Ik heb een Threadripper 3970x (non-OC'd) en heb wat hulp nodig om 'm koel te houden. Staat momenteel een BeQuiet Dark Rock Pro 4 TR4 koeler op maar qua performance gaat dat niet helemaal goed, zo kom ik al gauw met Prime95 uit op 94c.
Nu ben ik geheid niet de enige met een 39xx threadripper dus ben ik benieuwd wat jullie gebruiken om het koel te houden? Na een aantal dagen online gezocht te hebben zegt men dat de keuze aardig beperkt is, namelijk:
Noctua NH-U14S (dual fan setup)
IceGiant Elite
Tot mijn verbazing zijn er (voor zover ik weet) geen goede AIO koelers die goed met een 39xx threadripper overweg kunnen, of heb ik dat mis?
Mijn last resort is een custom loop, maar dat probeer ik toch echt als last resort te houden en wil het liever voorkomen.
Als behuizing heb ik de Fractal Meshify 2 XL
Moederbord is ASUS Rog Zenith II Extreme Alpha.
Fan setup:
Voorzijde 3x 140mm BeQuiet Silent Wing Pro 4 intake fans op 1500RPM
Achterzijde 1x 140mm Fractal GP-12 fan
Bovenzijde 2x 140mm Fractal GP-12 fan
Mocht je een geschikte CPU koeler voor de threadripper hebben vermeld graag ook je ervaring erbij en de performance ervan.
Bvd!
Nu ben ik geheid niet de enige met een 39xx threadripper dus ben ik benieuwd wat jullie gebruiken om het koel te houden? Na een aantal dagen online gezocht te hebben zegt men dat de keuze aardig beperkt is, namelijk:
Noctua NH-U14S (dual fan setup)
IceGiant Elite
Tot mijn verbazing zijn er (voor zover ik weet) geen goede AIO koelers die goed met een 39xx threadripper overweg kunnen, of heb ik dat mis?
Mijn last resort is een custom loop, maar dat probeer ik toch echt als last resort te houden en wil het liever voorkomen.
Als behuizing heb ik de Fractal Meshify 2 XL
Moederbord is ASUS Rog Zenith II Extreme Alpha.
Fan setup:
Voorzijde 3x 140mm BeQuiet Silent Wing Pro 4 intake fans op 1500RPM
Achterzijde 1x 140mm Fractal GP-12 fan
Bovenzijde 2x 140mm Fractal GP-12 fan
Mocht je een geschikte CPU koeler voor de threadripper hebben vermeld graag ook je ervaring erbij en de performance ervan.
Bvd!