Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het voornamelijk om te gamen en een beetje administratie. Mijn huidige systeem is een 3600 met een 1660 Super. Die doet het redelijk goed op 1080p maar ik wil nu gaan upgraden naar 1440p met 100fps +
Ik speel verschillende spellen van Warzone, Fortnite tot City skylines en Hearts of Iron 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een budget van ongeveer €2000. Waarbij ik het zelf in elkaar zet. Windows key heb ik al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toetsenbord en muis gaan mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na verschillende topics te hebben gelezen heb ik onderstaande lijstje gemaakt.
- Ik heb voor AM5 gekozen zodat ik in de toekomst nog kan upgraden.
- Videokaart hoeft niet AMD te zijn maar ik heb hier goede verhalen over gelezen.
- Qua moederbord zit ik wel te twijfelen want is deze niet te duur als ik er alleen mee wil gamen? Ik wil er wel graag Wifi in hebben.
- Monitor: zijn er betere/fijnere varianten?
- de cpu cooler: ik wil de peerless assassin gebruiken of zijn er alweer betere varianten op de markt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
qua geluid moet het niet te luid zijn, maar het hoeft ook geen straaljager te worden.
Verder geen bijzondere wensen. RGB geen must
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een goede built voor rond de 2000,- zijn er onderdelen die beter kunnen?
Ik gebruik het voornamelijk om te gamen en een beetje administratie. Mijn huidige systeem is een 3600 met een 1660 Super. Die doet het redelijk goed op 1080p maar ik wil nu gaan upgraden naar 1440p met 100fps +
Ik speel verschillende spellen van Warzone, Fortnite tot City skylines en Hearts of Iron 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een budget van ongeveer €2000. Waarbij ik het zelf in elkaar zet. Windows key heb ik al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen toetsenbord en muis gaan mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na verschillende topics te hebben gelezen heb ik onderstaande lijstje gemaakt.
- Ik heb voor AM5 gekozen zodat ik in de toekomst nog kan upgraden.
- Videokaart hoeft niet AMD te zijn maar ik heb hier goede verhalen over gelezen.
- Qua moederbord zit ik wel te twijfelen want is deze niet te duur als ik er alleen mee wil gamen? Ik wil er wel graag Wifi in hebben.
- Monitor: zijn er betere/fijnere varianten?
- de cpu cooler: ik wil de peerless assassin gebruiken of zijn er alweer betere varianten op de markt.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 327,70 | € 327,70 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 234,- | € 234,- |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | € 569,- | € 569,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GP850P-B Zwart | € 304,- | € 304,- |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 | € 68,90 | € 68,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 111,90 | € 111,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 107,90 | € 107,90 |
| Totaal | € 1.932,30 | |||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
qua geluid moet het niet te luid zijn, maar het hoeft ook geen straaljager te worden.
Verder geen bijzondere wensen. RGB geen must
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is dit een goede built voor rond de 2000,- zijn er onderdelen die beter kunnen?
[ Voor 3% gewijzigd door Devils2k19 op 28-06-2023 10:49 ]