Bugs/fouten bij gebruikersreviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:44

Antonio di

a mi me dijeron que si

Topicstarter
Sinds 19.30u 27-juni-2023 springt de "view" teller op nul als je een gewijzigde versie van een gebruikers review opslaat. zie bijlagen 1 en 2.

Sinds een week staan alle "reactie tellers" van alle gebruikers reviews op nul en blijven er op staan ook nu er nieuwe reacties bij komen. Heb dit op 20 jun 16:01u via een e-mail aan info@tweakers.net gemeld. Geen reactie!
Zie bijlagen 3 en 4.

Op 20-juni had bijvoorbeeld mijn review van de medion MD 10444 775 views . Na uitbreiden vandaag wordt die view teller steeds op nul gezet (was op 27-juni-2023 rond de 1600 views).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TD2IYzrZaiTYFLb15EO_nuhkVJc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDTdrX78uJEEHWkLbt85i9MW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gsz3JPJ8UtheAqa61EATsyDM3Gc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cYnXK7I5g1kfKJWEtEzGMnb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lII5qpyx5Y6bI5d4mRFxnsryj7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pM4mWr3g8ns7ye3uJex69uQV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiayeRa7DZGcu3e1ONSRa94Cx5U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LXQ71IJo7HXEo8iRAXfpyTI5.jpg?f=fotoalbum_tile

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik verplaats je topic even naar Stoute bugs aangezien we de redactie liever geen code laten kloppen ;)

De bug met de reactieteller is ons bekend, en een fix daarvoor is ook aanstaande. Wat er mis gaat met de viewcounter zal ik morgen even onderzoeken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 00:08:
Ik verplaats je topic even naar Stoute bugs aangezien we de redactie liever geen code laten kloppen ;)

De bug met de reactieteller is ons bekend, en een fix daarvoor is ook aanstaande. Wat er mis gaat met de viewcounter zal ik morgen even onderzoeken :)
Bedankt voor de snelle reactie :) .
Ik heb gezocht en gezocht waar deze issues te melden maar de "Stoute bugs" heb ik niet gevonden.
Toen ik ook geen reactie kreeg op mijn e-mail heb ik het maar hier neer gezet.
Bedankt voor het verplaatsen van de melding naar "stoute bugs".
Ga er vanuit dat op "stoute bugs" de "voorgang/verloop" van de issues gemeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Topicstarter
Antonio di schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 23:54:
Sinds 19.30u 27-juni-2023 springt de "view" teller op nul als je een gewijzigde versie van een gebruikers review opslaat. zie bijlagen 1 en 2.

Sinds een week staan alle "reactie tellers" van alle gebruikers reviews op nul en blijven er op staan ook nu er nieuwe reacties bij komen. Heb dit op 20 jun 16:01u via een e-mail aan info@tweakers.net gemeld. Geen reactie!
Zie bijlagen 3 en 4.

Op 20-juni had bijvoorbeeld mijn review van de medion MD 10444 775 views . Na uitbreiden vandaag wordt die view teller steeds op nul gezet (was op 27-juni-2023 rond de 1600 views).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nog even verder gekeken naar de view-teller

Vreemde is dat ik de review van de "Medion MD 10444 Luchtreiniger" op 27-6-2023 heel veel heb gewijzigd overdag en dat de view teller goed bleef (niet op nul).
Pas vanaf 19.30u op 27-6-2023 wordt de view teller op nul gezet naar een wijziging.
Dus ik ging er vanuit dat er iets gewijzigd is aan de software van de gebruikers review "net " voor 19.30u op 27-6-2023. Maar ik constateer dat dit niet zo hoeft te zijn.
Dit omdat ik nu ook zie dat van een andere review van mij (nl. Minisforum GK50 mini-pC), die ik op 23-6-2023 gewijzigd heb, ook de teller op nul moet zijn gezet, want er zijn nu maar 9 views terwijl er uit mijn archief blijkt dat op 18-5-2023 de view teller op 905 stond!
Van een review die ik op 19-6-2023 heb gewijzigd (Ecowitt GW2000 Gateway......) staat de view teller nog goed! Zie bijlagen.

@crisp , hopelijk heb je wat aan deze aanvullende info.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSH6Y7DGljeuoAQ59AeDhohY1OM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T4A8EV99fS6iOMrSjpCjEvYE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3tWxDWea0Qv_kzytdarhcIjHIM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8W79W9q0UsxbvBK1vzZD9fy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btatlaJfetx36LLsdNinIEd1OzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Xvk7IfHQ73BX4VvWWURgnVu.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de oorzaak van de views-reset inmiddels ook gevonden en (hopelijk) gefixed. Eea moet nog door ons UAT-proces heen, maar ik hoop morgen de fixes te kunnen releasen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:09:
Ik heb de oorzaak van de views-reset inmiddels ook gevonden en (hopelijk) gefixed. Eea moet nog door ons UAT-proces heen, maar ik hoop morgen de fixes te kunnen releasen :)
@crisp : Die "fix"lost de "fout" van gisteren op (met de review teller van Medion MD 10444) EN OOK die "fout" op 23-6-2023 (met de review teller van de MinisForum GK50 mini-pc) die ik zo-net/-juist heb gemeld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Antonio di schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 15:15:
[...]

@crisp : Die "fix"lost de "fout" van gisteren op (met de review teller van Medion MD 10444) EN OOK die "fout" op 23-6-2023 (met de review teller van de MinisForum GK50 mini-pc) die ik zo-net/-juist heb gemeld???
Ja, als het goed is wel (reacties en views) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De fixes staan inmiddels online. Mocht je toch nog problemen ondervinden laat het ons dan weten :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:54:
De fixes staan inmiddels online. Mocht je toch nog problemen ondervinden laat het ons dan weten :)
De reactie tellers staan nu allemaal goed. Zowel reactie teller waarden van voor "nullenweergave" alsook de reacties die gegeven zijn sinds/na de "nullen-weergave" (en beide, opgeteld ook).

Ik heb vanochtend en zojuist een aantal reviews gewijzigd en de view tellers waarden blijven behouden en ook nieuwe views worden hierbij goed opgeteld. Blijft wel dat ik het aantal views van voor de "op nul stelling" bij de 2 hierboven genoemde reviews (medion Md10444, Minisforum GK50) kwijt ben :'( . Maar goed dat had ik al verwacht.

Fijn dat je de "fouten" zo snel hebt kunnen verhelpen. Ik weet nu in het vervolg waar ik ze moet melden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Oude views kunnen we inderdaad helaas niet herstellen; daarvoor wordt die data te kort bewaard helaas..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di

Antonio di

a mi me dijeron que si

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:55:
Oude views kunnen we inderdaad helaas niet herstellen; daarvoor wordt die data te kort bewaard helaas..
Gisteren (2-7-2023) heb ik de review van de Medion MD 10444 nog wat aangepast. Er is een flink stukje tekst en 1 foto toegevoegd (zie change log).
De view teller stond op zo'n kleine 400. Nu kijk ik en staat de view teller opeens op 2063 (zie foto).
Nu geloof ik best in Wonderen maar niet voor ICT software/hardware.
Het lijkt mij ook sterke dat er opeens 1600 views bijgekomen zijn in minder dan 24 uur.
Het ziet er eerder naar uit dat de missende 1600 views weer terug zijn opgeteld bij de rond de 400 views.

De view teller van mijn review over de Minisforum GK50 staat nu op 73 en er missen nog gewoon 905 view?

@crisp heb jij een verklaring waarom de view teller van Medion MD10444 nu weer zo te zien goed staat op 2063 ?

foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckx44TeTpqfA0Bdov6QHNxquWJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4x5pNTNe0gptU0NrwWVUvBx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Er is blijkbaar nog een intermediate cache-tabel die wel nog alle views heeft, en een mechanisme die een complete view-recount doet voor een artikel. Daarvoor moet er dan wel tussen 5 en 6 uur 's ochtends een view zijn geweest 8)7

Blijkbaar is dat voor je ene review gebeurd, maar voor je andere (nog) niet :) maar heb ik nu handmatig gedaan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 03-07-2023 13:55 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1