Retour richting webwinkel "kwijtgeraakt"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 15:23
Hallo,

Ik heb 2 maanden geleden een apple watch besteld bij *knip* Webwinkel en retour gestuurd.
De betaling wilden ze maar niet uitvoeren omdat het om een bedrag van bijna 1000 euro ging en daar wat tijd overheen zal gaan.
Bijna 2 maanden later krijg ik nu een bericht dat na onderzoek is gebleken dat het pakket niet door hun is ontvangen en dat ik aangifte moet doen.

De hele oorzaak dat dit pakket vermist is komt door ene *knip* Naam medewerker van de klantenservice die op eigen initiatief mijn retourlabel had geannuleerd (pakket inmiddels al verzonden). Label opnieuw activeren was niet mogelijk dus moest ik maar het track trace label versturen wat ik ook heb gedaan. Het T&T label geeft ook gewoon aan dat het pakket geleverd is bij Webwinkel.

Anyway, hun reactie is dus aangifte doen.

Dit gaat toch nergens over? Waarom moet ik aangifte doen vanwege een vermist pakket in hun eigen magazijn notabene met als schuldige een eigen medewerker?
Waar moet ik aangifte van doen? Webwinkel wil een ontvangen pakket niet terugbetalen?

[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 27-06-2023 13:30 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:20
Als je van de webshop zelf een retourlabel ontvangt lijkt het me toch dat ze zelf het onderzoek moeten starten?
Jij bent wel de afzender maar het label is (in opdracht) van de webshop.

Heb je een verzendbewijs van je eerste pakket? Wat geeft dat label aan? Als het daar is aangekomen lijkt het me al helemaal een zaak voor de webshop.

Edit: even de websitenaam weggehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Headshot_NL op 27-06-2023 12:54 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Headshot_NL schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:53:
Als je van de webshop zelf een retourlabel ontvangt lijkt het me toch dat ze zelf het onderzoek moeten starten?
Jij bent wel de afzender maar het label is (in opdracht) van de webshop.

Heb je een verzendbewijs van je eerste pakket? Wat geeft dat label aan? Als het daar is aangekomen lijkt het me al helemaal een zaak voor de webshop.

Edit: even de websitenaam weggehaald.
Precies dit probeerde ik een uur lang uit te leggen aan de medewerker maar die bleef hameren op aangifte.
Ik heb wonder boven wonder zelfs nog een foto van het retourlabel en ook een T&T waar duidelijk staat Retour geleverd bij Webwinkel.

Op mail staat ook nog de reactie van de medewerker die op eigen initiatief het label annuleert, wat dus ook de reden is dat het pakket "verdwenen" is.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 27-06-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:20
Vervelende situatie. Aangifte doen kan je natuurlijk doen maar dit is eigenlijk gewoon een actie voor de webshop. Jij kunt aantonen dat je hebt pakket hebt afgegeven bij een pakketpunt en vervolgens dat hij is afgeleverd bij de webshop.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Maar als zij willen dat jij aangifte gaat doen, dan doe je toch aangifte dat de webwinkel je pakket heeft verduisterd? Je hebt immers bewijs dat het pakket is afgeleverd bij hen. Zo zou ik in elk geval zijn :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
In principe vraagt Webwinkel om aangifte te doen tegen hun vanwege diefstal, maar ik geloof niet helemaal dat ze dat willen. Ik hoop dan ook dat er nu een medewerker zal zijn die mijn email van vandaag even goed leest en zal begrijpen dat het pakket ergens bij hun ligt. Zo niet, dan maar aangifte.

Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Krijg ik überhaupt mijn geld terug na aangifte?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 27-06-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:58

DDX

Ze zijn deze aangifte als drempel voor mensen die proberen hun op te lichten.
Maar eigenlijk vragen ze je dus aangifte te doen voor iets willekeurigs eigenlijk...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:03

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

cliors schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:22:
In principe vraagt [mbr]Webwinkel[/] om aangifte te doen tegen hun vanwege diefstal, maar ik geloof niet helemaal dat ze dat willen. Ik hoop dan ook dat er nu een medewerker zal zijn die mijn email van vandaag even goed leest en zal begrijpen dat het pakket ergens bij hun ligt. Zo niet, dan maar aangifte.

Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Krijg ik überhaupt mijn geld terug na aangifte?
Ik zou geen aangifte doen vanwege diefstal. Verduistering, dat wel, als ze zonodig een aangifte willen. Als zij een drempel opwerpen dan schop ik die met plezier terug tegen hun schenen ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
FooLsKi schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:32:
[...]

Ik zou geen aangifte doen vanwege diefstal. Verduistering, dat wel, als ze zonodig een aangifte willen. Als zij een drempel opwerpen dan schop ik die met plezier terug tegen hun schenen ;)
Ze vragen specifiek voor diefstal aangifte te doen. Ik wacht nog even af op een reactie. Hoop toch echt dat iemand even goed leest wat ik heb getypt in m'n laatste email.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou antwoorden dat je een afspraak gaat maken bij de politie om aangifte te doen tegen de webwinkel en de betreffende werknemer en dat je met de politie overlegt of het dan diefstal, verduistering of oplichting moet zijn. Vraag nog even de gegevens van de eigenaren bij hen op zodat je hen met naam kan noemen in de aangifte

Misschien dat ze wakker worden.

Je hebt hun retour label gebruikt (al dan niet gecanceled) en daarmee aan hun voorwaarden voldaan
Je hebt een t&t bewijs dat het bij hen is afgeleverd (maar we weten allemaal dat dat nou net weer niet iets zegt, zie pakjes bezorg topic)
(ik neem aan dat jij niet de verzending hebt betaald?)

[ Voor 45% gewijzigd door jeanj op 27-06-2023 16:01 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je hebt een label van hun gekregen dan zijn zij de opdrachtgever van de verzending, jij hebt het bewijst dat die is afgegeven en afgeleverd met bevestiging van de transporteur.

Je kan niet eens aangifte doen als jij ten goede trouw hebt gehandeld want jij hebt gedaan wat er is gevraagd en van jou kant lijkt het pakket te zijn geleverd.

Schrijft ze aan dat het hun verdere verantwoordelijkheid is en dat jij het bedrag binnen een termijn van 2 weken terug wil, zo niet neem je vervolgstappen, wat je aangeeft qua bewijs zul je sterk staan.

Is de webwinkel aangesloten bij een keurmerk of oid

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Top bedankt..

Ik wacht nog even af op hun reactie. M'n volgende mail zal inderdaad wat dreigender zijn en meer gericht naar de webwinkel zelf ipv de vervoerder die hier weinig aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Offtopic.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:53
Heb je geen verzendbewijs gevraagd bij het opsturen? Ik vraag altijd om een verzoek voor de verzendbewijs. Ik heb bij Bol.com gehad en ze vroegen mij de verzendbewijs en werd toch geregeld.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ik heb alles in bezit, zowel een foto van het verzendbewijs als ook gewoon een TT code per email. Ze willen perse een aangifte zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Aangifte is hier niet de oplossing lijkt me. Jij ziet dat het pakket is afgeleverd, het label is van de webshop. Dus zij moeten echt een onderzoek instellen.
Mocht je rechtsbijstand hebben, deze alvast op de hoogte stellen dat dit speelt! Hierbij ook informeren hoe dat zij denken over de aangifte, lijkt me sterk dat ze hier in meegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24
Weigeren aangifte te doen, een valse aangifte is evengoed namelijk strafbaar.

Wat je bij hardnekkige weigering terug te betalen kunt doen, is ze aanmanen en dagvaarden.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:44
Als het met postnl verstuurd is, kun je een label niet annuleren. Misschien in hun eigen systeem of bij de tussenpartij, maar niet bij postnl. Het pakket wordt dus gewoon bezorgd. En ik heb een vermoeden over welke webshop dit gaat. Succes! Voortaan reviews checken voordat je een aankoop doet.

Tip: Aankopen van zulke bedragen moet je wat mij betreft altijd zelf ophalen en zelf ook terugbrengen. Bij ophalen zie je wat voor partij je te maken hebt en geen gedoe met pakket afgeleverd maar toch niet etc.., en terugbrengen weet je zeker dat het geleverd is. Ze moeten alleen handtekening van ontvangst geven. als je 1k overhebt voor een horloge, kun je een ritje in de auto of OV ook wel veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
*knip*Retour volledig gegaan via het retour systeem, dus retourlabel via hun, DHL etc etc.
Retourlabel zegt Retour geleverd bij Webwinkel, maar volgens de webwinkel is dat adres nog steeds het "sorteercentrum" van DHL.

Ik heb inmiddels aangifte gedaan maar die is enkele uren later alweer geweigerd omdat het retourlabel zegt retour afgeleverd bij Webwinkel, dus Webwinkel moet dan maar aangifte doen.

Echt zuur dit wow.

[ Voor 17% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28

paQ

cliors schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:41:
*knip*Retour volledig gegaan via het retour systeem, dus retourlabel via hun, DHL etc etc.
Retourlabel zegt Retour geleverd bij Webwinkel, maar volgens de webwinkel is dat adres nog steeds het "sorteercentrum" van DHL.

Ik heb inmiddels aangifte gedaan maar die is enkele uren later alweer geweigerd omdat het retourlabel zegt retour afgeleverd bij Webwinkel, dus Webwinkel moet dan maar aangifte doen.

Echt zuur dit wow.
ik zou dan aangifte van diefstal doen door de Webwinkel.
Dan heb je voldaan aan hun wensen, en ergens zou je ook nog wel kunnen pleiten dat dat is wat het is.

Het is bij deze winkel een soort van formaliteit. Dit issue is al best vaak teruggekomen op tweakers, en ik blijf er persoonlijk bij dat een aangifte doen helemaal nergens op slaat en je het rechtssysteem alleen maar onnodig belast. En 'gelukkig' zegt de overheid nu dus ook: uh... hier werken we niet zomaar aan mee. Maar als ze dan zo graag een aangifte willen, prima, maar dan zijn zij de (best guess) 'verdachte' ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 28-06-2023 16:43 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Per brief in gebreke stellen en een oplossing voorstellen op redelijke termijn? Alle bewijs als kopie bijvoegen + namen van medewerkers. Daarna zal rechtsbijstand toch wel wat willen doen, hoop ik...

Vroeger kon je nog zwarte vellen naar zulke bedrijven faxen. Tegenwoordig zijn er alleen nog antwoordnummers waar je (creatief) je beklag kan doen. O-)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

cliors schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:41:
Ik heb inmiddels aangifte gedaan maar die is enkele uren later alweer geweigerd omdat het retourlabel zegt retour afgeleverd bij [Mbr]Webwinkel[/], dus [Mbr]Webwinkel[/] moet dan maar aangifte doen.
Wat voor aangifte heb je gedaan dan? :?

Er is je in dit topic heel duidelijk verteld dat de enige juiste aangifte voor verduistering door de webwinkel is, niet diefstal. Die aangifte kan niemand weigeren, want jij hebt geen product en geen geld, en er is geen bewijs van het tegendeel.

Dat dat niet is wat de webwinkel wil heb je weinig mee te maken, ze hebben je pakket aangenomen (daar heb je bewijs van) maar niet je geld teruggestort. Als de track & trace waarvoor zij een overeenkomst hebben met de koerier niet klopt moeten zij aan hun kant een onderzoek starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cliors
Oon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Wat voor aangifte heb je gedaan dan? :?

Er is je in dit topic heel duidelijk verteld dat de enige juiste aangifte voor verduistering door de webwinkel is, niet diefstal. Die aangifte kan niemand weigeren, want jij hebt geen product en geen geld, en er is geen bewijs van het tegendeel.

Dat dat niet is wat de webwinkel wil heb je weinig mee te maken, ze hebben je pakket aangenomen (daar heb je bewijs van) maar niet je geld teruggestort. Als de track & trace waarvoor zij een overeenkomst hebben met de koerier niet klopt moeten zij aan hun kant een onderzoek starten.
Ik waardeer alle tips die ik hier krijg maar de webwinkel heeft met zijn machtspositie blijkbaar genoeg te eisen. In dit geval werd mij nogmaals specifiek gevraagd voor diefstal aangifte te doen en indirect werd mij zelfs meegedeeld dat ik gewoon moet doen wat er gevraagd wordt en niet moet blijven mailen 😃

Gisteren aan de telefoon met de politie bijna lopen bedelen om de aangifte in eerste instantie gewoon te accepteren en vervolgens gewoon niet in behandeling te nemen. (Zoals webwinkel dus wil)

Vandaag werd mijn 2e aangifte zoals beschreven naar mij toegezonden die ik vervolgens naar webwinkel gestuurd heb en zojuist krijg ik de mededeling dat ik mijn geld terug krijg.

😵‍💫

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-10 16:52

Roi

cliors schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:50:
[...]

Vandaag werd mijn 2e aangifte zoals beschreven naar mij toegezonden die ik vervolgens naar webwinkel gestuurd heb en zojuist krijg ik de mededeling dat ik mijn geld terug krijg.

😵‍💫
Top, goed dat je niet hebt geluisterd naar iedereen om aangifte te doen tegen de webwinkel want dan was je dus verder van huis geweest. Mooi voorbeeld dat de praktijk toch vaak anders is dan wat er op allemaal fora of sites gemeld wordt. >:)
Pagina: 1