.
[ Voor 99% gewijzigd door CryptosGoBrrr op 29-06-2023 08:55 ]
[ Voor 99% gewijzigd door CryptosGoBrrr op 29-06-2023 08:55 ]
De buurman wist niet dat zijn vrouw aan het klagen was of bedoelde je dat het normaal gedrag was van de vrouw?CryptosGoBrrr schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:42:
[knip]
Ik heb de buurman laatst op de man aangesproken en gevraagd of er niet iets anders speelt gezien ze zo veel "last" van ons hebben, maar die speelde de onschuld zelve en wist van niks.
[knip]
Even rond de tafel gaan met z'n vieren en open kaart spelen. Vandaar uit weer verder kijken.Wat denken jullie? Toch water bij de wijn doen en nóg meer rekening met ze houden, of maling aan dat geklaag hebben en gewoon mijn eigen ding doen?
Lawaai van jezelf is per definitie minder storend dan lawaai van een ander.Ja, je hoort het dingetje op afstand lopen maar we zitten zelf met regelmaat in datzelfde tuinhuis, op zo'n 4 á 5 meter afstand van de pomp te eten en te praten dus zo erg is het allemaal niet.
Dit zijn allemaal kwalificaties die niet echt overkomen alsof je begrip hebt voor je eigen aandeel in de situatie.Ondanks dat we beiden joekels van tuinen hebben hebben ze op een of andere manier last van enkele takken en bomen die bij hun over de (overigens erg onderkomen en verwaarloosde) tuin/weide hangen.
Waarom niet gewoon netjes aangeven aan de buren dat jullie last hebben van de overhangende brandnetels? Dit doen ze immers bij jullie ook. Vind het ook niet meer dan normaal om zelf te zorgen dat je eigen tuin niet overhangt in de tuin van de buren, hoe groot je tuin ook is...Ondertussen hangen vanuit hun tuin de brandnetels en onkruid op flink wat stukken een meter over onze tuin heen en hebben we op eigen initiatief al meerdere van hun struiken/bomen gesnoeid omdat mijn grasmat het op flink wat plekken moest ontgelden.
Uhm, een beetje wind (vorige week stond er geen storm) zorgt er echt niet voor dat directe buren nul overlast kunnen ervaren van houtstook. Juist als er weinig wind is, kan dergelijke rook / stank nogal lang blijven hangen.Maar ook dat mag niet meer baten. Ondanks dat de wind vorige week de andere kant op stond, had de buurvrouw op miraculeuze wijze weer last van "hele pluimen rook" die "de hele tijd hun kant op kwamen".
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 28-06-2023 14:05 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Voor het opstoken van bomen in je tuin (=open vuur; geen fakkels, vuurkorf of tuinhaard) heb je in de meeste gemeenten een stookontheffing nodig, sommige gemeenten gaan nog verder en verlenen die stookontheffing alleen wanneer de bomen door ziekte zijn aangetast en daarna doodgegaan. Dus dat is al iets wat je even na moet kijken alvorens je je eigen gang kunt gaan.CryptosGoBrrr schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:42:
Omdat ik veel dode en opgedroogde bomen rooi in de tuin stook ik zo nu en dan een flinke portie op om niet elke week 3 keer naar het milieupark te hoeven rijden. In het begin hebben andere buren (nog meer verderop in de straat) daar wel eens over geklaagd, sindsdien kijk dan altijd even hoe de wind staat zodat eventuele rook richting het natuurgebied waait en de buren er geen last van hebben. Maar ook dat mag niet meer baten. Ondanks dat de wind vorige week de andere kant op stond, had de buurvrouw op miraculeuze wijze weer last van "hele pluimen rook" die "de hele tijd hun kant op kwamen".
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Voor ons allemaal koffiedik kijken, maar op basis van verhaal van TS denk ik juist precies het tegenovergestelde. Ik zou juist zeggen dat TS prima zijn best om de relatie werkbaar te houden. Een beetje overlast hoort er af en toe gewoon bij.naitsoezn schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:03:
Lang verhaal
Wat niet wegneemt dat overdrijven ook een kunst is. Als wij er met ons gezin en bezoek op een paar meter afstand vandaan kunnen zitten is het lawaai zo erg nog niet.naitsoezn schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:03:
Lawaai van jezelf is per definitie minder storend dan lawaai van een ander.
Dit doen wij ook. Echter doen zij er vervolgens niks mee. Sterker nog, deze buurman (nogal betweterig van aard) gaat dan nog nét niet met de meetlat op de grond liggen om te betwisten in hoeverre de brandnetels naast de gedeelde erfscheiding niet van onszelf zijn terwijl ze overduidelijk vanuit hun kant onze tuin ingroeien. We halen ze zelf uit ellende maar weg elke keer.Waarom niet gewoon netjes aangeven aan de buren dat jullie last hebben van de overhangende brandnetels? Dit doen ze immers bij jullie ook.
Kleine nuancering, het betreffende bosje hebben we pas 2 jaar geleden gekocht en het heeft al die voorgaande jaren voordat het van ons was (en überhaupt niet duidelijk was van wie het was) gewoekerd. We zijn er al flinke meters in aan het maken en de boel aan het rooien. Gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag. Neemt niet weg dat we het onzin vinden dat ze "last" hebben van een tak of struik die iets boven hun weide uitsteekt, die overigens enorm onderkomen is en waar ze zelf weinig tot geen onderhoud aan doen.Vind het ook niet meer dan normaal om zelf te zorgen dat je eigen tuin niet overhangt in de tuin van de buren, hoe groot je tuin ook is...
Als we in een rijtjeshuis in een volksbuurt zou wonen zou ik het met je eens zijn. Maar de reden dat ik onze grote tuinen benoem is juist dat ik mijn stookplek al zo'n 100 meter van de huizen vandaan heb en tevens aangeef alleen te stoken als er juist wind richting het natuurgebied staat.Uhm, een beetje wind (vorige week stond er geen storm) zorgt er echt niet voor dat directe buren nul overlast kunnen ervaren van houtstook. Juist als er weinig wind is, kan dergelijke rook / stank nogal lang blijven hangen.
Staat 's nachts nooit aan, met uitzondering van een enkele keer dat we het vergeten zijn uit te zetten.JDillinger schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:16:
Tuinverlichting ook zelfde, maar je zou ze misschien tegemoet kunnen komen door er een timer op te zetten zodat het 's nachts niet brandt?
Ach gossie toch, is het zo zwaar hier in Nederland?Dave1989 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:18:
Tolerantie is zo onderhand in dit land omgedraaid.
[ Voor 7% gewijzigd door armageddon_2k1 op 28-06-2023 14:27 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat laatste is hier letterlijk het geval. Het zijn allemaal dode (naald)bomen waar navraag voor is gedaan bij de gemeente. Doordat ze al een tijdje dood zijn vallen er bij elke storm wel een paar om omdat ze helemaal opgedroogd zijn en dode wortels hebben. Je stookt ze ook zo weg.Yaksa schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:15:
[...]
Voor het opstoken van bomen in je tuin (=open vuur; geen fakkels, vuurkorf of tuinhaard) heb je in de meeste gemeenten een stookontheffing nodig, sommige gemeenten gaan nog verder en verlenen die stookontheffing alleen wanneer de bomen door ziekte zijn aangetast en daarna doodgegaan. Dus dat is al iets wat je even na moet kijken alvorens je je eigen gang kunt gaan.
Allesbehalve, dus ik snap je opmerking niet echt.armageddon_2k1 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:19:
[...]
Ach gossie toch, is het zo zwaar hier in Nederland?
En dit klopt helemaal. Niet alleen omdat je dan er zelf het genot van hebt maar ook vooral omdat jij bepaalt wanneer en hoe lang het lawaai duurt. Als buur heb je er geen controle over en dat kan het extra storend maken.naitsoezn schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:03:
Lawaai van jezelf is per definitie minder storend dan lawaai van een ander.
Tja, er zijn mensen die last hebben van een BBQ of zwembadpomp. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Het gaat om de mate ervan. Als ik elke avond onder jouw raam ga BBQ'en ga jij echt wel klagen hoor.Dave1989 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:21:
[...]
Allesbehalve, dus ik snap je opmerking niet echt.
Maar als ik soms lees maar ook merk dat mensen al last hebben van een BBQ of zwembadpomp..
Leven en laten leven, dat wil ik ermee zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 28-06-2023 14:23 ]
Ze klagen beiden wel, al is het wanneer hij het komt doen overduidelijk in opdracht van zijn vrouw.Hippocampus schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:01:
[...]
De buurman wist niet dat zijn vrouw aan het klagen was of bedoelde je dat het normaal gedrag was van de vrouw?
Dus omdat het hem niet zoveel uitmaakt.....CryptosGoBrrr schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:23:
[...]
Ze klagen beiden wel, al is het wanneer hij het komt doen overduidelijk in opdracht van zijn vrouw.Nogal ongemakkelijk vanuit zijn kant uit ook trouwens, hij geeft letterlijk aan dat het HEM allemaal niet zo veel uitmaakt maar zijn vrouw daarentegen...
Met zowel het eerste als tweede statement helemaal eens!Admiral Freebee schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:22:
[...]
En dit klopt helemaal. Niet alleen omdat je dan er zelf het genot van hebt maar ook vooral omdat jij bepaalt wanneer en hoe lang het lawaai duurt. Als buur heb je er geen controle over en dat kan het extra storend maken.
En het stoken... houtstook zou simpelweg verboden moeten zijn maar wederom gaat het hier misschien nog een stuk over de onvoorspelbaarheid.
Do { Ping } while ( LOL )
Oh my, ik ben ook weleens die buurman geweest. Dan voel je je ook echt niet prettig, maar ja. Tegen je vrouw zeg je dan weer geen nee.CryptosGoBrrr schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:23:
[...]
Ze klagen beiden wel, al is het wanneer hij het komt doen overduidelijk in opdracht van zijn vrouw.Nogal ongemakkelijk vanuit zijn kant uit ook trouwens, hij geeft letterlijk aan dat het HEM allemaal niet zo veel uitmaakt maar zijn vrouw daarentegen...
Het overgrote deel zijn hier 'ja, maar' verweren. "Ja ik lever stookoverlast, maar.... Ja mijn takken hakken over, maar.... Ja de lampen branden 's nachts maar......"CryptosGoBrrr schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:16:
[...]
Wat niet wegneemt dat overdrijven ook een kunst is. Als wij er met ons gezin en bezoek op een paar meter afstand vandaan kunnen zitten is het lawaai zo erg nog niet.
[...]
Dit doen wij ook. Echter doen zij er vervolgens niks mee. Sterker nog, deze buurman (nogal betweterig van aard) gaat dan nog nét niet met de meetlat op de grond liggen om te betwisten in hoeverre de brandnetels naast de gedeelde erfscheiding niet van onszelf zijn terwijl ze overduidelijk vanuit hun kant onze tuin ingroeien. We halen ze zelf uit ellende maar weg elke keer.
[...]
Kleine nuancering, het betreffende bosje hebben we pas 2 jaar geleden gekocht en het heeft al die voorgaande jaren voordat het van ons was (en überhaupt niet duidelijk was van wie het was) gewoekerd. We zijn er al flinke meters in aan het maken en de boel aan het rooien. Gaat natuurlijk niet van de een op de andere dag. Neemt niet weg dat we het onzin vinden dat ze "last" hebben van een tak of struik die iets boven hun weide uitsteekt, die overigens enorm onderkomen is en waar ze zelf weinig tot geen onderhoud aan doen.
[...]
Als we in een rijtjeshuis in een volksbuurt zou wonen zou ik het met je eens zijn. Maar de reden dat ik onze grote tuinen benoem is juist dat ik mijn stookplek al zo'n 100 meter van de huizen vandaan heb en tevens aangeef alleen te stoken als er juist wind richting het natuurgebied staat.
Ik sluit me aan bij @Mr. Stom. Two wrongs don't make a right.CryptosGoBrrr schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:42:
Zo is de verlichting van ons tuinhuis hen te fel, terwijl ons tuinhuis zo'n 100 meter diep in de tuin staat en het sfeerlantaarns betreft met warm witte peertjes van maar een paar lumen. Zelf hebben ze een enorm felle LED breedstraler naar ons gericht waar je half door verblindt wordt.
Niet iedereen gaat klagen, dus het is geen bewijs dat je geen overlast veroorzaakt als niemand klaagt.We hebben altijd aangegeven, bij alle buren overigens, dat als iemand ergens last van heeft dat zeer zeker kenbaar gemaakt mag worden en dat daar over gepraat kan worden.
Dit soort 'burenoverlast' topics zijn er heel veel op dit forum en andere fora. Lang verhaal kort: niemand kan je op een forum vertellen of de overlast over en weer onrechtmatig is. Er komen later heel heeel veel reacties van tweakers die allemaal denken te weten hoe de vork in de steel zit. Iedereen gaat daarbij af op een eigen referentiekader en een beeld dat samenhangt met wat jij beschrijft. Tweakers met zeurburen zullen al snel roepen dat je gelijk hebt, tweakers zonder zeurburen het omgekeerde. Tweakers met een kort lontje die extrovert zijn zullen roepen dat je actie moet ondernemen en tweakers die introvert zijn zullen het omgekeerde beweren. Je krijgt dus geen antwoord waar je echt wat mee kunt vermoed ik.Wat denken jullie? Toch water bij de wijn doen en nóg meer rekening met ze houden, of maling aan dat geklaag hebben en gewoon mijn eigen ding doen?
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
NOFI, maar dat vind ik dan weer echt slappe hapArunia schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:27:
[...]
Oh my, ik ben ook weleens die buurman geweest. Dan voel je je ook echt niet prettig, maar ja. Tegen je vrouw zeg je dan weer geen nee.
Catch a smile out there!
Helemaal mee eens, zelfs even doorvragen hoeveel overlast ze er nou echt van heeft of dat ze gewoon even "zeurt" om te "zeuren" helpt soms al. (en ja, dat doet zij ook bij mij, ik kan soms ook zeuren om te zeuren...)Glenfiddich schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:46:
[...]
NOFI, maar dat vind ik dan weer echt slappe hap![]()
Ik ben blij dat mijn partner en ik het gewoon tegen elkaar zeggen als we vinden dat de ander zeurt
[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 28-06-2023 14:55 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq