Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Helaas is quoten nog steeds niet mogelijk met mo tags dus hieronder staan jouw quotes in italics.
Hiervoor heb ik de voorbeeldbrief van de huurcommissie gebruikt, al kan ik deze niet meer vinden op de website?mauriceho84 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:30:
Ik heb vorig jaar dezelfde procedure doorgelopen, jaarafrekening duurde te lang.
Hiervoor heb ik de voorbeeldbrief van de huurcommissie gebruikt, al kan ik deze niet meer vinden op de website?
Deze heb ik per e-mail en gewone post naar de verhuurder gestuurd.
Na 3 weken niks gehoord te hebben heb ik de huurcommissie ingeschakeld, die zijn er mee aan de slag gegaan. Moest hiervoor wel de kosten betalen, geloof 25 of 30 euro?
In de tussentijd (wel ruim na die 3 weken) heeft de verhuurder de afrekening gestuurd, en moest ik hiervoor nog bijbetalen.
In december heeft de huurcommissie geoordeeld, de afrekening duurde inderdaad veel te lang, hiervoor ben ik in het gelijk gesteld, ook hebben ze naar de hoogte van de kosten gekeken, de verhuurder kon dit niet goed onderbouwen, waardoor ik ook €900,- van ze terug moest krijgen. Ook heb ik de procedurekosten van de huurcommissie terug gekregen, deze waren voor rekening van de verhuurder, wat voor hun ook een stuk hoger ligt op €300,-.
Let ook op, binnen 3 weken nadat de brief is verstuurd moet de afrekening doorgestuurd zijn, als zij binnen 3 weken reageren, maar geen afrekening presenteren dan kun je alsnog door naar de huurcommissie.
Bij het juridisch loket wel een voorbeeldbrief gevonden:
https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-verzoek-om-servicekostenoverzicht/
Real schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:51:
[...]
Helaas is quoten nog steeds niet mogelijk met mo tags dus hieronder staan jouw quotes in italics.
***members only***
Bedankt! Goed om te weten dat de huurcommissie hier gewoon korte metten mee maakt.mauriceho84 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:28:
Het voorschot zou inderdaad lager zijn dan de daadwerkelijke kosten.
De huurcommissie heeft deze eerdere betaling ook meegenomen met de daadwerkelijke eindafrekening volgens henzelf.
De uitspraak van de huurcommissie kun je nog hier vinden, al staat er niet heel veel in:
https://checkjeprijs.huur...tspraken/uitspraak/522527
Ik wilde even mijn complimenten geven aan hoe je elke keer weer allemaal tweakers helpt met allerlei verschillende juridische zaken.
Ik heb enkele kleine tekstuele aanpassingen aangebracht in de concept mail. Strekking van de tekst is hetzelfde.
Real schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:29:
[...]
Ik heb enkele kleine tekstuele aanpassingen aangebracht in de concept mail. Strekking van de tekst is hetzelfde.
Tricyrtis schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:04:
***members only***
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Real schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:50:
De hardheidsclausule wordt niet toegepast wanneer de verhuurder geen servicekostenafrekening overlegt. Zie pagina 15 Legesnotitie, bovenaan:
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Real schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:55:
***members only***
Tricyrtis schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:13:
***members only***
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq