Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Office pc + 34inch widescreen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tekkaaah
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar wat advies voor een nieuwe thuiswerkopstelling. Ik heb recent een promotie gekregen en werk vaak vanuit thuis in een beleidsfunctie. Mijn werkdag bestaat voornamelijk uit het intensief gebruik van het Office-pakket - veel Excel-werk zoals het beheren van begrotingen en uurroosters. Daarnaast heb ik ook regelmatig online meetings.

Ik heb altijd een passie gehad voor pc's en technologie, en nu wil ik deze passie combineren met mijn werk en een fijne setup creëren voor mijn thuiswerkplek. Gaming is niet echt een behoefte.

Wat ik nodig heb, is een betrouwbaar, krachtig systeem dat efficiënt kan draaien met mijn werkbelasting. Bovendien ben ik een grote muziekliefhebber en breng ik veel tijd door met mijn koptelefoon op, dus geluidskwaliteit is ook een belangrijke overweging voor mij.

Wat hardware betreft, heb ik al een Keychron-toetsenbord aangeschaft (iets wat ik altijd al wilde!). Maar voor de rest van de opstelling heb ik wat hulp nodig. Ik zou het op prijs stellen als jullie enkele suggesties kunnen doen voor een PC (voornamelijk processor en RAM), monitor, webcam, microfoon en een goede hoofdtelefoon.

Ik zou ook graag wat tips krijgen over hoe ik het beste een evenwicht kan vinden tussen prestaties en kosten, omdat ik geen overkill systeem wil bouwen dat ver boven mijn daadwerkelijke behoeften uitkomt.

Voor een scherm dacht ik aan een widescreen 34inch.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord (via Tekkaaah op 27-06-2023 21:29)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:58
Tekkaaah schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:22:
Ik heb recent een promotie gekregen
Gefeliciteerd!

Je laptop ondersteunt DisplayPort 1.2 over USB, daarmee haal je 60Hz op 4K. Als je een monitor koopt met USB hub en USB-c DP in zoals de Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart kun je randapparatuur aansluiten op de monitor, ook levert deze de stroom, je oplader kan in je laptoptas blijven
Afbeeldingslocatie: https://iiyama.com/i/orig/0bf7d141a10e5454f9dda4fcbb5cb0da_xcb3494wqsn-5-connect-e.jpg
(via https://iiyama.com/gl_en/products/prolite-xcb3494wqsn-b5/)

Alternatief is een monitor met HDMI of DP in (zoals de LG 34WN750P-B Zwart) en een dockingstation, bij mijn HP Elitebook heb ik een HP USB-C dock G5 (5TW10AA) met een wat oudere Philips 328P6VJEB/00 Zwart.

Het beste geluid sluit je aan via een USB DAC, die zijn er van goedkoop (Sharkoon Mobile DAC PD) tot duur (bv Focusrite Scarlett 2i2 (3rd Gen))

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 27-06-2023 19:38 ]

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is een laptop dan niet wat praktischer voor je? Dan kan je met de laptop gaan zitten waar je wilt werken. Een vereiste kan dan zijn dat de laptop een display-, HDMI-, of USB-C poort heeft, zodat je daarop de monitor kan aansluiten.

• Tekkaaah
Ik beschik nu over een laptop, een Lenovo Ideapad 5 15ALC05, die ik grotendeels gebruik. Deze laptop is uitgerust met een USB-C poort, maar ik ben niet zeker welk accessoire ik het beste kan aanschaffen om eenvoudig over te schakelen naar een vaste opstelling. Ik vraag me ook af of de mogelijkheid bestaat of deze laptop een 34-inch breedbeeldscherm kan ondersteunen. Is hij daar krachtig genoeg voor?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kijkend naar de specificaties van de laptop (uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 15ALC05 (82LN008QMH)) zou ik zeggen dat de laptop zeker krachtig genoeg is.

De vraag is of een USB-C aansluiting voldoende bandbreedte heeft om een 34 inch scherm via USB-C aan te sturen (eventueel met een docking station er tussen).

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2023 18:43 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor Excel heb je niet zoveel nodig. Wel is een 34" wide ideaal om twee Excel instanties naast elkaar te zetten :)
Laptop moet dat prima kunnen trekken imho.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34

franssie

Save the albatross

Jouw laptop uitvoering: Lenovo IdeaPad 5 15ALC05 (82LN008QMH) heeft een AMD Radeon RX Vega 7 videokaart ijkt het.
https://www.notebookcheck...s-and-Specs.450004.0.html

resolutie kunnen ze meestal wel aan en snel genoeg voor video en office.

Je zou even moeten opzoeken welk docking station (USB-C) Lenovo adviseert, en voor de tijd kan je ook eerst met HDMI werken. Ik zou eerst een mooi scherm kopen en dan pas gaan kijken naar een andere PC.

edit: oh zo dat waren veel dezelfde reacties in een paar minuten _/-\o_
edit2: Wellicht eens kijken naar de snelheid van de SSD, daar is bij 3 jaar oude laptops nog wel eens wat winst te halen. je 16 GB ram is zat voor het gebruik.
edit3: en een klein USB hubje voor muis en toetsenbord is vaak ook wel voldoende, tenzij je ook ethernetkabel wil inpluggen, dan wordt het wel steeds meer werk.

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 27-06-2023 18:51 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Tekkaaah
Hij heeft een AMD ryzen 5 5500u 2.1GHZ als ik in DXdiag ga kijken. Op Wifi is voldoende

Aanraders qua scherm?

Bedankt voor de hulp alvast!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34

franssie

Save the albatross

vwb scherm, 34" op 1440 is zat. categorie: Monitors

edit: sommige monitors hebben ook een usb hubje ingebouwd hiervoor

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 27-06-2023 19:11 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • Beste antwoord

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:58
Tekkaaah schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:22:
Ik heb recent een promotie gekregen
Gefeliciteerd!

Je laptop ondersteunt DisplayPort 1.2 over USB, daarmee haal je 60Hz op 4K. Als je een monitor koopt met USB hub en USB-c DP in zoals de Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B5 Zwart kun je randapparatuur aansluiten op de monitor, ook levert deze de stroom, je oplader kan in je laptoptas blijven
Afbeeldingslocatie: https://iiyama.com/i/orig/0bf7d141a10e5454f9dda4fcbb5cb0da_xcb3494wqsn-5-connect-e.jpg
(via https://iiyama.com/gl_en/products/prolite-xcb3494wqsn-b5/)

Alternatief is een monitor met HDMI of DP in (zoals de LG 34WN750P-B Zwart) en een dockingstation, bij mijn HP Elitebook heb ik een HP USB-C dock G5 (5TW10AA) met een wat oudere Philips 328P6VJEB/00 Zwart.

Het beste geluid sluit je aan via een USB DAC, die zijn er van goedkoop (Sharkoon Mobile DAC PD) tot duur (bv Focusrite Scarlett 2i2 (3rd Gen))

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 27-06-2023 19:38 ]

• Tekkaaah
tx!
Pagina: 1