Luchtbelletjes op platdak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mariboto
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb enkele jaren geleden mijn dak laten vernieuwen en heb nu al 2 lekkages gehad, een daarvan is opgelost, de ander nog niet, aan het dak zelf is niks bijzonders te zien, maar wat me wel opviel toen ik zelf iets wilde controleren door de hemelwaterafvoer even af te sluiten en er water op te zetten met de tuinslang was dat er op een gegeven moment luchtbelletjes over een oppervlakte van 1m2 verspreid naar boven bleven komen.
Vraag is hoe kan dat?
Betekent dit een lekkage van een vrij nieuw bitumendak, en kan dit na bijna 2 jaar ontstaan?

Het is alleen te zien wanneer er enkele cm water op de bitumen staatAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpH90l8TTOO1decPEJCd6t6TCDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQSX3XsgVGe7tOQfaGsQ4bpR.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpH90l8TTOO1decPEJCd6t6TCDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQSX3XsgVGe7tOQfaGsQ4bpR.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-01 10:53
Staat de binnenkant van je huis onder druk? Een huis is geen fietsband hè..

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2025
De vraag is: van waar komen de luchtbelletjes? Heb je dat al opgezocht? Komen ze steeds vanuit hetzelfde punt? Dan zit daar mogelijks een lek.

Maar lijkt me ook niet onmogelijk dat deze luchtbelletjes nog gewoon "in het water" zaten, of nog tegen de bitumen plakten wanneer je het water er over gooide.

Denk maar aan een vers gevuld zwembad. Je hebt dan toch ook allemaal luchtbelletjes tegen de rand? De minste verstoring maakt deze belletjes los en doet ze naar boven komen.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Is het dubbellaags of enkellaags bedekking?

Bij dubbellaags wil het nog wel eens gebeuren dat er door weersveranderingen luchtbellen ontstaan waaruit lucht ontsnapt bij afkoelen (regen).

Als het enkellaags is dan hoort dit sowieso niet.

Laat anders een bouwkundige keuring uitvoeren, dan weet je het zeker....

Wabbawabbawabbawabba

• mariboto
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Opifex schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:51:
De vraag is: van waar komen de luchtbelletjes? Heb je dat al opgezocht? Komen ze steeds vanuit hetzelfde punt? Dan zit daar mogelijks een lek.
De lucht bellen komen voor op een stuk ter grootte van 1 m2 voor, het oppervlak van het dak wat onder water stond was 12 m2 op de rest van het ondergekopen stuk plat dak waren geen luchtbellen te zien, en dat is best vreemd