Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 20:57
Goedemiddag,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik heb geen idee of dit simpelweg geen match is of dat ik iets verkeerd doe.

Mijn probleem was dat ik schermruimte te kort kom (kwam). Ik heb een Imac 27'' + MacBook Pro 13''.
Echter geef de Imac mij niet voldoende werkruimte.

Dus ik dacht het perfecte plan te hebben; iMac de deur uit, curves monitor 34'' kopen, via USB-C aan mijn MacBook Pro hangen.

Dit werk allemaal opzicht prima MAAR het beeld is werkelijk niet om aan te gluren, gewoon totaal niet scherp. Ik kies bij de beeldscherm instellingen de aanbevolen resolutie: 3440 x 1440. maar vind het er echt niet uitzien.
Los van de beeldkwaliteit ondervind ik ook problemen met scrollen in webpagina's. alsof er een enorme Delay optreedt.

Is hier iemand die weet waar dit door veroorzaakt wordt? is de MacBook niet krachtig genoeg, ligt het aan de monitor? wellicht ook een oplossing zou fijn zijn. de monitor kan Priam retour of omgewisseld worden.
Als de conclusie is de iMac gewoon weer terug te zetten kan dat natuurlijk ook, maar hoop toch dat ik op de een of andere manier meer werk ruimte kan krijgen.

Dank vast voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiKai
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:53
Hallo,

Met 13” MacBook Pro bedoel je een nieuwere M1 versie of zo toch en geen oudere Intel? Ja dit zou vrij perfect moeten werken, maar een beeldscherm kan laggy aanvoelen als de refreshrate laag staat qua waar je aan gewend bent. Ik vind onder 60hz (mijn MacBook Pro 14 doet het hoger dan dat) niet te doen en ik pak ook wel eens met mijn 4K scherm een verkeerde (oude) kabel (die 4K 60hz niet aankan) en dan voelt voelt het niet goed.

De scherpte is raar. Als dit de aanbevolen resolutie is zou dat goed moeten zijn? Kan je meer uitleggen wat er raar is? Kan je ook daarvan specificaties geven? Welk scherm is dit precies?

Dank,

Kai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Op wat voor manier verbind je de laptop aan de monitor? Direct via usb-c? Vooral sommige dongles ondersteunen niet hoge resoluties en/of hoge refresh rates of mogelijk is de kabel de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-07 20:57
lllustrious schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 06:23:
Op wat voor manier verbind je de laptop aan de monitor? Direct via usb-c? Vooral sommige dongles ondersteunen niet hoge resoluties en/of hoge refresh rates of mogelijk is de kabel de boosdoener.
Ik verbind hem inderdaad direct via de usb-c kabel. (Deze zat meegeleverd bij de monitor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 15:06
Zijn er nog updates voor Mac of de monitor? Wellicht toch eens een andere USB-C kabel gebruiken van een hogere kwaliteit dan de meegeleverde.
Heb je toevallig nog een ander systeem welke je kan aansluiten, hoe gedraagt de monitor zich dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:45
Welke refresh rate staat ingesteld als je de monitor inplugt? Mijn M1 Air heeft de neiging om daar wel eens 30hz van te maken, ongevraagd. Dat is dan ook niet te doen als je 120hz gewend bent.
Pagina: 1