Beste Tweakers,
Ik nader (eindelijk) mijn afstuderen (MSc) waarin ik heb gefocust op data / AI, maar ook bekend ben met process control / optimalisatie. Qua toekomst weet ik nog niet op welk kennisgebied ik mij wil richten. Natuurlijk liggen in deze tijd de banen nog redelijk voor het oprapen. Uiteindelijk heb ik er twee waartussen ik moet kiezen. Gezien dit mijn eerste 'grote-mensen-baan' is, is z'n keuze niet gemakkelijk te maken. Hopelijk kunnen jullie mij wijzer maken.
Aanbieding A
+ groot bekend bedrijf, (vermoedelijk) goede doorgroei mogelijkheden
+ veel vakantiedagen (> 35)
+ (vermoedelijk) uitdagende functie
+ prima salaris, 13e maand en kansen op trainingen
+ mogelijkhed om beide gebieden van kennis toe te passen
- reistijd van minimaal 30 minuten, en waarschijnlijk vaak langer
- huiverig qua hybride werken
- oud mederwerker gaf aan dat de support aan de mindere kant was (zelfde functie)
- bedrijf bevind zich in een moeilijke markt en is de laatste jaren niet per se winstgevend geweest
Aanbieding B
+ hoger salaris t.o.v. A (netto +150 - 200) -> voor mij niet leidend sinds beide prima zijn
+ de helft van de reistijd t.o.v. A -> met de fiets zelfs te overzien
+ op het oog goede sfeer
+ staan wat meer open voor hybride
- focus op data, waarbij ik dus een deel van mijn kennisgebied helemaal niet zal toepassen
- 26 vakantiedagen
- minder bekend bedrijf
- (vermoedelijk) wat minder uitdaging
- onzekere groeimogelijkheden
Enerzijds zie ik in A een mooie uitdaging die denk ik goed is voor mijn carrière, anderzijds zit ik er wel mee dat ik daarvoor 1uur+ per dag aan het reizen ben. B is qua voorwaarden en reistijd interessanter, maar zou slechts focus leggen op een van mijn "expertises", ik weet niet in hoeverre dit een beperkende factor is voor de toekomst.
Al het advies is welkom
Ik nader (eindelijk) mijn afstuderen (MSc) waarin ik heb gefocust op data / AI, maar ook bekend ben met process control / optimalisatie. Qua toekomst weet ik nog niet op welk kennisgebied ik mij wil richten. Natuurlijk liggen in deze tijd de banen nog redelijk voor het oprapen. Uiteindelijk heb ik er twee waartussen ik moet kiezen. Gezien dit mijn eerste 'grote-mensen-baan' is, is z'n keuze niet gemakkelijk te maken. Hopelijk kunnen jullie mij wijzer maken.
Aanbieding A
+ groot bekend bedrijf, (vermoedelijk) goede doorgroei mogelijkheden
+ veel vakantiedagen (> 35)
+ (vermoedelijk) uitdagende functie
+ prima salaris, 13e maand en kansen op trainingen
+ mogelijkhed om beide gebieden van kennis toe te passen
- reistijd van minimaal 30 minuten, en waarschijnlijk vaak langer
- huiverig qua hybride werken
- oud mederwerker gaf aan dat de support aan de mindere kant was (zelfde functie)
- bedrijf bevind zich in een moeilijke markt en is de laatste jaren niet per se winstgevend geweest
Aanbieding B
+ hoger salaris t.o.v. A (netto +150 - 200) -> voor mij niet leidend sinds beide prima zijn
+ de helft van de reistijd t.o.v. A -> met de fiets zelfs te overzien
+ op het oog goede sfeer
+ staan wat meer open voor hybride
- focus op data, waarbij ik dus een deel van mijn kennisgebied helemaal niet zal toepassen
- 26 vakantiedagen
- minder bekend bedrijf
- (vermoedelijk) wat minder uitdaging
- onzekere groeimogelijkheden
Enerzijds zie ik in A een mooie uitdaging die denk ik goed is voor mijn carrière, anderzijds zit ik er wel mee dat ik daarvoor 1uur+ per dag aan het reizen ben. B is qua voorwaarden en reistijd interessanter, maar zou slechts focus leggen op een van mijn "expertises", ik weet niet in hoeverre dit een beperkende factor is voor de toekomst.
Al het advies is welkom