Eufy set neemt heel vaak niets op tussen ca 23:00-04:00 uur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhk.
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-04 22:01
Mijn vraag
...ik heb een eufy set homebase3, 2 camera’s en een deurbel en deze registreert vaak niets tussen 23:00 en 5:00 uur

Relevante software en hardware die ik gebruik
...homebase3, cam pro 2, cam pro 3 en deurbel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...zelfde probleem met eerst een homebase2 en deze vervangen door een homebase3.
Zowel met kabel als WiFi geïnstalleerd en de Homebase op heel veel plaatsen in huis gezet.
Volledige WiFi contact tussen alle apparaten
Homebase op 2 routers aangesloten gehad en vast ip adres gegeven

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:09
En wat zou er moeten gebeuren in die tijd, wat moet ie dan registreren?

Bij ons registreert ie ook niets in die tijd, simpelweg omdat er ook niets gebeurt om te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhk.
In die tijd rijden er regelmatig auto’s en hoor ik ook mensen voorbij lopen en fietsen.
Om ca 4:30 komt de krantenbezorger en de ene keer neemt hij dat wel op en de andere keer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jhk. schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:22:
Mijn vraag
...ik heb een eufy set homebase3, 2 camera’s en een deurbel en deze registreert vaak niets tussen 23:00 en 5:00 uur
Afgaande op het jaargetijde waarin we leven (zonsondergang en zonsopgang rond die tijden) zou ik verwachten dat het te maken heeft met een gebrek aan (omgevings)licht.

edit: dat je in september 2022 klaagde dat het filmen al om 20:30 uur stopt lijkt te bevestigen dat het met het invallen van de schemering te maken heeft

Overigens helemaal prima dat niet elke voorbijganger op de openbare weg gefilmd wordt, zoals fietsers en auto's. Ik vind het echt vreselijk dat ik niet eens een rondje door de buurt kan lopen zonder door tientallen camera's en videodeurbellen opgenomen te worden :'(

[ Voor 43% gewijzigd door Gizz op 27-06-2023 10:54 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Misschien moet je je even inlezen in wat er überhaupt is toegestaan, want als voorbij lopende en fietsende mensen in beeld komen hangen je camera's illegaal. Je mag de openbare weg alleen tijdelijk filmen in uitzonderlijke gevallen (bijv. als je ruit al een keer is ingegooid, of je auto een aantal keer is bekrast). Gewoon permanent een camera op de weg gericht hebben mag absoluut niet, ook een videodeurbel mag dat niet, en ook niet als het alleen bij beweging is.

Maar het klinkt verder inderdaad alsof er gewoon weinig licht is, en je op een afstand probeert te filmen waar een klein IR lampje ook niet komt. Dan hangen je camera's dus sowieso al niet handig, want de meeste camera's zijn gemaakt voor een afstand van maximaal een meter of 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
Kan je meer informatie geven over hoe je alles hebt ingesteld binnen de camera's en deurbel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhk.
Ik ben uiteraard op de hoogte van wat wel en niet mag. Camera’s zijn ook aangemeld bij de politie.
1 camera staat gericht op mijn auto die helaas al een flinke kras op de motorkap heeft en dit niet is opgenomen. Wel een eigen risico van €450,00. Auto staat onder een lantaarnpaal en ik hoef geen nachtlicht in te schakelen. Deurbel neemt alleen bewegingen in mijn eigen tuin op. 2e camera gericht op mijn achtertuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cR8-a9nMQyeKGay_BpBuKfTo-6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xUEnWZenERBCJeCTQx7nCqBV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyOND5q5klZ2StKNKanGvl6I_Bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gpdx8rWfHZza11f8V6rEeS88.png?f=fotoalbum_large

Ik weet niet of deze foto’s zo zichtbaar zijn over de instellingen van 1 camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
Ik zou het bereik toch groter maken, nadeel is namelijk dat de camera pas bij detectie opneemt.
De blauwe lijn is namelijk de activiteitenzone waar hij pas gaat kijken of er bewegingen zijn.
Wanneer iets snel gaat, mist die het zeker! laat de hele zone erin als activiteiten zone

bij de camera's kan je zone's afdekken dat deze zwart blijven bij opnames. Bij de deurbel heb je de optie niet.
De optie vindt je onder video instellingen en dan privacy zone.

Ps. Trouwens mocht er nu iets tegen de kont van je auto gebeuren, zal je dit ook niet terug gaan vinden

[ Voor 10% gewijzigd door sjtienuh op 27-06-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Staat je infrarood uit misschien?

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhk.
Ik heb alle camera’s op nachtlicht gezet en kijken wat er vanavond en vannacht gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Die activiteiten zone op de screenshot werkt prima hoor, de HB3 werkt met AI en zal alleen opnemen als hij écht een fietser of voetganger herkent. In jouw geval ligt die activiteiten zone daar buiten (of eronder, hoe je het wilt noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhk.
Ook nachtzicht heeft niets geholpen. Geen opnames tussen 21:46 en 04:06.
Zelf denk ik dat het niet aan de camera’s en instellingen ligt.
Uit eindelijk heb ik een nieuwe Homebase en een nwe camera met zicht op de auto geïnstalleerd en de oude in de tuin gehangen. Ook heb ik ze op 2 routers geïnstalleerd zowel met kabel als WiFi.
Iemand misschien een idee of het aan mijn hoofdrouter de experia van kpn kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Jhk. schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 10:31:
Ook nachtzicht heeft niets geholpen. Geen opnames tussen 21:46 en 04:06.
Zelf denk ik dat het niet aan de camera’s en instellingen ligt.
Uit eindelijk heb ik een nieuwe Homebase en een nwe camera met zicht op de auto geïnstalleerd en de oude in de tuin gehangen. Ook heb ik ze op 2 routers geïnstalleerd zowel met kabel als WiFi.
Iemand misschien een idee of het aan mijn hoofdrouter de experia van kpn kan liggen?
Maar de belangrijkste vraag; zie je als het donker is zelf wel wat op het beeld? Ik weet niet of je continu opnemen aan hebt staan, maar dat zou bevestigen of de camera zelf überhaupt de mogelijkheid heeft om iets te zien.

Ik heb bijvoorbeeld een wat oudere TP-Link binnencamera buiten gehangen, doet het overdag perfect maar het IR lampje is kapot gegaan, dus 's nachts is het op die camera gewoon helemaal donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fyOND5q5klZ2StKNKanGvl6I_Bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Gpdx8rWfHZza11f8V6rEeS88.png?f=fotoalbum_large

Heel af en toe neemt die wel op. Deze foto is van een filmpje opgenomen om 23:00 met nachtopname uit en is toch goed te zien in het licht van de lantaarnpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhFu0zlD6HksdYgmFj3CcnwL4T0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V1a2Bzd3NXVswIyYEV0Ika59.png?f=fotoalbum_large

Sorry verkeerde foto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhk.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
Gr jhk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Stel nog even een masker in op die camera. Je filmt nu niet alleen je eigen auto, maar ook de auto's van buren die bij jouw auto parkeren, de parkeerplaats aan de overkant die niets met jouw eigen auto en schade daaraan te maken kan hebben en zelfs woningen van anderen :/

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jhk. schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:09:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik weet niet of deze foto’s zo zichtbaar zijn over de instellingen van 1 camera
Vink 'Alle andere bewegingen' ook eens aan.
De kans is groot dat je camera nu wel veel meer gaat opnemen, maar dat is eigenlijk ook wat je wil.
Dat jij objecten in het donker ziet als personen of auto's wil niet zeggen dat je camera dat ook even makkelijk doet. Het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gapper70
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 31-03-2024
Hier hetzelfde probleem.
Tussen 23:00 en 05:00 geen opnames.
Als mijn dochter in het weekend thuis komt staat dat nooit op beeld en wordt niet opgeslagen.
Op andere tijden in het donker registreert het systeem wel gewoon alles. Heel vreemd. Oplossing zeer wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinta
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-05 13:07
Dit klopt..
Is bij mij ook zo.
Geen opname in de nacht. :-( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd.j
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Klopt, hier precies hetzelfde! Wifi of bedraad maakt niks uit . Met of zonder nachtzicht. Terwijl die overdag perfect doet. Ik dacht dat camera kapot was dus een nieuwe neer gehangen. Maar gewoon exact hetzelfde weer. Wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mic2005
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-08 20:04
Er zit een setting in, alles opnemen. Heeft met AI te maken. Erg verwarrend. Alle beweging opnemen was de oplossing voor mij. Ook de tijdsduur van opname op manueel gezet en op max gezet. Er zitten best wat settings in die dit kunnen beinvloeden. Activiteitenzone bekijken, Alle moties op AAN en gevoeligheid op hoog.
En bij energiebeheer kijken; Opname aanpassen, cliplengte aanpassen naar max en interval zo laag mogelijk. Dan neemt ie zo veel mogelijk op.
Wel aan te bevelen bij een bedrade bel ivm stoomverbruik.

Sux6
Pagina: 1