Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen voornamelijk op een resolutie van 3440x1440. Denk aan games als RDR2, Call of duty maar ook Football manager (cpu heavy?).
Ben geen diehard gamer die op 144hz wil gamen oid. Meer dat het systeem wat jaren vooruit kan en ik met een degelijke fps kan spelen op hoge beeldkwaliteit
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gaat voornamelijk om een goede combinatie van GPU en CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem wil ik enigszins stil en energiezuinig hebben. Daarom bijv. gekozen voor Geforce GPU.
Mobo moet WiFi en Bluetooth hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Voldoet de gekozen GPU voor deze resolutie? Las dat je met hogere resoluties beter meer kan investeren in de GPU dan de CPU. Kan de gekozen GPU voor leuke prijs overnemen. Of moet ik toch echt voor een klasse hoger gaan?
Zou een 7700X CPU veel meerwaarde bieden?
Is de voeding ok met 850W?
Lijstje
Gamen voornamelijk op een resolutie van 3440x1440. Denk aan games als RDR2, Call of duty maar ook Football manager (cpu heavy?).
Ben geen diehard gamer die op 144hz wil gamen oid. Meer dat het systeem wat jaren vooruit kan en ik met een degelijke fps kan spelen op hoge beeldkwaliteit
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Kast
- Monitor met freesync (LG 34" ultrawide)
- SSD
- Toetsenbord, muis
Gaat voornamelijk om een goede combinatie van GPU en CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem wil ik enigszins stil en energiezuinig hebben. Daarom bijv. gekozen voor Geforce GPU.
Mobo moet WiFi en Bluetooth hebben.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Voldoet de gekozen GPU voor deze resolutie? Las dat je met hogere resoluties beter meer kan investeren in de GPU dan de CPU. Kan de gekozen GPU voor leuke prijs overnemen. Of moet ik toch echt voor een klasse hoger gaan?
Zou een 7700X CPU veel meerwaarde bieden?
Is de voeding ok met 850W?
Lijstje
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 230,60 | € 230,60 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 236,90 | € 236,90 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 | € 869,- | € 869,- |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK400 | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 111,90 | € 111,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 132,08 | € 132,08 |
| Totaal | € 1.615,38 | |||