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-11 15:59
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om op mijn monofasige omvormer meer panelen aan te sluiten op een veilige manier.

Is er geen charge controller of soort van switch die je voor de omvormer kan plaatsen waar je 2 strings op kan aansluiten (West en Oost) die je dan kan aansluiten op je omvormer?

Zuid - string 1 omvormer
West en Oost - charge controller/switch - string 2 aansluiting omvormer

Met vriendelijke groeten

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16
Omvormers zijn te goedkoop om hier lang over na te denken. Dit idee kost behoorlijk opbrengst.

Afhankelijk van de huidige omvormer en opstelling is het mogelijk zelfs mogelijk 2 strings op 1 ingang te zetten.

Vertel eerst eens wat je hebt, voordat je naar zelf bedachte oplossingen gaat

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• illya89
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-11 15:59
8880wp op een huawei 4.6klt omvormer.

Monofasige omvormer vorig jaar gekocht. Nu hebben we spijt dat we geen 3 fasige omvormer hebben gekozen . Maar onze oprit is net opnieuw aangelegd en we wouden deze niet opengooien voor een 3 fasige aansluiting.

Op het oosten hebben we nog plek voor 8 panelen en willen meer opbrengst omdat we volgend jaar meer gaan verbruiken.

2 strings op 1 ingang lijkt mij niet mogelijk zonder optimizers.