Ik heb mijn spouw laten isoleren en kan dus nu ISDE subsidie aanvragen. Maar misschien wil ik over een tijd nog wel extra maatregelen doen waardoor ik recht zou hebben op de dubbele subsidie. Als ik nu de subsidie aanvraag doe, en later nog 1, krijg ik dan bij de 2e aanvraag ook de dubbele subsidie van de eerste?
Vraag
Beste antwoord (via NEOeo op 01-09-2023 10:25)
Ik heb in februari mijn eerste maatregel gedaan en in juni mijn 2e en kan bevestigen dat je bij de 2e ook de aanvullende subsidie van de 1e maatregel krijgt.NEOeo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:50:
Dus als ik her goed begrijp kun je 2 losse maatregelen los van elkaar indienen en dan krijg bij de 2e aanvraag de volle subsidie van beide maatregelen verrekend?
Alle reacties
Ik heb meerdere maatregelen apart gedaan; voor elk maatregel kan je maar 1x doen.
Warmtepomp
Glasisolatie
Dus 2 aanvragen gedaan.
Ik zou dus niet 2x glasisolatie aanvragen, ik kan me voorstellen dat de goedkeurder dan met scheve ogen gaat kijken.
Warmtepomp
Glasisolatie
Dus 2 aanvragen gedaan.
Ik zou dus niet 2x glasisolatie aanvragen, ik kan me voorstellen dat de goedkeurder dan met scheve ogen gaat kijken.
Dat denk ik niet. Bij één maatregel is het geloof ik 15% en bij twee 30%.
Ik zou dus wachten tot er minimaal twee maatregelingen voltooid zijn.
Wij hebben zelf in april vloerisolatie, en in juli/augustus krijgen wij HR++ glas. Ik wacht met indienen totdat ik de factuur van het glas ook heb zodat ik meer subsidie krijg.
Ik zou dus wachten tot er minimaal twee maatregelingen voltooid zijn.
Wij hebben zelf in april vloerisolatie, en in juli/augustus krijgen wij HR++ glas. Ik wacht met indienen totdat ik de factuur van het glas ook heb zodat ik meer subsidie krijg.
Heb je die aanvragen los gedaan? Heb je toen 30% of 15% gekregen?Lelletje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:29:
Ik heb meerdere maatregelen apart gedaan; voor elk maatregel kan je maar 1x doen.
Warmtepomp
Glasisolatie
Dus 2 aanvragen gedaan.
Ik zou hem 'bewaren' tot je een tweede besluit te doen. (binnen de daarvoor max termijn) Met name dakisolatie kan bijna kostenneutraal in sommige gevallen, (ex afbouw) als je er twee hebt. het is iig vrij aantrekkelijk om het te combineren met iets anders. Desnoods een warmtepompboiler oid. (juist zaken die je sowieso ook apart kunt doen omdat daar vaste bedragen voor staan)
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Geen idee. Ik heb gewoon de volledige subsidie gekregenNEOeo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:33:
[...]
Heb je die aanvragen los gedaan? Heb je toen 30% of 15% gekregen?
Weet je dat wel zeker ? Ik denk dat je dan 2 keer 15 % subsidie hebt gehad:Lelletje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:39:
[...]
Geen idee. Ik heb gewoon de volledige subsidie gekregen
:strip_exif()/f/image/bOB8yleg7Y1Z30ob8GXYdybh.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnen 24 maanden zo te lezen; ik heb het binnen enkele maanden van elkaar gedaan.
Ik moest namelijk wachten op de meldcode van de glasisolatie.
Ik moest namelijk wachten op de meldcode van de glasisolatie.
[ Voor 28% gewijzigd door Lelletje op 28-06-2023 11:47 ]
Dus als ik her goed begrijp kun je 2 losse maatregelen los van elkaar indienen en dan krijg bij de 2e aanvraag de volle subsidie van beide maatregelen verrekend?
Dat zou mooi zijn, zo had ik het niet opgevat. Als dat inderdaad klopt doe ik ook vast een aanvraag voor de vloerisolatie.
Ik bied geen garanties... Als je zekerheid wilt wacht je gewoon tot je alles in 1x kan indienen.NEOeo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:50:
Ik heb het zojuist nagevraagd bij RVO en kreeg heel duidelijk antwoord dat je met terugwerkende kracht alsnog het hogere subsidiebedrag krijgt bij de tweede aanvraag.
Ik heb in februari mijn eerste maatregel gedaan en in juni mijn 2e en kan bevestigen dat je bij de 2e ook de aanvullende subsidie van de 1e maatregel krijgt.NEOeo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:50:
Wij willen in de kruipruimte de vloer isoleren (ca 3k kosten / 64m2) en ook de schuifpui (ca. 9 kosten en 8m2) laten vervangen.
Voor de ISDE subsidie kan ik toch het beste de schuifpui laten doen zodat ik hier 30% op krijg zodra ik de vloer laat doen.
Of bepaald de datum van de subsidie aanvraag wat je 1e maatregel is?
Voor de ISDE subsidie kan ik toch het beste de schuifpui laten doen zodat ik hier 30% op krijg zodra ik de vloer laat doen.
Het maakt niet uit welke maatregel je als eerst laat uitvoeren. De 30% is een richtlijn maar de werkelijke subsidie wordt bepaald op de vierkante meters, niet op een percentage van je investering. Voor de vloer krijg je met 64 m2 704 euro terug. Schuifpui weet ik niet uit m’n hoofd maar hangt er ook van af of je HR++ of HR+++ krijgt.PnD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 10:21:
Wij willen in de kruipruimte de vloer isoleren (ca 3k kosten / 64m2) en ook de schuifpui (ca. 9 kosten en 8m2) laten vervangen.
Ik vind het nogal lastig om nu te zien wat je vergoed krijgt. Op de lijst van kozijnen/glas staat geen bedrag voor de m2 prijs bij twee of meer maatregelen.
Begrijp ik uit je reactie nou goed dat ze je altijd de maximale subsidie uitkeren ongeacht welke volgorde je de maatregelen uitvoert?
@Snaba
Begrijp ik uit je reactie nou goed dat ze je altijd de maximale subsidie uitkeren ongeacht welke volgorde je de maatregelen uitvoert?
@Snaba
Op de sheet staat letterlijk:PnD schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 13:27:
Ik vind het nogal lastig om nu te zien wat je vergoed krijgt. Op de lijst van kozijnen/glas staat geen bedrag voor de m2 prijs bij twee of meer maatregelen.
Let op: bovenstaande bedragen verdubbelen als u 2 of meer isolatiemaatregelen neemt of als u een isolatiemaatregel combineert met een warmtepomp, zonneboiler, of
aansluiting op een warmtenet.
Ah, in de andere sheet vond ik dat weer niet. Ze maken het ook lekker complex zeg...
Dat zou bij triple glas € 1048 subsidie betekenen.
Wellicht lees ik weer ergens overheen, maar kan dus niet vinden of het nu uitmaakt in welke volgorde je de maatregelen uitvoert. Je wilt het liefst de maximale subsidie krijgen.
@NEOeo Het na-isoleren van een spouw is sinds 2 augustus pas mogelijk/toegestaan
na een uitvoerig (en duur) ecologisch onderzoek wat ca. 1 jaar kan duren.
Bedrijven en particulieren die hier niet aan voldoen krijgen te maken met
bestuurlijke maatregelen, o.a. dwangsommen. (Raad van State uitspraak)
In mijn gemeente is dit al van toepassing.
Bedrijven en particulieren die hier niet aan voldoen krijgen te maken met
bestuurlijke maatregelen, o.a. dwangsommen. (Raad van State uitspraak)
In mijn gemeente is dit al van toepassing.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Pagina: 1