mezelf machtiging geven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Mijn vraag

ik moet opeens mezelf machtiging geven om een bestand van mijn externe usb hdd te verwijderen. maar ik kan niet vinden waar? en waaom ik dit opeens moet doen snap ik ook niet helemaal? hoe kan ik deze optie utizetten?

Relevante software en hardware die ik gebruik

windows 11
WD 5TB externe usb hdd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik het probleem gegoogled, maar kreeg net niet de juiste antwoorden op mijn vraag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8EjzCUKAR0RcagPhD4rmBvkjx0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nSANhCVF2nfYnrCfdFNkJfcR.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 27-06-2023 20:48 ]

Beste antwoord (via Farabi op 27-06-2023 22:52)

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 13:43
Farabi schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:10:
[...]

heb alles volledig beheer gegeven, maar kreeg weer dezelfde melding. de totale schijf en daarna de map.
Al eens een nieuwe schijf geprobeerd? Deze is kapot ;)

Serieus: Dit is ofwel een werkelijk defecte schijf, ofwel (en veel waarschijnlijker) een rechtenprobleempje van windows. Zonder verdere info is er geen peil op te trekken waar het probleem ligt. Probeer via rechtsklikken/beveiliging eens het bestand toegankelijk te maken. Probeer het bestand eens te hernoemen en dan te verwijderen. Probeer dat ook eens na een verse herstart (dus niet de snelstartslaapmodus van win11). Probeer het bestand eens op de andere computer te verwijderen. Probeer de map waarin het bestand staat eens aan te passen. Of zijn het de eigenschappen van de schijf zelf? Is het een generieke windows11 van jezelf? Of op een laptop van de zaak met rechtenbeheer door de IT-afdeling?

En anders misschien lief praten. Werkt soms.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 22:19

Klippy

Still Game

Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Tabblad Beveiliging en daar je eigen account "volledig beheer" geven.
Als je het op de hele map doet dan doet hij meteen alle bestanden.

Komt waarschijnlijk omdat je op een andere computer met een andere gebruiker dit bestand hebt gemaakt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Klippy schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:50:
Rechtermuisknop -> Eigenschappen -> Tabblad Beveiliging en daar je eigen account "volledig beheer" geven.
Als je het op de hele map doet dan doet hij meteen alle bestanden.

Komt waarschijnlijk omdat je op een andere computer met een andere gebruiker dit bestand hebt gemaakt.
helaas, niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Want?
Je mag wel iets meer info geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Klippy schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:09:
Want?
Je mag wel iets meer info geven.
heb alles volledig beheer gegeven, maar kreeg weer dezelfde melding. de totale schijf en daarna de map.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 27-06-2023 21:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Farabi schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:10:
[...]

Serieus: Dit is ofwel een werkelijk defecte schijf, ofwel (en veel waarschijnlijker) een rechtenprobleempje van windows. Zonder verdere info is er geen peil op te trekken waar het probleem ligt. Probeer via rechtsklikken/beveiliging eens het bestand toegankelijk te maken. Probeer het bestand eens te hernoemen en dan te verwijderen. Probeer dat ook eens na een verse herstart (dus niet de snelstartslaapmodus van win11). Probeer het bestand eens op de andere computer te verwijderen. Probeer de map waarin het bestand staat eens aan te passen. Of zijn het de eigenschappen van de schijf zelf? Is het een generieke windows11 van jezelf? Of op een laptop van de zaak met rechtenbeheer door de IT-afdeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
je moet eerst jezelf eigenaar maken van de map (+submappen). dus via eigenschappen, beveiliging - geavanceerd. bovenin jezelf als eigenaar kiezen en daarna onderin aanklikken "alle machtigingsvermeldingen op onderliggende objecten etc". dan op toepassen of OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dat is een hoop info van jullie allemaal. Het is een windows 11 laptop voor privegebruik. Ik heb de schijf al gecheckt met crystaldiskinfo en heb geen errors gezien.

Ik ga straks proberen te kijken naar jullie oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Eigenaar maken is een goede inderdaad, dat stuk was ik vergeten :P Doe dat uit automatisme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
efan schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:21:
je moet eerst jezelf eigenaar maken van de map (+submappen). dus via eigenschappen, beveiliging - geavanceerd. bovenin jezelf als eigenaar kiezen en daarna onderin aanklikken "alle machtigingsvermeldingen op onderliggende objecten etc". dan op toepassen of OK.
helaas, na dit plaatje ook niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A35AR8rzzw-UxYed5xszq8nNNFw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hi3ke0P8dddX7NM02LVuuu7P.jpg?f=user_large
wheez50 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:17:
[...]

inderdaad! ik kon hem opnieuw benoemen en verwijderen op mijn andere laptop. waar moet ik dan kijken om deze optie uit te zetten?

update: nadat ik mijn hdd weer op de desbetreffende laptop heb erin geprikt, lijkt het weer te werken. ik denk dat het voor nu even opgelost is. dank allemaal!

[ Voor 49% gewijzigd door Farabi op 27-06-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie je gebruiker er nog niet bij staan, en ook het vinkje onderin om het op alle submappen toe te passen niet. welke fout krijg je dan als je dat doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
Farabi schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:31:
[...]

helaas, na dit plaatje ook niks.

[Afbeelding]

[...]

inderdaad! ik kon hem opnieuw benoemen en verwijderen op mijn andere laptop. waar moet ik dan kijken om deze optie uit te zetten?

update: nadat ik mijn hdd weer op de desbetreffende laptop heb erin geprikt, lijkt het weer te werken. ik denk dat het voor nu even opgelost is. dank allemaal!
Ik denk dat je dezelfde naam gebruikt op beide computers. Dit is voor windows alleen niet dezelfde persoon. Daar ging ergens iets fout. Verder ging het denk ik niet om het bestand zelf, maar om de bovenliggende map ging. En dan kan er ergens in het bestandsjournaal nog iets verkeerd zijn geweest.

Ik weet niet precies wat er fout is gegaan. Denk ook niet dat ik erachter zal komen, maar ben blij dat je het hebt opgelost. Een volgende keer zal het oplossen vergelijkbaar zijn. *O*
Pagina: 1