Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Offerte zonnepanelen: laatste keuze is het moeilijkst

Pagina: 1
Acties:

• LostboyArno
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-11 14:55
Ik had me voorgenomen om hier geen topic over te openen, maar toch zit ik nog in dubio. Inmiddels heb ik 15 offertes opgevraagd en na lang vergelijken is de keuze inmiddels beperkt tot een shortlist van 2
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmFkeRTA9H1nf79RNZASccb9EHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OHJf9YAT1OQfDm1BvqhZeMkA.png?f=user_large
Schaduw
Ja, in de ochtend
Jaarverbruik
10500-11000 kWh
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase maar linksom of rechtsom zal ik 3fase aan moeten vragen
Reeds verkregen offertes
Momenteel twijfel ik over de volgende 2 offertes:
Partij 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UOIALUJJ0uyzHUe-uVm-lJdVYlE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uy7QPPo2v9q6KEt00tSEq6js.png?f=fotoalbum_large

Partij 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYD707z6-IqoZxLyrUEW92wyf9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cUN7BQDjVCGj2BpUBOWKzJMv.png?f=fotoalbum_large

Beide hebben zeer goede reviews op Google, Facebook en Trustpilot. Partij 1 gevonden via Solvari, partij 2 aangeraden gekregen van de buren die hun installatie ook verzorgd hebben.

Partij 1:
  • Installatie van 9960 Wp
  • Goedkoper 1,22 Euro per Wp
  • Sinds 2021 op de markt
Partij 2:
  • Installatie van 9660 Wp
  • Langere garantie en opbrengst garantie op de zonnepanelen
  • Offerte gekregen via een persoonlijke afspraak waarbij ze langs zijn geweest
  • Zonnepanelen zijn bifacial wat in theorie zou moeten leiden tot meer opbrengst
  • Duurder 1,40 Euro per Wp
  • Al sinds 2012 op de markt
Regio
Doorwerth (Arnhem)

De keuze vind ik moeilijk. Partij 2 is duurder en levert iets minder Wp, maar de vraag is of de bifacial panelen dat oplossen. Van wat ik gelezen heb is de meer opbrengst 10/20 procent. Als het maar 10% is, zou partij 2 al dalen naar 1,27

Het ligt heel dicht tegen elkaar al zit er wel een prijsverschilletje tussen. De vraag is wat anderen (die er wellicht meer van zullen weten dan ik) ervan vinden

• Herrfunkel
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-07 17:04
Misschien een suf advies, maar evengoed waar: als je twee opties hebt die zo dicht bij elkaar liggen, kun je prima een muntje opgooien. Je maakt immers geen slechte keuze meer in dit stadium en de variabelen waarop je je keuze baseert, kun je tegen elkaar wegstrepen.
Misschien is dan de gunfactor in verband met persoonlijk contact (partij 2) de doorslaggevende factor?

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat is het verschil tussen de Hoymiles HMS-1600, en de HMT-2250-6T?
En waarom dit merk? Geen Enphase bijvoorbeeld.

• LostboyArno
Blasterxp schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:29:
Wat is het verschil tussen de Hoymiles HMS-1600, en de HMT-2250-6T?
En waarom dit merk? Geen Enphase bijvoorbeeld.
Ik had ook offertes met Enphase, maar die zijn in het algemeen duurder. Gebaseerd op wat ik hier vond en diverse reviews lijkt Hoymiles een zeer goed en goedkoper alternatief te zijn. Partij 2 had zelfde offerte ook aangeboden op basis van Enphase IQ8M en dan was de prijs 2300 euro hoger (100 euro per paneel dus).

• LostboyArno
Bijzonder weinig response helaas, dan maar de keuze zelf gemaakt. Voor de volledigheid: Partij 2 gekozen en afgedongen van 13555 naar 12000. Voor dat geld dus microomvormers, 23 bifacial 420 Wp panelen (1,24 Euro/Wp)