Zwemles wijzigt van locatie wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.760 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 23:45
Mensen,

Onze dochter zit op zwemles,
Een leuke locatie, een kleine 20min fietsen van ons huis.
Iedere zaterdag 1.5 uur zwemmen in een klein groepje met een leuke juf.

Nu gaat de locatie, van het zwembad,
per 1 sep. Stoppen met het beschikbaar stellen van het zwembad voor zwemles.

Als oplossing oplossing komt de zwemschool nu met een andere locatie, en een andere dag om te zwemmen.

De nieuwe locatie ligt 35km van de oude locatie, dat is 1.5uur fietsen enkele-reis of 40min met de auto, in het gunstigste geval,
als je de brug tegen hebt, of het is druk met toeristen ben je makkelijk 1uur onderweg.

Ook is de zwemdag veranderd van de zaterdag naar de dinsdag, dat betekent verplichtingen die we al hadden voor die dag afzeggen.

Dit vinden wij erg vervelend maar de wachttijd voor de zwemlessen is ondertussen bij de omliggende zwemscholen opgelopen naar 2jaar, dus om nu op te zeggen en dan ergens anders aan de slag te gaan is niet de voorkeur.

Wat hun aandragen als oplossing is carpoolen, maar om nou je dochter van 6 met een vreemde mee te laten rijden vinden wij ook nogal wat.
En dit zou betekenen dat wij zelf ook deels moeten carpoolen met de kinderen van iemand anders.

Wij willen best de afstand overbruggen, maar dan wel met een soort van compensatie, en op de dag die wij hebben afgesproken voor de zwemles.
Wij zullen voor die dag vervoer moeten regelen en dus ook brandstof kosten hebben.
De extra reistijd nemen we dan maar voor lief.
Maar hier willen ze niet in mee.

Wat zijn onze rechten en plichten jegens de zwemschool?
In de voorwaarden staat niets over een andere locatie, dan wel het tussentijds wijzigen van de locatie en de dag van de zwemlessen.
Kan ik nog ergens mee slaan zodat ik toch mijn gelijk kan halen?

De algemene voorwaarden https://bewegingspleinwestduin.nl/algemene-voorwaarden/

Deze zijn ondertussen gewijzigd maar de voorwaarden zoals ze waren toen wij ze aangingen zijn ook nog steeds beschikbaar.
http://web.archive.org/we....nl/algemene-voorwaarden/

Alle reacties

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik weet eerlijk gezegd niet wat je nu redelijkerwijze kan verwachten? De nieuwe locatie is een stuk verder weg en de nieuwe dag zorgt ervoor dat het niet in iedereen zijn schema kan passen. Dan lijkt het mij redelijk dat ouders reeds betaalde bedragen kunnen terugkrijgen voor de lessen die ze niet meer kunnen of willen volgen. Maar verder dan dat zie ik weinig dat je redelijkerwijze kan eisen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:12

Agent47

I always close my contracts.

Je kunt niks verwachten. Andere zwemschool of doorpakken. Hebben jullie nog vakantieuren die je kan oppakken? Lijkt me niet dat je 100 uur aan zwemlessen kwijt bent toch?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Dit is toch overmacht? Je kan je geld terugvragen en ermee moeten leven.
Of meedoen opnieuwe locatie, of twee jaar wachten. Niet zo moelijk.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe lang denk je nog dat je moet tot het eerste afzwemmen? Misschien is dat nog ergens redelijk overbrugbaar?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 19:28
Wat kun je verwachten? Het is wat het is toch?
Soms veranderen dingen, volgens mij kun je hier geen compensatie eisen.

Ik beoefende eens een sport, maar de (enige) instructrice maakte een carrièreswitch. Iemand anders was er in de buurt niet. Tja, wat moet je? We konden haar niet dwingen er mee door te gaan. We kregen geld terug voor de overige maanden die al betaald waren.

Ze bieden een oplossing. Dat die niet bevalt is aan jou, niet aan hen.

[ Voor 65% gewijzigd door Poumelie op 27-06-2023 14:26 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

OMD

Wat wil je nou, rechtzaakje starten zodat alleen voor jou zwemles blijft? Het zwembad gaat dicht per 1 augustus...

https://westduin.nl/hotel...hnisch%20als%20esthetisch.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwacht je dat de zwemschool voor jouw benzine en tijd gaan betalen? Hoe zie je dat voor je en wat acht je zelf realistisch in geld?

P.s. je hebt geen gelijk, je denkt dat je gelijk hebt. Da's wat anders.

[ Voor 21% gewijzigd door FiXeR.nl op 27-06-2023 14:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat verwacht je? Ander zwemles is geen optie, rijden is geen optie en carpoolen is geen optie.

Ik zie het probleem niet zo van het carpoolen, zitten er nul andere ouders tussen die je vertrouwd? En andere kinderen een keer meenemen is toch niet zo erg?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:05

skoozie

SCSI

Als het een leuk klein groepje is dan kan je toch eens kennis maken met de andere ouders zoudat het geen vreemden meer zijn? Als je het dan nog niet vertrouwd stel je voor dat de andere kindjes met jou mee kunnen rijden.

Ja het is een onhandige situatie, maar de enige opties die ik zie zijn of doorgaan of geld terug vorderen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:19

Dido

heforshe

Mielemuis schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:14:
Nu gaat de locatie, van het zwembad,
per 1 sep. Stoppen met het beschikbaar stellen van het zwembad voor zwemles.
Interessant, volgens de link die net gepost werd, gaat dat zwembad per 1 augustus dicht. Lijkt me sterk dat ze in augustus op de parkeerplaats gaan zwemmen?
Wat hun aandragen als oplossing is carpoolen, maar om nou je dochter van 6 met een vreemde mee te laten rijden vinden wij ook nogal wat.
En dit zou betekenen dat wij zelf ook deels moeten carpoolen met de kinderen van iemand anders.
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik weet wel dat veel ouders de ouders van andere kinderen op school, zwemles of sportclub niet als dusdanig "vreemden" beschouwen dat carpoolen eng is.
Het voordeel van carpoolen is wel dat je maar 1x in de X weken zelf voor vervoer moet zorgen (en ja, dan heb je wel een paar enge vreemde kinderen in je auto :X )
Wij willen best de afstand overbruggen, maar dan wel met een soort van compensatie, en op de dag die wij hebben afgesproken voor de zwemles.
Wij zullen voor die dag vervoer moeten regelen en dus ook brandstof kosten hebben.
De extra reistijd nemen we dan maar voor lief.
Maar hier willen ze niet in mee.
Uiteraard niet. Als de Albert Heijn hier op de hoek dicht gaat en ik moet naar een dorp verderop voor mijn boodschappen, dan gaat Appie mijn extra brandstof en resitijd ook niet vergoeden in ruil voor het voorrecht bij hun te mogen winkelen ;)
Wat zijn onze rechten en plichten jegens de zwemschool?
Plichten? Het lesgeld betalen (maar dat is al gebeurd, neem ik aan).
Rechten? Deelnemen aan de zwemlessen zoals die worden aangeboden. Kiezen of delen, dus - graag of heel niet.

Maar goed, om wat voor periode gaat het? Is je dochter net begonnen en gaat dit meer dan een half jaar spelen? Of gaat het om een maand of twee voordat ze afzwemt?

Ik zou afstappen van het idee dat de zwemschool jou iets verschuldigd is, naar alle waarschijnlijkheid doen ze dit echt niet om jou te pesten, maar balen ze zelf ook van de sluiting van "hun" zwembad.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 17:14
Het lijkt alsof de zwembad voor een alternatief heeft gezorgd voor een andere zodat de kinderen alsnog door kunnen gaan met hun lessen. Maar dit komt jou blijkbaar niet uit en dat zit je dus dwars.
Er zit maar 1 ding op en zelf op zoek gaan naar een ander zwembad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dido schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:30:
[knip]
Uiteraard niet. Als de Albert Heijn hier op de hoek dicht gaat en ik moet naar een dorp verderop voor mijn boodschappen, dan gaat Appie mijn extra brandstof en resitijd ook niet vergoeden in ruil voor het voorrecht bij hun te mogen winkelen ;)
Dat is niet hetzelfde.
Stel een sportschool voor, die eerst in Amsterdam mensen werft en dan vervolgens in Rotterdam verder gaat.
Het zou wel erg handig geld verdienen zijn als dan lesgeld niet terug betaald hoeft te worden aan de gedupeerden.

Maar meer dan geld terug krijgen gaat er denk ik ook niet inzitten in het geval van TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:21

Rmg

[...]

Interessant, volgens de link die net gepost werd, gaat dat zwembad per 1 augustus dicht. Lijkt me sterk dat ze in augustus op de parkeerplaats gaan zwemmen?
In de schoolvakanties gaat vaak de zwemles niet door

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:01
Is dit niet gewoon een troll? Een dochter hebben, maar alsnog niet met een kleine tegenslag kunnen omgaan als dit. Vraag me af wat TS doet als de bakker op de hoek verdwijnt. Levenslange compensatie geven voor het minder lekkere brood van de supermarkt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
@Mielemuis
Geen?
De organisator van de zwemles kan hier niks aan doen. Ze bieden je een alternatief aan incl. een voorstel voor het vervoer. Ideaal is het zeker niet, maar het zal ook niet de keuze van de organisator zijn.
Wellicht is het enige recht wat je hebt dat je gratis de overeenkomst mag opzeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zwemschool kan inpakken en opnieuw beginnen in haar nieuwe service-gebied. Je gaat toch geen 35 km reizen voor zwemles? Dan maar naar een andere zwemschool. Dit is einde verhaal voor in deze regio. Als je je snackbar verhuist naar 30 km verderop, komen je oude klanten ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]Ik heb zelf geen kinderen, maar ik weet wel dat veel ouders de ouders van andere kinderen op school, zwemles of sportclub niet als dusdanig "vreemden" beschouwen dat carpoolen eng is.
Daarop inhakend. Telkens in een auto met twee verschillende ouders drie kinderen meenemen. Het vierogen-principe is dan gehanteerd, is gezellig voor ouders, en de kinderen vinden het vast enig met zijn drieen samen op de achterbank. Lijkt mij prima oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rmg schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:51:
[...]

In de schoolvakanties gaat vaak de zwemles niet door
Hier wel hoor. Maar daar moet je je wel voor inschrijven, zodat ze daar een vakantieplanning op kunnen maken. Hier gaat de zwemles zo'n beetje als enige echt het hele jaar door, zelfs in de Kerstvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
Hippocampus schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:44:
[...]

Dat is niet hetzelfde.
Stel een sportschool voor, die eerst in Amsterdam mensen werft en dan vervolgens in Rotterdam verder gaat.
Het zou wel erg handig geld verdienen zijn als dan lesgeld niet terug betaald hoeft te worden aan de gedupeerden.

Maar meer dan geld terug krijgen gaat er denk ik ook niet inzitten in het geval van TS.
Ik verwacht ook gewoon dat TS zijn overeenkomst kan ontbinden en meestal(in ieder geval de 3 verschillende organisaties deden altijd achter incasseren. Dus geldt terug is ook niet echt aan de orde(tenzij hij ver vooruit betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
Iedereen bedankt voor de reacties,

Zal proberen wat antwoorden te geven,

Oké ik ben misschien wat gefrustreerd door de ontstane situatie, zij hebben hier niet voor gekozen, maar wij ook niet.

We zijn een overeenkomst aangegaan en die wijzigt nu, ik kan er wel mee omgaan maar het geeft frustratie, zeker omdat er al meer is voorgevallen,en ondertussen het lesgeld al volledig betaald is.

Ik heb gevraagd wat wij terug krijgen van het betaalde lesgeld op het moment dat we nu zouden stoppen.

Maar als wij pas over 2 jaar weer op zwemles kunnen voelt het toch als weggegooid geld.

Onze dochter heeft ondertussen de eerste sticker dus ver gevorderd zijn we nog niet.

Ja we kunnen carpoolen, dat zal dan moeten, we zullen de eerste paar keer wel meerijden en kijken hoe het bevalt.

En ja wegens de vakantie is de laatste les op de oude locatie 30-7 en de eerste les nieuwe locatie vanaf 1-9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

desmond schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:14:
[...]

Daarop inhakend. Telkens in een auto met twee verschillende ouders drie kinderen meenemen. Het vierogen-principe is dan gehanteerd, is gezellig voor ouders, en de kinderen vinden het vast enig met zijn drieen samen op de achterbank. Lijkt mij prima oplossing.
Een kind van 6 heeft hulp nodig bij afdrogen en aankleden. Ik kan mijn dochter ook niet bij de ingang droppen dan een uur later weer ophalen. Die moet je mee naar binnen nemen, zorgen dat ze in de groepskleedkamer klaar staat voor de les en 5 minuten voor het einde van de les word ik verwacht met mijn slofjes aan de rand van het bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In de praktijk heb je gewoon dikke pech. Maar juridisch zijn er natuurlijk wel mogelijkheden. Afhankelijk van wat je precies bent overeengekomen en tegen welke voorwaarden, kun je nakoming van de overeenkomst vorderen. Als jij een lespakket hebt aangeschaft voor een bepaalde periode, dan kunnen ze niet zomaar zeggen 'ja, doei, we gaan ergens anders verder'. Ze moeten gewoon leveren. Ik weet niet of de aanbieder van de lessen ook de eigenaar van het zwembad is, maar in dat geval zou deze er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om op een ander moment te gaan verbouwen, of niet te sluiten. Dat is niet handig, maar dat is niet jouw probleem als je een overeenkomst hebt.

Maar mijn niet-juridisch onderbouwde advies is gewoon een andere plek zoeken of van het geboden alternatief gebruikmaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mielemuis
TereZz schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:04:
Is dit niet gewoon een troll? Een dochter hebben, maar alsnog niet met een kleine tegenslag kunnen omgaan als dit. Vraag me af wat TS doet als de bakker op de hoek verdwijnt. Levenslange compensatie geven voor het minder lekkere brood van de supermarkt? :+
Sommige personen verdienen een persoonlijke reactie.

Wie is hier de troll?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:15:
[...]

Een kind van 6 heeft hulp nodig bij afdrogen en aankleden.
Nee toch? Hier gaat dat vanaf 4 al prima zelfstandig hoor.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:12

Agent47

I always close my contracts.

Mielemuis schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:15:
Iedereen bedankt voor de reacties,

Zal proberen wat antwoorden te geven,

Oké ik ben misschien wat gefrustreerd door de ontstane situatie, zij hebben hier niet voor gekozen, maar wij ook niet.

We zijn een overeenkomst aangegaan en die wijzigt nu, ik kan er wel mee omgaan maar het geeft frustratie, zeker omdat er al meer is voorgevallen,en ondertussen het lesgeld al volledig betaald is.

Ik heb gevraagd wat wij terug krijgen van het betaalde lesgeld op het moment dat we nu zouden stoppen.

Maar als wij pas over 2 jaar weer op zwemles kunnen voelt het toch als weggegooid geld.

Onze dochter heeft ondertussen de eerste sticker dus ver gevorderd zijn we nog niet.

Ja we kunnen carpoolen, dat zal dan moeten, we zullen de eerste paar keer wel meerijden en kijken hoe het bevalt.

En ja wegens de vakantie is de laatste les op de oude locatie 30-7 en de eerste les nieuwe locatie vanaf 1-9
Hoezo weggegooid geld? Je kunt die lessen gewoon blijven volgen? Jullie als ouders kiezen er voor om er eventueel mee te stoppen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:17:
[...]

Nee toch? Hier gaat dat vanaf 4 al prima zelfstandig hoor.
Dat wordt hier niet echt geaccepteerd hoor. Je komt je kind maar mooi ophalen en zorgt er ook maar voor dat het weer veilig buiten komt. Vanaf 4 mag je kind eigenlijk nog niet eens op zwemles. Advies is vanaf 6, wij zijn begonnen op 5 en eerder is ook niet echt zinnig (voor diploma zwemmen dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mielemuis
[...]

Een kind van 6 heeft hulp nodig bij afdrogen en aankleden. Ik kan mijn dochter ook niet bij de ingang droppen dan een uur later weer ophalen. Die moet je mee naar binnen nemen, zorgen dat ze in de groepskleedkamer klaar staat voor de les en 5 minuten voor het einde van de les word ik verwacht met mijn slofjes aan de rand van het bad.
Dit, leuk carpoolen, maar wie helpt met aankleden uitkleden afdrogen spullen pakken,
Of moeten de kinderen dan maar in hun natte zwemkleren op de achterbank?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:25
Mielemuis schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:15:

We zijn een overeenkomst aangegaan en die wijzigt nu,
Klopt, en direct daar kickt de realiteit ook in: het zwembad gaat niet voor jou openblijven. Je kunt hier niets aan doen dan de voorgestelde oplossing accepteren of iets anders zoeken. Ga even met beide benen weer op de grond staan en weg uit rechten/plichten hoek. Niemand heeft daar wat aan, de situatie is voor iedere betrokkene vervelend maar het is wat het is. Er gaan nog ergere dingen in je leven gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Mielemuis schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Dit, leuk carpoolen, maar wie helpt met aankleden uitkleden afdrogen spullen pakken,
Of moeten de kinderen dan maar in hun natte zwemkleren op de achterbank?
Sorry maar een kind van 6 kan zich toch wel zelf aankleden? Kan die van mij al vanaf 4 jaar. Beetje zelfstandig laten worden.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Dat wordt hier niet echt geaccepteerd hoor. Je komt je kind maar mooi ophalen en zorgt er ook maar voor dat het weer veilig buiten komt. Vanaf 4 mag je kind eigenlijk nog niet eens op zwemles. Advies is vanaf 6, wij zijn begonnen op 5 en eerder is ook niet echt zinnig (voor diploma zwemmen dan).
Dat is wat anders dan hulp bij afdrogen en aankleden. Jij bedoelt dat een kind zich zonder begeleiding door het zwembad beweegt van en naar de zwemles toe. Dat lijkt me niet verstandig nee. Ze kunnen immers nog niet zwemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

worldfastest schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:20:
[...]

Sorry maar een kind van 6 kan zich toch wel zelf aankleden? Kan die van mij al vanaf 4 jaar. Beetje zelfstandig laten worden.
Nou heb ik toevallig al ongeveer 27 jaar mijn insturctiebevoegdhied: dit kan - over het algemeen - niet. Kinderen van 4 gaan NIET op zwemles, tenzij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Nou heb ik toevallig al ongeveer 27 jaar mijn insturctiebevoegdhied: dit kan - over het algemeen - niet. Kinderen van 4 gaan NIET op zwemles, tenzij....
Je hebt het over iets anders. Het gaat sec over afdrogen en aankleden, niet over onbegeleid naar zwemles gaan. Als onderdeel van het naar zwemles gaan, kan een kind van 6 zich normaliter echt wel zelfstandig aan-/uitkleden en afdrogen. De carpoolende ouder zorgt dan voor de rest van de begeleiding.

[ Voor 19% gewijzigd door FirePuma142 op 27-06-2023 15:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

worldfastest schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:20:
[...]

Het is geen wedstrijd, iedereen doet het in zijn eigen tempo. Dat jullie kind iets eerder was betekent niet dat ieder kind zo vroeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:22:
[...]

Je hebt het over iets anders. Het gaat sec over afdrogen en aankleden, niet over onbegeleid naar zwemles gaan.
Hoe zie je dat dan voor je? Dat je 5- of 6-jarige kind zich aan het afdrogen en aankleden is in een wisselcabine, terwijl jij op de gang staat te wachten? Die van mij is nu 6, vergeet het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
[...]

Waarom zou een kind van 4 niet op zwemles gaan, wij vinden het belangrijk en onze dochter vindt het belangrijk. sinds februari ofzo gaat onze dochter van toen net 4 al naar de zwemles voor diploma A. Daarvoor heeft ze puppyzwemmen gevolgd waarbij een ouder mee gaat in het water. Hier kreeg ze al de eerste oefeningen om echt zelf te gaan zwemmen.

Ontopic: Vervelend dat ze verhuizen en dat de wachttijden zo lang zijn. Maar kan ze niet verder instromen in een traject omdat ze al een badje heeft voltooid? Waar ik ga kan men vanaf badje 2 instromen vanuit andere zwemscholen, ze krijgen dan wel eerst een zwemvaardigheidstest of ze daadwerkelijk dat niveau hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:25:
[...]

Hoe zie je dat dan voor je? Dat je 5- of 6-jarige kind zich aan het afdrogen en aankleden is in een wisselcabine, terwijl jij op de gang staat te wachten? Die van mij is nu 6, vergeet het maar.
Euh, ja. Precies zo. Gaat prima in mijn ervaring met die van 4 na recreatief zwemmen. Ik ben dan met die van 1,5 in de weer. Thuis gaat het in de ochtend niet anders. Nu ja, we hebben geen wisselcabine. En een normaal bad, geen inpandig zwembad.

Het is niet alsof je de autosleutels afgeeft :+

[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 27-06-2023 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sjtienuh schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:26:
[...]

Waarom zou een kind van 4 niet op zwemles gaan, wij vinden het belangrijk en onze dochter vindt het belangrijk. sinds februari ofzo gaat onze dochter van toen net 4 al naar de zwemles voor diploma A. Daarvoor heeft ze puppyzwemmen gevolgd waarbij een ouder mee gaat in het water. Hier kreeg ze al de eerste oefeningen om echt zelf te gaan zwemmen.

Ontopic: Vervelend dat ze verhuizen en dat de wachttijden zo lang zijn. Maar kan ze niet verder instromen in een traject omdat ze al een badje heeft voltooid? Waar ik ga kan men vanaf badje 2 instromen vanuit andere zwemscholen, ze krijgen dan wel eerst een zwemvaardigheidstest of ze daadwerkelijk dat niveau hebben
Dat is geen zwemles. Baby-zwemmen, peuter-zwemmen... hartstikke goed hoor. Maar een kind van 4 is - over het algemeen - fysiek helemaal nog niet in staat om te gaan oefenen voor diploma A, laat staan psychisch.

Mijn dochter is nu 6 (en krijgt geen zwemles van mijzelf, dat wil ik niet, moet ik me ook weer als vrijwilliger binden aan een zwemschool....) en ik zie dat ze fysiek met bepaalde onderdelen voor het B-diploma gewoon moeite heeft. Ze is niet heel groot en mist soms net nog even wat kracht. We hadden haar wel een jaartje eerder op zwemles kunnen forceren, maat dat had waarschijnlijk alleen maar problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:13:
Zwemschool kan inpakken en opnieuw beginnen in haar nieuwe service-gebied. Je gaat toch geen 35 km reizen voor zwemles? Dan maar naar een andere zwemschool. Dit is einde verhaal voor in deze regio. Als je je snackbar verhuist naar 30 km verderop, komen je oude klanten ook niet meer.
Voor nieuwe klanten of als je net begonnen bent wel ja. Maar als je nog een paar lessen moet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:30:
[...]

Euh, ja. Precies zo. Gaat prima in mijn ervaring met die van 4 na recreatief zwemmen. Ik ben dan met die van 1,5 in de weer. Thuis gaat het in de ochtend niet anders. Nu ja, we hebben geen wisselcabine. En een normaal bad, geen inpandig zwembad.

Het is niet alsof je de autosleutels afgeeft :+
Daar ga ik niet op wachten hoor. :) Denk dat die van mij er ruim meer dan een kwartier mee bezig gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:34:
[...]

Voor nieuwe klanten of als je net begonnen bent wel ja. Maar als je nog een paar lessen moet.
Daar zou je voor kunnen kiezen inderdaad. Is wat voor te zeggen als het maar een paar lessen is. Ligt er ook aan wat de plannen verder zijn. Als je nu nog bezig bent met A en hoe dan ook B ook wil gaan doen... dan kun je misschien beter 2 weken "wennen" aan een nieuwe zwemschool en daar verder gaan.

Ik hecht niet zoveel waarde aan een bepaalde zwemschool. Mijn dochter is nu bezig met de 5e leraar/lerares. De ene bevalt heel goed, de andere wat minder. Dat zal ze in haar schooltijd ook nog wel vaker tegenkomen, dus dat is hooguit even lastig maar ook wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:41:
[...]

Daar zou je voor kunnen kiezen inderdaad. Is wat voor te zeggen als het maar een paar lessen is. Ligt er ook aan wat de plannen verder zijn. Als je nu nog bezig bent met A en hoe dan ook B ook wil gaan doen... dan kun je misschien beter 2 weken "wennen" aan een nieuwe zwemschool en daar verder gaan.

Ik hecht niet zoveel waarde aan een bepaalde zwemschool. Mijn dochter is nu bezig met de 5e leraar/lerares. De ene bevalt heel goed, de andere wat minder. Dat zal ze in haar schooltijd ook nog wel vaker tegenkomen, dus dat is hooguit even lastig maar ook wel weer goed.
Dat is niet erg, maar de wacht tijd is 2jaar bij een andere zwemschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
Als het andersom was geweest,
dan had ik gewoon een overeenkomst en had ik gewoon moeten betalen en zorgen dat ik op zwemles kwam.
En als ik niet kwam had ik alsnog moeten betalen, want overeenkomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mielemuis schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:51:
[...]

Dat is niet erg, maar de wacht tijd is 2jaar bij een andere zwemschool.
Oei, nu nog steeds? Daar werken ze hier echt heel hard aan. Dat is hier al echt niet meer zo. Ze hebben een tweede (versnelde) lesmethode in gebruik genomen en er wordt hier momenteel echt gigantisch veel les gegeven. Zoveel, dat ik laatst in de openingstijden van het zwembad zat te kijken en het gevoel kreeg dat het instructiebad min of meer permanent in gebruik was voor lessen.

Maar ik kan me voorstellen dat als er een zwemschool mee stopt omdat er geen zwemwater meer te huur is.... het op alle andere plaatsen extra druk zal worden. Mooiste zou zijn als de achterblijvende zwemscholen het personeel van de vertrekkende zwemschool over kan nemen. Die vertrekkende zwemschool gaat toch ergens anders opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Ben ik bekend mee, ik heb actief 13 diploma's gesupport :) Daar valt ook wel een mouw aan te passen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mielemuis schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:53:
Als het andersom was geweest,
dan had ik gewoon een overeenkomst en had ik gewoon moeten betalen en zorgen dat ik op zwemles kwam.
En als ik niet kwam had ik alsnog moeten betalen, want overeenkomst...
Dat is hier ook niet zo. Je betaalt hier eenmalig inschrijfgeld (inclusief pasje) en dan koop je de lessen per 12. Je kunt gewoon niet meer gaan zwemmen als je strippenkaart leeg is. Dan moet je weer 12 lessen kopen. Verder geen verplichtingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
In het Burgerlijk Wetboek staan de algemene principes voor overeenkomsten beschreven in Boek 6 en van diverse soorten overeenkomsten staan er specifieke bepalingen in Boek 7, 7A en 8.

Zo staat er in Boek 7 een titel over koopovereenkomsten of huurovereenkomsten en daarop is o.a. Boek 6 en 7 van toepassing, maar er is geen titel die ziet op bijvoorbeeld telecommunicatie. Dat moet dus volgen uit Boek 6 en andere wetgeving.

De eerste vraag is daarom: gaat het hier om een benoemde overeenkomst of niet? Is dus de overeenkomst voor zwemles een overeenkomst die in Boek 7 beschreven staat of niet?

Het is staande rechtspraak dat een onderwijsovereenkomst een overeenkomst van opdracht betreft en opdracht staat in titel 7 van Boek 7. Bij zwemles gaat het om het aanleren van een cognitieve (motorische) vaardigheid, dus ik zou zeggen dat het niet anders is dan het aanleren van bijvoorbeeld een vreemde taal. Een overeenkomst voor zwemles lijkt mij dus een overeenkomst van opdracht.

Dat betekent dat onder andere titel 7 van Boek 7 van toepassing is. In dit geval ben jij daarnaast ook consument, want het gaat om zwemles voor een kind bij een bedrijf.

Uit art. 7:408 lid 2 BW volgt dat een opdrachtnemer (de zwemschool) de overeenkomst alleen wegens 'gewichtige redenen' kan opzeggen. De vraag is nu: is er sprake van 'gewichtige redenen'? Dat is een vraag die niet alleen door de zwemschool beantwoord kan worden. Simpelweg stellen dat er 'gewichtige redenen' zijn omdat het zwembad sluit is te kort door de bocht.

Ik denk dat je eigenlijk te weinig feiten hebt benoemd om een antwoord te kunnen geven op de vraag of er gewichtige redenen zijn. Dat zou kunnen. Blijkbaar sluit het zwembad, maar was dat al bekend toen jij de overeenkomst aanging? Is de zwemschool dus steeds overeenkomsten aangegaan, wetende dat die overeenkomsten niet op deze locatie konden worden volbracht? In de algemene voorwaarden staat de locatie namelijk nadrukkelijk genoemd, dus daaraan mag je de zwemschool in principe ook houden.

Maar het is ook relevant welk 'pakket' je overeen bent gekomen. Want daaruit volgt of je mocht verwachten dat de lessen zouden worden voortgezet. Gaat het om een pakket dat nu eindigt, dan komt de zwemschool gewoon na. Maar dat is niet het geval als het gaat om een pakket dat op 1 september nog loopt.

Ik sluit in ieder geval niet uit dat de zwemschool jou een schadevergoeding verschuldigd kan zijn, maar dat hangt van de omstandigheden af. En of je daadwerkelijk schade leidt.

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien en mede daarom elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou blijft.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:48
@Mielemuis Had je bij de keuze van van een zwemles locatie ook gekeken naar zwem*verenigingen*? Sommige verenigingen voor wedstrijdzwemmen hebben ook hun klasjes voor diploma A-B-C.
Het is jammer dat je nu geen les ontvangt in een gemeentelijk bad, maar de gemeentes in Zeeland hebben hun prioriteiten voor investering in publieke baden natuurlijk aangepast aan de grote hoeveelheid baden in de toeristische sector.. Hier in Arnhem bouwt men gewoon een nieuw openbaar zwembad terwijl de oude nog openblijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:10
@Real de enige denkbare vorm van schadevergoeding is denk ik dat @Mielemuis het eventueel betaalde lesgeld voor de lessen vanaf 1 september terug kan krijgen.

Voorbeeld: Je bent zelf lid van een sportschool, en hebt daar een jaarabonnement afgesloten. Na 6 maand gaat de verstiging waar je sport sluiten, en kun je in een nabijgelegen vestiging terecht. Op dat moment kun je niet meer met de fiets, maar moet je 30 minuten rijden in de auto.
Volgens mij is dat een geldige reden om het contract te stoppen. Maar ook in die situatie kun je niet van de sportschool verwachten dat ze 6 maand lang een taxi gaat vergoeden, of een brandstofvergoeding gaan betalen.

Kortom: het is vervelend, maar dat wordt zoeken naar een andere locatie of op eigen kosten met de auto gaan.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Saeverix schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:17:
@Real de enige denkbare vorm van schadevergoeding is denk ik dat @Mielemuis het eventueel betaalde lesgeld voor de lessen vanaf 1 september terug kan krijgen.
Dat is geen schadevergoeding, maar gewoon restitutie. Er kan wel degelijk sprake zijn van een schadeplichtige opzegging (mits schade) als de 'gewichtige reden' niet bestaat. Zie bijvoorbeeld dit vonnis (ro 3.16):

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBZWB:2023:3241

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 16:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dit is hét grote nadeel van wonen op het 'platteland'; voorzieningen zijn veel minder makkelijk beschikbaar. Helaas wordt dit alleen maar erger als ik de berichten mag geloven. Scholen, bibliotheken, ziekenhuizen, winkels, zwemles, rijlessen, etc. - alles klontert samen, stoten verlieslijdende locaties af en de 'klant' zit met de uitdaging.

Oplossing: flexibeler worden. Of verhuizen. Je hebt nergens 'recht' op behalve ontbinding van het contract, maar dat was al gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Laatst online: 01-10 19:28
Icephase schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:24:
Dit is hét grote nadeel van wonen op het 'platteland'; voorzieningen zijn veel minder makkelijk beschikbaar.
Nou ja, dat is wat kort door de bocht. In de stad zijn er ook problemen: https://www.at5.nl/artike...-veiligheid-van-mijn-kind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:42
@Mielemuis Er zijn ook vakantiezwemscholen, waar je kind in één vakantie intensief zwemles krijgt en een heel eind richting diploma gaat (of haalt). Tenminste, heb ik gehoord van andere ouders.

Misschien is daar nog ergens plaats? In de buurt kamperen, scheelt een hoop gereis en heb je gelijk je vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Laatst online: 30-09 08:42
Wat houdt je tegen om naar het strand te gaan en haar zelf les te geven?

Zo moeilijk is zwemmen nou ook weer niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 22:43
Wou net zeggen zelf ook alleen maar een A diploma omdat er schoolzwemmen was maar kon daarvoor al gewoon zwemmen omdat we elke zomer gewoon elk weekend en de hele vakantie naar een meer/plas gingen en daar eigenlijk al van 1 jaar het het water ingingen.

Dus als het niet haalbaar is om naar zwemles te brengen ga lekker in het weekend naar een meer/plas of een lokaal zwembad en zelf leren en ook lekker wat tijd doorbrengen met de kids en vrouw.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:45:

Een kleuter zwemles geven op het strand met het zoute golvende water en nog niet te vergeten de kou en het weer, Je maakt een grap? Daar heeft die niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Real schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:04:
In het Burgerlijk Wetboek staan de algemene principes voor overeenkomsten beschreven in Boek 6 en van diverse soorten overeenkomsten staan er specifieke bepalingen in Boek 7, 7A en 8.

Zo staat er in Boek 7 een titel over koopovereenkomsten of huurovereenkomsten en daarop is o.a. Boek 6 en 7 van toepassing, maar er is geen titel die ziet op bijvoorbeeld telecommunicatie. Dat moet dus volgen uit Boek 6 en andere wetgeving.

De eerste vraag is daarom: gaat het hier om een benoemde overeenkomst of niet? Is dus de overeenkomst voor zwemles een overeenkomst die in Boek 7 beschreven staat of niet?

Het is staande rechtspraak dat een onderwijsovereenkomst een overeenkomst van opdracht betreft en opdracht staat in titel 7 van Boek 7. Bij zwemles gaat het om het aanleren van een cognitieve (motorische) vaardigheid, dus ik zou zeggen dat het niet anders is dan het aanleren van bijvoorbeeld een vreemde taal. Een overeenkomst voor zwemles lijkt mij dus een overeenkomst van opdracht.

Dat betekent dat onder andere titel 7 van Boek 7 van toepassing is. In dit geval ben jij daarnaast ook consument, want het gaat om zwemles voor een kind bij een bedrijf.

Uit art. 7:408 lid 2 BW volgt dat een opdrachtnemer (de zwemschool) de overeenkomst alleen wegens 'gewichtige redenen' kan opzeggen. De vraag is nu: is er sprake van 'gewichtige redenen'? Dat is een vraag die niet alleen door de zwemschool beantwoord kan worden. Simpelweg stellen dat er 'gewichtige redenen' zijn omdat het zwembad sluit is te kort door de bocht.

Ik denk dat je eigenlijk te weinig feiten hebt benoemd om een antwoord te kunnen geven op de vraag of er gewichtige redenen zijn. Dat zou kunnen. Blijkbaar sluit het zwembad, maar was dat al bekend toen jij de overeenkomst aanging? Is de zwemschool dus steeds overeenkomsten aangegaan, wetende dat die overeenkomsten niet op deze locatie konden worden volbracht? In de algemene voorwaarden staat de locatie namelijk nadrukkelijk genoemd, dus daaraan mag je de zwemschool in principe ook houden.

Maar het is ook relevant welk 'pakket' je overeen bent gekomen. Want daaruit volgt of je mocht verwachten dat de lessen zouden worden voortgezet. Gaat het om een pakket dat nu eindigt, dan komt de zwemschool gewoon na. Maar dat is niet het geval als het gaat om een pakket dat op 1 september nog loopt.

Ik sluit in ieder geval niet uit dat de zwemschool jou een schadevergoeding verschuldigd kan zijn, maar dat hangt van de omstandigheden af. En of je daadwerkelijk schade leidt.

Hou er wel rekening mee dat het op een forum zoals dit niet mogelijk is om alle feiten te overzien en mede daarom elk risico dat samenhangt met handelen naar wat ik noem bij jou blijft.
Interesant, daar heeft TS tenminste wat aan ipv alleen maar meningen die niks toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:22
Poumelie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Nou ja, dat is wat kort door de bocht. In de stad zijn er ook problemen: https://www.at5.nl/artike...-veiligheid-van-mijn-kind
Als dicht gaat heb je vanaf centrum ijburg binnen

11 m met de auto
19 m met de bus
19 m met de fiets luxe problemen dus

En ook daarom heen zijn genoeg Alternatieven.

40m met de auto kan je naar de andere kant van Amsterdam nog zwemles nemen of uitwijken naar Almere maar ooh wat hebben die stadse moeders het zwaar.

[ Voor 13% gewijzigd door loki504 op 27-06-2023 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Laatst online: 30-09 08:42
NicoHF schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:17:
[...]

Een kleuter zwemles geven op het strand met het zoute golvende water en nog niet te vergeten de kou en het weer, Je maakt een grap? Daar heeft die niks aan.
ja koud weer in augustus...oh wacht.

Buiten dat, kun je prima elke zomer met je kind naar het strand en zwemles geven, een zwemdiploma is toch rotzooi, je hebt het nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02:25

Ik weet niet of dit nu zo'n verstandig idee is, als snap ik de gedachte wel.

Volgens mij is een normaal zwembad boven de woeste zee te verkiezen.

Verder schrok ik van de reacties, dat er kennelijk kinderen rondlopen die op hun 6e zichzelf niet kunnen aankleden. 45 jaar geleden zwierf je vanaf je vierde of vijfde levensjaar al met begeleiding van een iets oudere buurtbewoner (7-8 jaar oud.) door de wijk heen. Toen hadden we ons A diploma al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

sus

is druk :+

Al geschakeld met Zwemschool Zeeland, bij de Sloebrug? Daar las ik over dat die gaan opschakelen precies hierom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zwartoog schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:23:
@Mielemuis Er zijn ook vakantiezwemscholen, waar je kind in één vakantie intensief zwemles krijgt en een heel eind richting diploma gaat (of haalt). Tenminste, heb ik gehoord van andere ouders.

Misschien is daar nog ergens plaats? In de buurt kamperen, scheelt een hoop gereis en heb je gelijk je vakantie :)
Dat lijkt me didactisch niet enorm verantwoord. De kracht zit ook in de herhaling. Ff een weekje of twee rommelen lijkt me op de lange termijn niet heel top.

Maar misschien dat @Verwijderd hier iets over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:31:
[...]

Buiten dat, kun je prima elke zomer met je kind naar het strand en zwemles geven, een zwemdiploma is toch rotzooi, je hebt het nooit nodig.
Wacht inderdaad maar tot het herst begint te worden.
Rare denkwijze heb je...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
sus schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:48:
[...]

Al geschakeld met Zwemschool Zeeland, bij de Sloebrug? Daar las ik over dat die gaan opschakelen precies hierom :)
Ja vandaag geïnformeerd, starten vanaf april/juni 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou nou echt het allerlaatste zijn wat in me op zou komen. :)
Goed idee, een kleuter zwemles geven in de zee. Ga voor alle zekerheid vooral ook tussen 2 zandbanken in zitten, waar de getijdestroming het heftigst is. Goede oefening.

Geen ervaring met "spoedcursussen", maar ik kan me voorstellen dat zoiets in een vakantie (geen school) misschien wel kan. Geen idee hoe zo'n spoedcursus er dan uit zou zien, want je kunt een 5-jarige echt niet even 3 uur achter elkaar heel actief laten zwemmen. Als je de "inhoud" van 3 normale lessen op 1 dag kunt proppen, dan zou het misschien in ongeveer 10 dagen krap-aan kunnen (A).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

sus

is druk :+

Wauw! Ik had 6 maanden wachttijd daar, m’n dochter is net klaar. Ben wel benieuwd, begreep dat ze wel willen opschalen daar.

Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:20

EiT

[...]

Die van ons is 4 en gaat gewoon op zwemles. Heeft 2 stickers en wordt later dit jaar pas 5.

Er kwam plaats en moesten toch al gaan voor de andere. Tuurlijk zal die niet zo snel leren dan een 5 jarige, maar op vakantie was het ideal. Huis met binnen bad, kinderen hebben elke dag in een 1,8m diep bad gezeten en ik hoef mij minder zorgen te maken en kind is gewend aan water en zwemmen.

M.b.t. TS: alvast inschrijven voor andere locatie. Daarnaast goed kijken of dinsdag echt de enige dag is. Mogelijk zijn er meerdere groepen en gaan die een andere dag.

Andere optie is om een versnelde cursus in de vakanties (wordt hier wel aangeboden).

Daarnaast hoop ik dat ze het tarief omhoog gooien omdat de zwemleraren waarschijnlijk ook meer reistijd en kosten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door EiT op 27-06-2023 20:21 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
[...]

We zijn in, ik geloof, februari begonnen met zwemles,
Toen was de zee nog best koud.

En zo zijn er zat diploma's die rotzooi zijn, en je later nooit nodig hebt, maar toch heb je die ook gehaald.
Het gaat ook niet om het papiertje maar wat je leer toch?
Het geeft een vorm van zelfstandig en zelfredzaamheid in het water, daar heb je bij ons in zeeland best veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goppster
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-09 07:34
Afhankelijk van hoe oud je kind nu is kan het sowieso enorm schelen om nog even te wachten met zwemlessen. Wij zien(basisschoolonderwijs) dat kinderen van net 4 er vaak veel langer over doen om een eerste diploma te halen dan kinderen van een half tot een heel jaar ouder.

[ Voor 0% gewijzigd door Goppster op 27-06-2023 20:22 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
Goppster schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:20:
Afhankelijk van hoe oud je kind nu is kan het sowieso enorm schelen om nog even te wachten met zwemlessen. Wij zien(basischoolonderwijs) dat kinderen van net 4 er vaak veel langer over doen om een eerste diploma te halen dan kinderen van een half tot een heel jaar ouder.
Is 5 wordt volgende maand al weer 6,
Sommige kinderen zijn sneller als andere, sommige hebben met 4 al interesse om te zwemmen, die van ons toen absoluut nog niet.

Nu soms ook niet.. Leuk als je dan met een andere moeder mee moet in de carpool en geen zin hebt, als ouder kun je nog wat druk uitoefenen, als ze klaar is heeft ze het toch altijd leuk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
Vakantie zwemscholen zal ik eens naar kijken.
Alleen onze vakantie naar Portugal over 3 weken is al gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EiT schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:19:
[...]

Die van ons is 4 en gaat gewoon op zwemles. Heeft 2 stickers en wordt later dit jaar pas 5.

Er kwam plaats en moesten toch al gaan voor de andere. Tuurlijk zal die niet zo snel leren dan een 5 jarige, maar op vakantie was het ideal. Huis met binnen bad, kinderen hebben elke dag in een 1,8m diep bad gezeten en ik hoef mij minder zorgen te maken en kind is gewend aan water en zwemmen.

M.b.t. TS: alvast inschrijven voor andere locatie. Daarnaast goed kijken of dinsdag echt de enige dag is. Mogelijk zijn er meerdere groepen en gaan die een andere dag.

Andere optie is om een versnelde cursus in de vakanties (wordt hier wel aangeboden).

Daarnaast hoop ik dat ze het tarief omhoog gooien omdat de zwemleraren waarschijnlijk ook meer reistijd en kosten hebben.
Kan, dan is de kleine er blijkbaar wel klaar voor. De meeste instroom is (bijna) 5, als ik me niet vergis. Wij vonden dat onze dochter pas zover was toen ze net 5 was. In mijn ogen had het eerder ook eigenlijk nog geen zin om haar op zwemles te doen. En we vragen ons zelfs nu nog steeds weleens af of we niet beter nog een paar maandjes hadden kunnen wachten.

De wachttijd liep hier (door Corona) ook op naar bijna anderhalf jaar, maar daar hebben ze dus al aardig wat van ingelopen en hier zijn geen zwemscholen dichtgegaan. Ik vind het lang, anderhalf jaar voor iets toch niet geheel onbelangrijks.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2023 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielemuis
@Real
Bedankt voor je uitgebreide antwoorden.
Hoelang de zwemschool al op de hoogte was van de aanstaande sluiting weet ik niet.
Wij in ieder geval niet.

Er is zelfs een ouder die een week na begin les/overeenkomst ineens geconfronteerd eerst met het feit dat ze gingen verhuizen.

Ze geven zelf aan al maanden aan het onderhandelen te zijn over het de mogelijkheid tot het geven van zwemles.
Ze hebben het er ook over dat ze verwacht hadden juridisch te mogen blijven tot 2025.

Ze hebben het ook over "voorlopig" ivm met uitspraak van hoger beroep.

Dit is allemaal na te lezen op de site, pop-up die je krijgt bij openen.
https://bewegingspleinwestduin.nl/

Ik zal je informatie vanavond nog even op het gemakje doorlezen.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ah Zeeland, daar heb je natuurlijk niet al te veel zwembaden en zijn de afstanden al snel behoorlijk.

Tsja lastig. Gevoelsmatig zal je juridisch best wat kunnen, maar of je er iets mee op schiet ...
Kind moet natuurlijk ook zo snel mogelijk een zwemdiploma, laat dat denk ik maar voorop staan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]
een zwemdiploma is toch rotzooi, je hebt het nooit nodig.
Tot je kind, inmiddels een jaar of 9-10 oud, met school op schoolreis gaat naar een plek waar water is, en als enige bij de juf mag blijven zitten omdat ze geen zwemdiploma heeft en de rest wel

Daarnaast komt er echt wel meer bij zwemles kijken dan gewoon je kind het water in gooien en laten spartelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:51
Om hoeveel lessen gaat het nog?
Als uw kind met 5½ jaar start met zwemles, dan duurt het ongeveer 1½ jaar om het A-diploma te halen. Het halen van het B en C diploma gaat sneller. Meestal duurt dat nog 3 tot 6 maanden totaal.
Anderhalf jaar om het A-diploma te halen? Was dit 30 jaar geleden ook al zo? Klinkt echt waanzinnig lang.

[ Voor 84% gewijzigd door NotSoSteady op 27-06-2023 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Mielemuis schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:34:
Ze hebben het er ook over dat ze verwacht hadden juridisch te mogen blijven tot 2025.

Ze hebben het ook over "voorlopig" ivm met uitspraak van hoger beroep.
Die popup moet je niet meteen wegklikken, want anders moet je cookies wegkieperen en nogmaals openen.

Maar op zich maakt dit het wel weer anders. Ik vermoed/begrijp dat de zwemschool een huurder is of was van het hotel. De vraag is dan of het hotel de huurovereenkomst kon opzeggen en wellicht gaat daar de rechtszaak ook over?

In ieder geval zijn er een aantal vrij bekend arresten van de Hoge Raad waarin 'derdenwerking' van een overeenkomst centraal staat. Op zich heb jij als 'derde' namelijk niets te maken met de huurovereenkomst tussen de zwemschool en het hotel (als dat de situatie is), maar de Hoge Raad zag dat anders:

https://deeplink.rechtspr...id=ECLI:NL:HR:2004:AO9069

Het ging in dat geval om een supermarkt die een pand onderhuurde van een verhuurder en die verhuurder weer huurde van een investeringsmaatschappij. Maar in dat pand was gezien de vestiging van de supermarkt ook een slagerij gevestigd die weer onder-onderhuurde van een andere onderhuurder. Een flinke kerstboom aan huurders dus. De supermarkt heeft op een gegeven moment uit economisch belang de huurovereenkomst opgezegd en is daarna vertrokken uit het winkelcentrum, maar daardoor ging de slagerij (in een winkelcentrum waar geen supermarkt meer aanwezig was) ook failliet.

De HR oordeelde dat de supermarkt niet de huurovereenkomst kon opzeggen zonder daarbij ook de belangen van de slagerij te betrekken. Hoewel het daarbij ging om wanprestatie (de supermarkt moest volgens het contract in het winkelcentrum gevestigd zijn) blijkt uit een recenter arrest van de Hoge Raad dat wanprestatie geen vereiste is om een belang van derden te betrekken:

https://deeplink.rechtspr...k?id=ECLI:NL:HR:2017:1355

Hetzelfde gaat wellicht op voor jullie. Het hotel zegt naar ik vermoed de huurovereenkomst op met de zwemschool, maar dat betekent dat de klanten van de zwemschool ineens een probleem hebben. Dat betekent dus niet de elke huurovereenkomst eeuwig moet voortduren of dat het hotel niet mag renoveren, maar wel dat de belangen van de klanten van de zwemschool mogelijk betrokken hadden moeten worden. En als dat niet is gebeurd, zou het kunnen dat het hotel onrechtmatig heeft gehandeld jegens de ouders. Nogmaals: dat is op een forum zoals dit niet goed na te gaan. Het zou ook prima kunnen dat het hotel de huurovereenkomst wel mocht opzeggen en niet onrechtmatig handelde. Of dat er helemaal geen sprake was van een huurovereenkomst.

Hoeveel ouders hebben nu een probleem? Want de ouders zouden zich ook kunnen verenigen om na te gaan of het hotel de overeenkomst (als die er was) wel mocht opzeggen. Daar komt bij dat er naar ik begrijp een rechtszaak loopt tussen de zwemschool en het hotel.

Voorheen was het lastig om erachter te komen of er een rechtszaak liep en zo ja wanneer en waar de zitting was. Je zou naar de griffie van de Rechtbank Zeeland/West-Brabant of het gerechtshof in Den Bosch kunnen bellen en noemen dat je een klant bent van de zwemschool die naar jij begrijpt verwikkeld is in een rechtszaak met het hotel en jij wil weten of en zo ja wanneer een zitting gepland staat. Uit een arrest van de Hoge Raad van dit jaar volgt namelijk dat de griffie van een rechtbank of gerechtshof je die informatie moet verstrekken aan een (mogelijke) belanghebbende:

https://deeplink.rechtspr...ak?id=ECLI:NL:HR:2023:658

Maar goed, je moet dan wel allerlei moeite willen doen. En de vraag is uiteraard of dat het je allemaal waard is in vergelijking met reizen naar een andere locatie.

In ieder geval is opzeggen van de overeenkomst op grond van 'gewichtige redenen' een stuk minder problematisch als het hotel de overeenkomst mocht opzeggen. De zwemschool kan dan immers niet meer nakomen of hooguit op een andere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rare-Quark
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
sigmundfreund schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:20:
[...]

Klopt, en direct daar kickt de realiteit ook in: het zwembad gaat niet voor jou openblijven. Je kunt hier niets aan doen dan de voorgestelde oplossing accepteren of iets anders zoeken. Ga even met beide benen weer op de grond staan en weg uit rechten/plichten hoek. Niemand heeft daar wat aan, de situatie is voor iedere betrokkene vervelend maar het is wat het is. Er gaan nog ergere dingen in je leven gebeuren.
Een overeenkomst is een overeenkomst. Bij je hypotheekverstrekker, de verhuurder of bij de garantie van een nieuwe auto accepteer je toch ook geen tussentijdse wijziging van de overeenkomst zonder schadeloosstelling?

Ik snap de TS wel en zou ook zuur zijn als ik al tijd/energie heb gestoken in de opleiding van mijn kind en de regels dusdanig worden gewijzigd dat je min of meer gedwongen word om te stoppen (geen alternatief zonder wachtlijst) of er veel meer extra tijd in te steken. Dat is niet conform afspraak.

Ik snap dat het voor de zwem-instantie ook lastig is, maar het is toch echt hun probleem dat ze jouw probleem maken.

In hoeverre dit juridisch ook afdwingbaar is, hangt van de details van het contract af. Ik verwacht dat deze niet specifiek genoeg (eg locatie moet genoemd worden en opzegtermijn beschrijving van beide kanten moet dit niet uitsluiten) is om dit af te dwingen.

Maar het gevoel van de TS snap ik wel degelijk en bovenstaande argument schiet mij ook in het verkeerde keelgat (‘het is voor ieder vervelend / er gaan nog ergere dingen in het leven gebeuren’ - eufinisme voor ‘niet zo zeuren’ / dooddoeners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rare-Quark
  • Niet online

Kijk, iemand die de wet ook echt kent. Ik verwachte wel zoiets; alles hangt af van de details in de overeenkomst, maar het is zeker niet standaard kansloos. Succes ermee TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xajac
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-07-2023

Alleen zegt de ondernemer de overeenkomst niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rare-Quark
  • Niet online
xajac schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 07:34:
[...]

Alleen zegt de ondernemer de overeenkomst niet op.
Formeel moet je de voorgestelde wijziging afwijzen en ze aan hun contract willen houden. Zij kunnen dan een alternatief zoeken waar de TS wel mee akkoord kan gaan. Als dat niet lukt, dan kunnen zij de overeenkomst opzeggen. Zeggen ze het niet op maar leveren ze niet, dan moet je ze weer in gebreke stellen. Wil je de juridische kant op, dan is het wel zaak het juiste pad daar te bewandelen; ie hun in de gelegenheid stellen het op te lossen. Ik heb er helaas inmiddels ervaring mee, maar ben geen jurist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17
Ja joh, laten we in NL ook alles juridiseren en TS tegen de zwemschool een zaak laten aanspannen, met als uitkomst dat die zaak in 2026 wordt behandeld en dan een schadevergoeding van een paar tientjes wordt toegewezen... Inmiddels is je kind allang afgezwommen met diploma a, b en c. Situatie is gewoon k*, maar volgens mij is de beste weg om de lokale politiek en de lokale nieuwsmedia in te schakelen, dan heb je de grootste kans dat het hotel en de zwemschool ivm reputatie schade het samen nog een jaartje gaan rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:17

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik zou ze aanklagen voor emotionele schade en 2 miljoen eisen. Ik bedoel, dit is toch vreselijk voor zo'n kind? En dan is 2 miljoen wel het minste wat ze kunnen doen.

Misschien ook een zwembad in je tuin laten bouwen met dat geld, als je toch bezig bent.

blup

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
rare-Quark schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 06:48:
[...]

Ik snap de TS wel en zou ook zuur zijn als ik al tijd/energie heb gestoken in de opleiding van mijn kind en de regels dusdanig worden gewijzigd dat je min of meer gedwongen word om te stoppen (geen alternatief zonder wachtlijst) of er veel meer extra tijd in te steken. Dat is niet conform afspraak.
Volgens mij is de afspraak bij zwemles dat ze je kind leren zwemmen. Niet dat je maar x minuten hoeft te rijden naar t zwembad op dag Y.
Er is een alternatief geboden, kost je meer minuten rijden op een andere dag, waarbij ze nog steeds doen waar je voor betaald hebt: je kind leren zwemmen.

De rest is gewoon allemaal verwend gezeik, de wereld is niet maakbaar voor iedereen en soms moet je dingen slikken en je aanpassen.
Mensen hebben ALLES over voor hun kinderen, behalve blijkbaar zich aanpassen als t om zwemles gaat :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:33:
Om hoeveel lessen gaat het nog?

[...]

Anderhalf jaar om het A-diploma te halen? Was dit 30 jaar geleden ook al zo? Klinkt echt waanzinnig lang.
Anderhalf jaar voor A? 9 maanden inclusief watervrij maken, maar dan moet je er wel voor gaan en - als dat nodig blijkt - extra lessen afnemen. Hebben wij ook een poosje gedaan, ging ze 2x per week. Op een gegeven moment vond ze de extra lessen niet meer zo leuk en toen zijn we daar direct mee gestopt.

B en C duren - als het kind fysiek sterk genoeg is voor de steeds hogere eisen - maar heel kort inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:40:
[...]

Volgens mij is de afspraak bij zwemles dat ze je kind leren zwemmen. Niet dat je maar x minuten hoeft te rijden naar t zwembad op dag Y.
Er is een alternatief geboden, kost je meer minuten rijden op een andere dag, waarbij ze nog steeds doen waar je voor betaald hebt: je kind leren zwemmen.

De rest is gewoon allemaal verwend gezeik, de wereld is niet maakbaar voor iedereen en soms moet je dingen slikken en je aanpassen.
Mensen hebben ALLES over voor hun kinderen, behalve blijkbaar zich aanpassen als t om zwemles gaat :+
Maar de Zeeuwse overheid heeft gewoon "geen aandacht" voor opgroeiende kinderen ofzo? Vinden de gemeenten in Zeeland hun kinderen dermate onbelangrijk, dat dit niet op de agenda staat? Zeker in een provincie als Zeeland vind ik dit eigenlijk een enorme tekortkoming van "de gemeenschap" in zijn geheel. Wij hebben hier een AZC en weet je wat ze met de kinderen daar doen? ASAP leren zwemmen. Maar blijkbaar vinden ze dat in Zeeland voor hun eigen kinderen zelfs maar "mwah mwah". Oei.

Wij zijn enkele jaren geleden "naar zee" verhuisd en ik moet eerlijk zeggen: Zeeland is voor ons nooit een optie geweest. Leuk voor een weekje vakantie, maar als je naar het niveau van "your everyday" voorzieningen kijkt dan is het eigenlijk gewoon om te janken. De hele provincie lijkt zich maar bezig te houden met 1 ding: toeristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:01:
[...]

Maar de Zeeuwse overheid heeft gewoon "geen aandacht" voor opgroeiende kinderen ofzo? Vinden de gemeenten in Zeeland hun kinderen dermate onbelangrijk, dat dit niet op de agenda staat? Zeker in een provincie als Zeeland vind ik dit eigenlijk een enorme tekortkoming van "de gemeenschap" in zijn geheel. Wij hebben hier een AZC en weet je wat ze met de kinderen daar doen? ASAP leren zwemmen. Maar blijkbaar vinden ze dat in Zeeland voor hun eigen kinderen zelfs maar "mwah mwah". Oei.

Wij zijn enkele jaren geleden "naar zee" verhuisd en ik moet eerlijk zeggen: Zeeland is voor ons nooit een optie geweest. Leuk voor een weekje vakantie, maar als je naar het niveau van "your everyday" voorzieningen kijkt dan is het eigenlijk gewoon om te janken. De hele provincie lijkt zich maar bezig te houden met 1 ding: toeristen.
Laten we alle verantwoordelijkheid naar de overheid schuiven, kunnen we daarna lekker zeiken dat t allemaal slecht geregeld is en duur is.

Elk gehucht een zwembad, wie gaat dat uiteindelijk betalen? Dezelfde burger die nu wat verder weg moet voor zwemles. En ja, das niet altijd leuk.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rare-Quark
  • Niet online
Oogje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:40:
[...]

Dat hangt dus van het contract af. Als daar de locatie in vermeld staat, dan is de reistijd bij een alternatief wel degelijk onderdeel daarvan.

Als we verder met onderbuikgevoelens gaan smijten: dit zou zo maar weer eens een malafide ondernemer kunnen zijn die zijn zaakjes niet op orde heeft en de consequenties daarvan weer eens op de consument probeert af te schuiven. Ze nemen willens en wetens diploma kinderen aan ondanks dat ze dus geen solide huurcontract hebben voor die periode. Vind ik ook bijzonder onsympathiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogje schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:08:
[...]

Laten we alle verantwoordelijkheid naar de overheid schuiven, kunnen we daarna lekker zeiken dat t allemaal slecht geregeld is en duur is.

Elk gehucht een zwembad, wie gaat dat uiteindelijk betalen? Dezelfde burger die nu wat verder weg moet voor zwemles. En ja, das niet altijd leuk.
Dat je niet in elk gehucht een zwembad kunt hebben is logisch. Maar ik denk dat als je aan dit soort "elementaire" dingen denkt, dat een overheid daar gewoon zeker een sturende rol in hoort te spelen om een minimaal niveau van voorzieningen te realiseren. En 70 km gaan rijden voor een zwemles, bewijst dat dat minimale niveau er dus niet (meer) is. Dat is gewoon gekkenwerk. Dan ga je mij niet wijsmaken dat ons land "vol" is. Blijkbaar hebben we nog enorme lege vlaktes in Zeeland. Daar moeten ze blijkbaar soms 35 km rijden om ergens een groepje kernen te bereiken met mogelijk wat (niet-toeristische) voorzieningen. :)

Hoe ga je als overheid de "echte" zaken regelen, als iets eenvoudigs als dit al niet lukt? Ik heb het hier overigens niet over "landelijke overheid", maar de overheden die lokaal daar de belangen horen te bewaken: gemeente en provincie. Wie denk je dat er verantwoordelijk is voor de zwemschool + het zwembad waar mijn dochter zwemles krijgt? Juist.... de gemeente.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2023 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
Helemaal
Zou ik ook doen
Man, man, man,
“ wat zijn mijn rechten” je ben consument van een dienst, je enige recht is je geld terug
Of wou je door produceren tot aan de hoge raad omdat een 3e partij de 2e partij er uit zet
Veel succes dan, en hou je dochter dan de komende 15 jaar bij het water vandaan
Ook wij moesten 20 min fietsen voor zwemles, en dat midden in de winter
Wordt je hard van zei ik tegen mijn dochter
Bezulba schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:35:
Ik zou ze aanklagen voor emotionele schade en 2 miljoen eisen. Ik bedoel, dit is toch vreselijk voor zo'n kind? En dan is 2 miljoen wel het minste wat ze kunnen doen.

Misschien ook een zwembad in je tuin laten bouwen met dat geld, als je toch bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 12:21
Topic kan wel dicht toch?

Er is iemand die een relevant stukje BW heeft gequoot, en de conclusie is ongeveer 'misschien is er sprake van onrechtmatige contractbreuk en een daar uit volgend recht op een schadevergoeding, maar complexe materie en lastige rechtszaak'.
Gecombineerd met het vrijwel afwezige praktische nut van zo'n rechtszaak (doorlooptijd, kosten, beperkte schade) kom je al gauw op de Marco Borsato-doctrine uit: "even slikken en weer doorgaan" *

* (niet bedoeld vanuit perspectief vrouwelijke deelnemers talentenshows overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rare-Quark
  • Niet online
Sebas1979 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:25:
Topic kan wel dicht toch?

Er is iemand die een relevant stukje BW heeft gequoot, en de conclusie is ongeveer 'misschien is er sprake van onrechtmatige contractbreuk en een daar uit volgend recht op een schadevergoeding, maar complexe materie en lastige rechtszaak'.
Gecombineerd met het vrijwel afwezige praktische nut van zo'n rechtszaak (doorlooptijd, kosten, beperkte schade) kom je al gauw op de Marco Borsato-doctrine uit: "even slikken en weer doorgaan" *

* (niet bedoeld vanuit perspectief vrouwelijke deelnemers talentenshows overigens)
Ben het met je eens dat sentimentele geneuzel/rechtvaardigheidsgevoelens niet zoveel toevoegen. Wilde zelf alleen duidelijk maken dat je dat van 2 kanten kan belichten.

Maar ik ben toch ook wel benieuwd hoe dat typisch contractueel zit. Alleen de TS kan hier duidelijkheid geven; als dat niet gebeurt dan kan het wmb ook dicht / voegt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:20

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. Volgens mij is alles inmiddels wel gezegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.