Product kapot - Wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 08:08
Beste Tweakers,

Ik heb een half jaar geleden online een horloge gekocht bij een webshop.
Een mooi horloge met meerdere kleine klokjes erin.

Na nog geen dag het horloge gedragen te hebben was er één van de kleine wijzertjes losgegaan, ik heb het toen retouraangemeld en ze hebben toen onder de garantie laten repareren. Dit duurde al enkele weken dus ik zat toen enkele weken zonder horloge. :'(

Ik ben toen eigenlijk pas naar reviews van de webshop zelf gaan kijken, en die waren nogal, verdeeld :X . Veel problemen bij reparaties en lange wachttijden en slechte bereikbaarheid. Als ik dit eerder had geweten had ik hier mijn horloge niet gekocht, het was wel één van de enigste webshops die dit model nog verkoopt.

Dat ik enkele weken moest wachten op mijn horloge vond ik niet netjes, product is gewoon binnen een dag stuk en ik moet maar wachten tot hij gerepareerd is. Ik had verwacht gewoon de volgende dag een vervangende exemplaar te krijgen, maar helaas. Het is een recht wat ze hebben dus daar deed ik toen ook maar niet moeilijk over.

-- 5 maanden later --

Nu vorige week is weer een klein wijzertje losgegaan van hetzelfde klokje. Ik was er op dit punt wel een beetje klaar mee, ik heb het desbetreffende horloge gegoogled, en ik heb gelezen dat meerdere mensen bij dit horloge het probleem hebben. Ik heb toen de webshop een net mailtje gestuurd dat ik geen vertrouwen heb in het product en ik graag het aankoopbedrag terugwil en het terug wil sturen. Ik heb namelijk nog garantie vanuit de webshop.

Ik kreeg toen reactie dat ze het door gingen zetten naar de 'after care' afdeling, een dag later een nieuw mailtje dat ze mijn reparatie hebben aangemeld en dat ik het op kon sturen met aankoopbon etc.

Ik vond dit raar, ik heb duidelijk in mijn mail aangegeven dat ik het terug wil sturen en dat ik het aankoopbedrag terugwil. Echter is er toch reparatie aangemeld. Naar aanleiding van die mail heb ik ze opgebeld, toen de medewerker opnam en ik gaf mijn casenummer door kreeg ik te horen dat ik mijn product op moest sturen.

Toen ik vroeg over waarom ik dan een reparatie moet aanmelden was het, 'we ontvangen eerst het product en dan kijken we wat we ermee doen'. Toen ik aangaf dat ik mijn aankoopbedrag terug wilde hebben zou dat in overweging worden genomen. Ik ben verbaasd, in overweging? waarom is het zo moeilijk om gewoon mijn geld terug te geven en duidelijk te communiceren? :/

Ik ben er wel van overtuigd dat als ik het opstuur ze het dan toch laten repareren en dan gewoon weer naar mij opsturen.

Wat zijn mijn rechten hierin? Ik heb gelezen dat een webshop recht heeft om het product te laten repareren, maar als dit een bekend probleem is en het komt ieder half jaar terug, dan zit ik dus vast aan die reparatieregeling? Omdat het bedrijf dan recht heeft om het te repareren? Zit ik dus iedere keer zonder horloge en moet ik steeds weken wachten.

En als straks mijn garantie verlopen is, moet ik dan voor de reparatie zelf gaan betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 14:40
Volgens consumenten bond mag je je geld inderdaad terug vragen na dat het weer kapot gaat na een reparatie.
Als een product niet goed is, hebt u meestal recht op gratis reparatie of een vervangend product. Is het een ernstig probleem? Of gaat het product na een reparatie opnieuw kapot? Dan mag u ook meteen uw geld terugvragen. De verkoper moet de retourkosten betalen als het product niet goed is.
Ik ben verbaasd, in overweging? waarom is het zo moeilijk om gewoon mijn geld terug te geven en duidelijk te communiceren? :/
Het is verder ook wel logisch dat ze je niet direct het geld kunnen toewijzen, ze moeten eerst het product ontvangen, en beoordelen of het inderdaad een niet deugelijk product is. Ook al weet je zelf dat het niet aan je zelf ligt.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
Christoxz schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:30:
Volgens consumenten bond mag je je geld inderdaad terug vragen na dat het weer kapot gaat na een reparatie.

Het is verder ook wel logisch dat ze je niet direct het geld kunnen toewijzen, ze moeten eerst het product ontvangen, en beoordelen of het inderdaad een niet deugelijk product is. Ook al weet je zelf dat het niet aan je zelf ligt.
Dank voor je reactie, heb je een linkje waar er staat dat je in het geval dat het opnieuw stuk gaat je je geld terug mag vragen? En is dat een recht?

Wat betreft het opsturen, ja daar heb je wel gelijk in, maar communiceer dan dat het procedure is om het product op te sturen en dat er dan een indicatie word gedaan, en in het geval van fabrieksfout dat ik dan mijn geld terugkrijg. I.p.v. mij een standaard mailtje te sturen om een 'reparatie' aan te melden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hunter98X schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:13:
[...]

Dank voor je reactie, heb je een linkje waar er staat dat je in het geval dat het opnieuw stuk gaat je je geld terug mag vragen? En is dat een recht?

Wat betreft het opsturen, ja daar heb je wel gelijk in, maar communiceer dan dat het procedure is om het product op te sturen en dat er dan een indicatie word gedaan, en in het geval van fabrieksfout dat ik dan mijn geld terugkrijg. I.p.v. mij een standaard mailtje te sturen om een 'reparatie' aan te melden. 8)7
De juiste plek om deze informatie te zoeken is de ACM Consuwijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-10 14:40
Hunter98X schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:13:
[...]

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consumentenbo...ie-binnen-garantietermijn

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 11:29
@Hunter98X
Wat heb je betaald voor je horloge als ik vragen mag?
Los van het feit dat een gekocht product conform moet zijn, zegt de prijs ook wel iets over de kwaliteit die je mag verwachten.

Mijn tip; geef 1x geld uit aan een goed horloge en je zult er geen spijt van hebben. Zelf heb ik 3 Zwitserse horloges en die werken allemaal nog perfect na vele jaren. Degene die ik het vaakste draag is al 13 jaar oud en is nog bijna nieuw.
Sissors schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:24:
[...]
En ik snap direct dat we het dan over heel ander soort horloge hebben, maar laten we niet net doen alsof je een klein fortuin aan een Zwitsers horloge moet uitgeven als je niet wil dat wijzers spontaan afbreken.
Doelde vooral op het feit dat goede horloges vaak uit Zwitserland komen of inderdaad uit Japan. Heb ook niet gesuggereerd dat het een duur horloge moet zijn. Mijn horloge was destijds in de aanbieding en kostte 85 euro.

Verder moet je een horloge kopen van een horlogemaker, niet van een hip mode merk wat ergens in China een goedkoop horloge inkoopt en er hun dure logo op laat zetten.

[ Voor 44% gewijzigd door chrisborst op 27-06-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Daar staat inderdaad van wel. Ik vraag me af waar ze dat op baseren, dat er slechts één keer voor één defect gerepareerd mag worden voordat je mag ontbinden. Hier staat namelijk een paar keer.
Ik zie daar niet staan dat je wanneer je aankoop voor de tweede keer gerepareerd moet worden je dan kunt ontbinden?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
chrisborst schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:43:
@Hunter98X
Los van het feit dat een gekocht product conform moet zijn, zegt de prijs ook wel iets over de kwaliteit die je mag verwachten.

Mijn tip; geef 1x geld uit aan een goed horloge en je zult er geen spijt van hebben. Zelf heb ik 3 Zwitserse horloges en die werken allemaal nog perfect na vele jaren. Degene die ik het vaakste draag is al 13 jaar oud en is nog bijna nieuw.
Net zo als mijn Casio digitale horloge. Werkt nog perfect na 13 jaar op zijn batterij die 10 jaar batterijduur heeft aangegeven. 50m waterdicht, wat in horlogetermen betekend dat je mag douchen ermee (als we het hebben over oplichting trouwens, de definities die daar gebruikt worden), ding is tot 35m met duiken geweest, werkt nog steeds.

En ik snap direct dat we het dan over heel ander soort horloge hebben, maar laten we niet net doen alsof je een klein fortuin aan een Zwitsers horloge moet uitgeven als je niet wil dat wijzers spontaan afbreken.

Meer ontopic, wat @FirePuma142 schreef met link erbij: Je moet de verkoper optie geven tot repareren, tenzij het ze echt niet lukt het te fixen. En dat blijft een grijs gebied natuurlijk, maar één keer repareren lijkt mij niet genoeg om geld terug te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
chrisborst schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:43:
@Hunter98X
Ik heb er 220 euro ervoor betaald, het is een Tommy Hilfiger TH1710383.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 03-10 11:29
Hunter98X schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:43:
[...]
Ik heb er 220 euro ervoor betaald, het is een Tommy Hilfiger TH1710383.
Voor dat geld mag je zeker meer verwachten. Je hebt nu 2 horloges gehad die niet voldeden aan wat je minimaal mag verwachten, namelijk dat de wijzers er aan blijven zitten.
Dus geld terug vragen of minimaal van hen een alternatief krijgen.

En zoals ik hierboven al heb aangeven, nooit een horloge kopen van een mode merk. Je betaald vooral voor de naam en zeker niet voor kwaliteit. Genoeg te koop voor die prijs wat wel goed is.
Een seiko bijvoorbeeld: https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SSB179P1

[ Voor 5% gewijzigd door chrisborst op 27-06-2023 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
Even als vervolg op mijn post:

Wat ik had voorspeld is helaas uitgekomen, er is met mij gecommuniceerd dat de after-care / reparatie afdeling zou kijken voor een oplossing en dit samen met mij zou kortsluiten.

Dit is niet gebeurd want vorige week is het horloge (gerepareerd) ineens thuisbezorgd.
Ik heb contact opgenomen en er is tegen mij gezegd dat ik het terug mag sturen en dat ze mij de 220 euro als winkeltegoed op hun site aanbieden zodat ik er wat anders van kan kopen.

Punt is, ik wil daar helemaal niets meer kopen, op de vraag waarom ze het niet gewoon terugstorten op mijn rekening kreeg ik als antwoord, dit hebben we besloten , en terugstorten doen we niet.

En op de vraag wat daar de reden van was: Volgens de reparatie afdeling zaten er al wat gebruikerssporen op dus konden ze het product niet zo direct weer verkopen.

Ik stond natuurlijk met een mond vol tanden omdat ik even niet meer precies wist wat mijn rechten waren, belachelijke winkel. Ik heb gewoon wettelijke garantie lijkt me..

Iemand idee hoe ik dit nu aan moet pakken? Ik kan natuurlijk mijn verlies nemen en een ander horloge daar kopen, maar liever heb ik gewoon mijn geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:33

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hunter98X schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:17:

Iemand idee hoe ik dit nu aan moet pakken? Ik kan natuurlijk mijn verlies nemen en een ander horloge daar kopen, maar liever heb ik gewoon mijn geld terug.
genoeg voorbeeld te vinden

hier is je knuppel om mee te slaan

https://rechtenmaatschapp...leen-een-tegoedbon-geven/

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 17:05
Je hoeft je shoptegoed niet te accepteren, maar verwacht ook niet dat je het volledige aankoopbedrag terug gaat krijgen.

De hoogte van het bedrag wat de verkoper zou mogen inhouden, is afhankelijk van hoe lang je het horloge hebt gebruikt / kunnen gebruiken. Dus als je het van de 6 maanden bezit, slechts 2 weken om je pols hebt gehad, zou je meer terug moeten krijgen dan wanneer je hem 5 maanden hebt kunnen dragen.

Maar IANAL...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
CappieL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:52:
Je hoeft je shoptegoed niet te accepteren, maar verwacht ook niet dat je het volledige aankoopbedrag terug gaat krijgen.

De hoogte van het bedrag wat de verkoper zou mogen inhouden, is afhankelijk van hoe lang je het horloge hebt gebruikt / kunnen gebruiken. Dus als je het van de 6 maanden bezit, slechts 2 weken om je pols hebt gehad, zou je meer terug moeten krijgen dan wanneer je hem 5 maanden hebt kunnen dragen.

Maar IANAL...
Hoe en wie bepaald dat je het horloge van die 6 maanden maar 2 weken hebt omgehad? Hoe ga je dat aantonen? Dat is gewoon 6 maanden gebruikt/in bezit gehad, daarover mag geen discussie ontstaan.

@TS... gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen helaas, hoeveel tijd en energie wil je erin steken om het exact zo te krijgen als je wil? Nu heb je het volledige aankoopbedrag in tegoedbonnen, als je echt druk gaat zetten om je aankoopbedrag terug te krijgen dan gaan ze vrijwel zeker schermen met dat het horloge is gedragen etc en krijg je minder... heeft de website geen andere interessante horloges of andere producten? Van degelijke merken wel te verstaan... degelijk hoeft niet duur te zijn. Maar horloges e.d. van modemerken als Tommy Hilfiger zijn meestal van trieste kwaliteit... Tommy Hilfiger maakt kleding en ze doen wat met schoenen (die doorgaans ook vrij slecht zijn overigens) en met brilmonturen.

[ Voor 32% gewijzigd door MicGlou op 22-08-2023 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de webshop doet precies waar ze toe verplicht zijn (gratis reparatie onder garantie) en nu feitelijk zelfs nog meer door je een aanbod te doen voor shoptegoed voor je aankoopbedrag en je bent nog niet tevreden?

Twee (verschillende?) reparaties is wellicht een begin van non-conformiteit maar waarschijnlijk nog niet direct een reden om zomaar te kunnen ontbinden.

Zie ook weinig wat een webshop eraan kan doen als het een kwalitatief slecht product blijkt te zijn, dat is toch vooral de fabrikant aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
Fraggert schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:40:
[...]

genoeg voorbeeld te vinden

hier is je knuppel om mee te slaan

https://rechtenmaatschapp...leen-een-tegoedbon-geven/
Koop ontbinden is toch meestal binnen 14 dagen, dit is een heel ander verhaal lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunter98X
CappieL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:52:

Maar IANAL...
Eens, ik hoef ook niet het volledige bedrag terug, maar toch wel 75%, een horloge in deze prijsklasse zou zeker 5 jaar mee moeten gaan, ik heb nu veel problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 17:05
Middels een tijdlijn 'eerste melding van eerste mankement', 'verzending naar webshop', 'reparatie retour ontvangen', 'eerste melding tweede mankement' etc... kun je beargumenteren dat je geen vertrouwen hebt in het gekochte product en dus de koop wilt ontbinden op basis van niet-conform verwachtingen.

Qua vergoeding voor verkoper, had Consuwijzer volgens mij een soort van vuist-regel op de site staan (maar dit ging dacht ik over witgoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hunter98X schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Koop ontbinden is toch meestal binnen 14 dagen, dit is een heel ander verhaal lijkt me?
ik meende namelijk dat dit BW artikel que terugbetaling ook opging maar kijk anders ihier even verder

https://www.consuwijzer.n...pot/wat-zijn-mijn-rechten

volgens mij staat daar gewoon namelijk ook ontbinden en is hetzelfde artikel wat betreft de tegoedbon terugbetaling van toepassing.

klik even op Wat kan ik doen als de verkoper het problee niet oplost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 03-10 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:57:
Dus de webshop doet precies waar ze toe verplicht zijn (gratis reparatie onder garantie) en nu feitelijk zelfs nog meer door je een aanbod te doen voor shoptegoed voor je aankoopbedrag en je bent nog niet tevreden?

Twee (verschillende?) reparaties is wellicht een begin van non-conformiteit maar waarschijnlijk nog niet direct een reden om zomaar te kunnen ontbinden.

Zie ook weinig wat een webshop eraan kan doen als het een kwalitatief slecht product blijkt te zijn, dat is toch vooral de fabrikant aan te rekenen.
De overheid is daar vrij duidelijk in https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden

Daarnaast, als je als webshop geen gezeur wilt met kwalitatief slechte producten, dan moet je ze als webshop niet aanbieden. En een webshop kan daarop weer zijn leverancier aanspreken. Maar daar hoef jij als consument geen rekening mee te houden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:57:

dit slaat helemaal nergens op joh.

dat horloge blijft kapot gaan...nonconformiteit dus terugnemen en terugbetalen, niets meer niets minder.

en een fabrikant heb je als klant niks mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:09:
[...]
dit slaat helemaal nergens op joh.

dat horloge blijft kapot gaan...nonconformiteit dus terugnemen en terugbetalen, niets meer niets minder.

Het gaat kapot en wordt gewoon netjes gerepareerd…. Webshop voldoet dus helemaal aan de wettelijke garantie.

Dat TS spijt heeft dat ie het bij deze shop heeft gekocht is totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:12:
[...]

Het gaat kapot en wordt gewoon netjes gerepareerd…. Webshop voldoet dus helemaal aan de wettelijke garantie.

Dat TS spijt heeft dat ie het bij deze shop heeft gekocht is totaal irrelevant.
jij hebt over het 2defect heengelezen? ik hoefde dat ding ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:09:
[...]
Ik schrijf alleen dat TS lijkt te balen van de webshop terwijl die doen wat ze moeten… kwaliteit is een issue van de fabrikankt waar een webshop ook maar mee te dealen heeft. En dat lijken ze gewoon prima te doen.

Niet dat TS iets met de fabrikant moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraggert schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:15:
[...]

jij hebt over het 2defect heengelezen? ik hoefde dat ding ook niet meer.
Gerepareerd dus werkt weer….. garantie is recht op reparatie, eventueel vervanging en als dat niet lukt dan pas restitutie.

Leuk is anders maar de shop lijkt het prima op te lossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
MicGlou schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

@TS... gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen helaas, hoeveel tijd en energie wil je erin steken om het exact zo te krijgen als je wil? Nu heb je het volledige aankoopbedrag in tegoedbonnen, als je echt druk gaat zetten om je aankoopbedrag terug te krijgen dan gaan ze vrijwel zeker schermen met dat het horloge is gedragen etc en krijg je minder... heeft de website geen andere interessante horloges of andere producten? Van degelijke merken wel te verstaan... degelijk hoeft niet duur te zijn. Maar horloges e.d. van modemerken als Tommy Hilfiger zijn meestal van trieste kwaliteit... Tommy Hilfiger maakt kleding en ze doen wat met schoenen (die doorgaans ook vrij slecht zijn overigens) en met brilmonturen.
Je zou zeggen, niet tevreden is geld terug. Maar ik vind dat de webshop niet goed communiceert en moeilijk doet, het is ook geen misselijk bedrag. Ik zou akkoord kunnen gaan met de tegoedbonnen, maar stel ik bestel wat anders en dat gaat ook stuk, zit ik nog steeds met de gare klantenservice. Ze hebben echt zat andere leuke producten, maar door de slechte communicatie en wat ze mij aanbieden wil ik er eigenlijk gewoon niks meer mee te maken hebben.

Maar ik snap je punt met, hoever wil je gaan.
Ik heb zojuist nog maar even contact opgenomen om te vertellen dat ik niet akkoord hoef te gaan met een tegoedbon, en ze zouden vanmiddag nog contact opnemen omdat de persoon aan de telefoon hier niet over ging verder en ze dit intern moesten bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:18:
[...]
Nee, als een klant (ik) na één dag een kapot horloge heeft, en je laat me dan 5 weken wachten tot het gerepareerd is vind ik dat slechte service. Je kan me dan gewoon een vervangend product sturen.

Bij de tweede keer stuk heb ik aangegeven dat ik het niet meer wilde, dit zou in overweging worden genomen. Via een systeem van hun kreeg ik mailtjes over reparaties waarvan ik aangegeven had dat ik die niet wilde omdat ik met het product wel klaar was. Ik heb toen opnieuw gebeld en kreeg later een mail dat de leverancier dit ging bekijken, hierna zou ik te horen krijgen via hun wat de mogelijke stappen zijn en dat zou overlegd worden. Dat is niet gebeurd. Dat is het tweede wat mij aan de webshop zelf dwars zit.

Dan neem ik vandaag contact op en dan word mij maar verteld dat na dit gedoe ik een tegoedbon kan krijgen (Niet eens een excuus dat er niet is overlegd of waarom het mis is gegaan), En als ik vraag dat ik het liever op mijn rekening heb krijg ik als smoesje te horen dat er gebruikssporen op het horloge zitten, waar ik van weet dat die er gewoon niet zijn. En dat ze me daarom een tegoedbon aanbieden. Gewoon een Jan L*L verhaal dus. Dan heb je als webshop gewoon je prioriteiten niet op orde.

Dus nee, de webshop doet z'n werk niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 03-10 10:58
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:18:
[...]

Gerepareerd dus werkt weer….. garantie is recht op reparatie, eventueel vervanging en als dat niet lukt dan pas restitutie.

Nee hoor, je hoeft een webwinkel maar 1x te laten repareren en niet eindeloos opnieuw te laten repareren (wat ze vaak wel denken). Daarna kan je de koop ontbinden en je geld terug vragen.
Recht op gratis reparatie of vervanging
Als een product niet goed is, hebt u meestal recht op gratis reparatie of een vervangend product. Is het een ernstig probleem? Of gaat het product na een reparatie opnieuw kapot? Dan mag u ook meteen uw geld terugvragen. U hebt deze rechten ook als u geen garantie erbij kocht. De rechten hebt u namelijk volgens de wet. Daarom noemen we dit ook wel 'wettelijke garantie'.
Beëindig de koopovereenkomst of vraag korting
Krijgt u geen goede oplossing binnen een redelijke termijn? Wil de verkoper bijvoorbeeld dat u bijbetaalt? Of gaat het product weer kapot? Of wil de verkoper u alleen een tegoedbon geven? Of is al meteen duidelijk dat de verkoper het niet gaat oplossen? Of is het probleem zo erg dat u niet op een oplossing kan wachten?

Dan kunt u kiezen uit 2 dingen. U beëindigt de overeenkomst, geeft het product terug en krijgt uw geld terug. Of u houdt het kapotte product, maar krijgt korting.

Overeenkomst beëindigen en geld terug
Als de verkoper het niet goed oplost, mag u de koopovereenkomst beëindigen. Dat noemen we ook wel ‘ontbinden’. U hebt recht op uw geld terug en moet het product teruggeven.

Om de overeenkomst te ontbinden stuurt u een brief naar de verkoper. Daarin schrijft u dat u de overeenkomst wilt ontbinden en waarom.

[ Voor 30% gewijzigd door LordSinclair op 22-08-2023 14:27 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunter98X schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Nee, als een klant (ik) na één dag een kapot horloge heeft, en je laat me dan 5 weken wachten tot het gerepareerd is vind ik dat slechte service. Je kan me dan gewoon een vervangend product sturen.

Dus nee, de webshop doet z'n werk niet goed.
Ze zijn verplicht tot reparatie. Niet tot de verstrekking van een vervangend product.
En we hebben het hier over een fashion item, geen noodzakelijk item waar je door het even niet te kunnen gebruiken grote hinder van hebt.

En als je je eigen tekst leest dan lijk je nog voor die reparatie vooral spijt te hebben dat je het bij deze specifieke winkel hebt gekocht en er toen al vanaf wilde.

Nu kun je na een 2e reparatie wellicht de koop ontbinden. Stuur ze dan ook gewoon zo’n duidelijk statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Ze zijn verplicht tot reparatie. Niet tot de verstrekking van een vervangend product.
En we hebben het hier over een fashion item, geen noodzakelijk item waar je door het even niet te kunnen gebruiken grote hinder van hebt.
Dat weet ik, maar menig ander webshop had dit anders opgelost, en dat is dan in het voordeel van de klant dat hij er geen last van heeft en niet lang hoeft te wachten. En ik vind dat slechte service, daar mag je in van mening verschillen, maar wat ik had verwacht is niet onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunter98X schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

Dat weet ik, maar menig ander webshop had dit anders opgelost, en dat is dan in het voordeel van de klant dat hij er geen last van heeft en niet lang hoeft te wachten. En ik vind dat slechte service, daar mag je in van mening verschillen, maar wat ik had verwacht is niet onredelijk.
Je mag verwachten wat je wilt, feit is dat zij een prima invulling hebben gegeven aan hun garantieplicht.
En als jij door de 2e reparatie de koop wilt ontbinden je dit duidelijk moet aangeven en eventueel moet afdwingen.

En natuurlijk snap ik ook wel dat je er niet blij mee bent, maar dingen gaan soms stuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
Nou, ik heb reactie teruggehad.

"Wij hebben het horloge ter reparatie retour ontvangen met krasjes op de band en achterkant van het horloge. Afhankelijk van in welke staat wij het horloge retour ontvangen kunnen we je aangeven hoeveel wij kunnen vergoeden. Wij zullen sowieso niet het volledige aankoopbedrag vergoeden aangezien het horloge niet meer in originele staat is, reeds gedragen en dus ook draagsporen bevat. Onze Aftercare afdeling zal na het fysiek beoordelen van het horloge jou kunnen aangeven welk percentage van het aankoopbedrag in shoptegoed zal worden uitgekeerd.

Omdat dit een uitzondering is dat het horloge überhaupt nog geretourneerd kan worden, kan dit enkel vergoed worden in shoptegoed. Een terug betaling via bankcontact is niet mogelijk.".

Gaat het nu nog steeds op dat ik het bedrag niet in tegoedbonnen hoef te accepteren maar recht heb op dat ik het geld terug krijg? (Alsin het koopcontract ontbind)

Over de krasjes ga ik niet eens in discussie, daar kan ik mijn gelijk toch niet in halen, dat is hun woord tegen het mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Hunter98X schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:50:
Nou, ik heb reactie teruggehad.

"Wij hebben het horloge ter reparatie retour ontvangen met krasjes op de band en achterkant van het horloge. Afhankelijk van in welke staat wij het horloge retour ontvangen kunnen we je aangeven hoeveel wij kunnen vergoeden. Wij zullen sowieso niet het volledige aankoopbedrag vergoeden aangezien het horloge niet meer in originele staat is, reeds gedragen en dus ook draagsporen bevat. Onze Aftercare afdeling zal na het fysiek beoordelen van het horloge jou kunnen aangeven welk percentage van het aankoopbedrag in shoptegoed zal worden uitgekeerd.

Omdat dit een uitzondering is dat het horloge überhaupt nog geretourneerd kan worden, kan dit enkel vergoed worden in shoptegoed. Een terug betaling via bankcontact is niet mogelijk.".

Gaat het nu nog steeds op dat ik het bedrag niet in tegoedbonnen hoef te accepteren maar recht heb op dat ik het geld terug krijg? (Alsin het koopcontract ontbind)

Over de krasjes ga ik niet eens in discussie, daar kan ik mijn gelijk toch niet in halen, dat is hun woord tegen het mijne.
lees de link die ik als laatste postte en die van @LordSinclair even door.

wat ik daar lees betreft het in beide gevallen ontbinden dus gaat dat BW artikel van gelijke methode van betalen en terugbetalen op.

Dat artikel moet je gewoon even terugmailen.

Het shoptegoed is gewoon een trucje om hun verlies te beperken, jij koopt dan daar iets terug, daar pakken ze een stukje winst op.

Ordinair, dat is het.

Wil je webshopje spelen, volg dan de regels.

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 25-08-2023 11:23 . Reden: zpelvaut ]

Pagina: 1