Vanochtend is mijn HDD in mijn NAS er spontaan mee gestopt na een reboot van de NAS. De HDD klikt alleen nog maar en meldt zich niet aan. Zo ver ik weet heb ik de belangrijkste gegevens op deze schijf ook nog ergens anders, dus dat komt wel goed.
Nu heb ik het probleem dat er pakketten zijn in het Package Center die ik niet kan herstellen, vermoedelijk omdat ze op volume 1 geïnstalleerd staan, wat nu gechrashed is.
Het gaat onder andere om:
Ik kan de pakketten verwijderen en opnieuw installeren, maar dat gaat niet omdat ik in een loop terecht kom.
Ik kan webstation niet verwijderen omdat dan eerst phpmyadmin verwijderd moet worden. phpmyadmin kan ik niet verwijderen omdat ik dan webstation en php7.4 moet verwijderen (of herstellen). PHP 7.4 kan ik niet verwijderen omdat ik dan phpmyadmin moet verwijderen.
Wanneer ik een van de pakketten probeer te herstellen krijg ik:
Kan "<PAKKETNAAM>" niet updaten. Kan deze bewerking niet uitvoeren, mogelijk omdat de netwerkverbinding niet stabiel is of het systeem bezet is. Probeer het later opnieuw.
Via SSH geprobeerd, maar daar krijg ik de melding
Weet iemand een oplossing?
EDIT: ik heb een HyperBackup van de MariaDB applicatie. Wanneer ik die herstel, kan ik dan een nieuw volume kiezen en worden dan ook de afhankelijke pakketten daar opnieuw geinstalleerd?
Nu heb ik het probleem dat er pakketten zijn in het Package Center die ik niet kan herstellen, vermoedelijk omdat ze op volume 1 geïnstalleerd staan, wat nu gechrashed is.
Het gaat onder andere om:
- Web Station
- phpMyAdmin
- PHP7.4
Ik kan de pakketten verwijderen en opnieuw installeren, maar dat gaat niet omdat ik in een loop terecht kom.
Ik kan webstation niet verwijderen omdat dan eerst phpmyadmin verwijderd moet worden. phpmyadmin kan ik niet verwijderen omdat ik dan webstation en php7.4 moet verwijderen (of herstellen). PHP 7.4 kan ik niet verwijderen omdat ik dan phpmyadmin moet verwijderen.
Wanneer ik een van de pakketten probeer te herstellen krijg ik:
Kan "<PAKKETNAAM>" niet updaten. Kan deze bewerking niet uitvoeren, mogelijk omdat de netwerkverbinding niet stabiel is of het systeem bezet is. Probeer het later opnieuw.
Via SSH geprobeerd, maar daar krijg ik de melding
code:
1
2
3
4
| sh-4.4# synopkg uninstall phpMyAdmin {"action":"prepare","error":{"code":314,"description":"failed to run preuninst s cript"},"stage":"prepare","success":false} sh-4.4# synopkg uninstall PHP7.4 {"action":"prepare","error":{"code":268,"deppkg":"phpMyAdmin","description":"failed to uninstall a package who has dependers installed"},"stage":"prepare","success":false} |
Weet iemand een oplossing?
EDIT: ik heb een HyperBackup van de MariaDB applicatie. Wanneer ik die herstel, kan ik dan een nieuw volume kiezen en worden dan ook de afhankelijke pakketten daar opnieuw geinstalleerd?
[ Voor 5% gewijzigd door wautah91 op 28-06-2023 11:37 . Reden: zie edit ]
Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter