Randapparatuur op 2 devices

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
Goedemiddag allen,

Als gevolg van de coronatijd heb ik een thuiswerk regeling waarbij er 2 dagen in de week thuis gewerkt mag worden. Werkgever voorziet hierin van alle randapparatuur maar dit was voor mij niet nodig gezien ik al voorzien was van de nodige spullen door mijn gaming-setup. Gezien er met een Citrix omgeving gewerkt wordt kan dit gemakelijk vanaf mijn eigen PC wat ook altijd toegestaan is. De werkgever wil nu echter dat ik mijn eigen PC niet meer gebruik en de voorziene laptop dien te gebruiken thuis.

Aangezien ik dus al een complete setup heb met de nodige schermen en de kabels redelijk weg gewerkt is het onwerkbaar om dit 2x per week te moeten omsluiten naar de laptop en weer terug.

Nu is mijn vraag of er een oplossing is om dit makkelijker te doen? Ik heb zelf al een beetje rond gekeken en kwam uit op een KVM switch maar volgens mij is dit best een prijzige optie. Zijn er mogelijk andere opties of hebben jullie tips om dit aan te pakken?

Mocht er meer informatie nodig zijn om hier antwoord op te kunnen geven dan hoor ik het graag en hoop ik dit aan te kunnen leveren!

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 17:22
Workaround:
inloggen op je laptop via rdp ? Haha
Moet wel open staan dan natuurlijk op de laptop in kwestie.

[ Voor 30% gewijzigd door Ghostface9000 op 28-06-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Een KVM switch die geen schermen ondersteunen (lees: USB switch) is een veel goedkopere optie, ik gebruik zelf: uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box. Ook in USB 2.0 versie te krijgen als je (baas) laatste cent wil besparen. Ding is te dom om automatisch te zien welke input wordt gebruikt, dus ik heb de standaard input op mijn eigen PC staan, en als ik werklaptop aansluit moet ik één knop in drukken.

Wat je mist is ethernet en je scherm(en). Ethernet zou je natuurlijk gewoon met een switch kunnen doen, zelf werk ik draadloos op werk laptop.

En de schermen zijn het dingetje: Bij mij is dat heel makkelijk, mijn scherm bleek automatisch over te schakelen naar actief signaal. Dus dan gewoon twee kabels erin duwen, en probleem is opgelost. Als dat niet zo is, dan moet je handmatig gaan wisselen elke keer met kut knopjes op je scherm, en dat is niet bepaald ideaal natuurlijk.
Eerst deed ik het zonder docking station, tegenwoordig met. En gelukkig geeft docking station geen signaal door aan mijn scherm als er geen laptop aan zit, dus het is niet dat die altijd actief lijkt voor mijn scherm.

Oh en mijn audio is via USB, dus die zit er ook op, waardoor ik mijn draadloze gaming headset voor meetings kan gebruiken, en schakelt automatisch over naar boxen als ik die uit zet (maar dat is feature van mijn headset).

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 28-06-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
op zich hoeft een KVM niet duur te zijn. Heb er zelf een goedkoop modelletje gekocht op amazon aan het begin van corona en deed zijn werk goed. Muis, toetsenbord en hdmi op aansluiten en gaan.

Voor mijn tweede scherm maakte ik gebruik van de hdmi aansluiting op de werklaptop die op de tweede ingang op het scherm aangesloten werd. KVM's om twee schermen aan te sturen waren direct veel duurder

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemical
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 26-01-2024
Ghostface9000 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:49:
Workaround:
inloggen op je laptop via rdp ? Haha
Moet wel open staan dan natuurlijk op de laptop in kwestie.
Ik vrees dat ik daar niet mee weg kom haha, toch dank voor de suggestie!
Sissors schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:21:
Een KVM switch die geen schermen ondersteunen (lees: USB switch) is een veel goedkopere optie, ik gebruik zelf: uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box. Ook in USB 2.0 versie te krijgen als je (baas) laatste cent wil besparen. Ding is te dom om automatisch te zien welke input wordt gebruikt, dus ik heb de standaard input op mijn eigen PC staan, en als ik werklaptop aansluit moet ik één knop in drukken.

Wat je mist is ethernet en je scherm(en). Ethernet zou je natuurlijk gewoon met een switch kunnen doen, zelf werk ik draadloos op werk laptop.

En de schermen zijn het dingetje: Bij mij is dat heel makkelijk, mijn scherm bleek automatisch over te schakelen naar actief signaal. Dus dan gewoon twee kabels erin duwen, en probleem is opgelost. Als dat niet zo is, dan moet je handmatig gaan wisselen elke keer met kut knopjes op je scherm, en dat is niet bepaald ideaal natuurlijk.
Eerst deed ik het zonder docking station, tegenwoordig met. En gelukkig geeft docking station geen signaal door aan mijn scherm als er geen laptop aan zit, dus het is niet dat die altijd actief lijkt voor mijn scherm.

Oh en mijn audio is via USB, dus die zit er ook op, waardoor ik mijn draadloze gaming headset voor meetings kan gebruiken, en schakelt automatisch over naar boxen als ik die uit zet (maar dat is feature van mijn headset).
Het gaat inderdaad voornamelijk om de beeldschermen. Toetsenbord en muis zijn redelijk snel om te zetten en een extra (draadloos) setje voor een paar euro lost dat ook wel op. Ik zal eens testen hoe het gaat met dubbele kabels aansluiten en hoe de monitoren hier op reageren. Wist niet dat dit mogelijk was.
dengregg schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:31:
op zich hoeft een KVM niet duur te zijn. Heb er zelf een goedkoop modelletje gekocht op amazon aan het begin van corona en deed zijn werk goed. Muis, toetsenbord en hdmi op aansluiten en gaan.

Voor mijn tweede scherm maakte ik gebruik van de hdmi aansluiting op de werklaptop die op de tweede ingang op het scherm aangesloten werd. KVM's om twee schermen aan te sturen waren direct veel duurder
Ja het betreft voor mij inderdaad 2, liefst zelfs 3 beeldschermen. En dan weet ik ook niet of een KVM switch kwaliteit/snelheid verliest eigenlijk. Gezien het uit eigen zak moet komen waren de switches die ik tegen kwam toch wel aan de prijs ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je zelf software op je werk pc kan installeren kan het softwarematig met Barrier. Hoe goed het werkt, geen idee.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Ik zou eerst graag het volgende willen weten:

- Wat game je? FPS?
- Zijn de games lag-gevoelig?
- Welke type monitoren heb je? (resolutie@fps)
- Kunnen je monitoren daisy chaining? (waarschijnlijk niet)
- Wat voor moederbord heb je? (thunderbolt en/of usb-c met DP alt mode? waarschijnlijk niet)

KVM kan, maar heeft beperkingen. DP alt mode dock kan, maar heeft beperkingen. Combinatie kan, maar heeft beperkingen. Displaylink kan, maar heeft beperkingen.

Kijk anders ook even in het docking station topic. Hierin staat veel hierover beschreven.
Pagina: 1