Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe gaming PC, wat vinden jullie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tukkertje93
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-05 22:52
Hoi Tweakers,

Voor een vriend van mij ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe gaming PC.
Ik heb al behoorlijk wat onderzoek gedaan en denk dat ik op zich een mooi lijstje heb gemaakt, maar ik zou toch nog graag jullie deskundige kijk erop willen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij wil de PC voornamelijk gaan gebruiken om te gamen op 1440p, met het liefst hoge grafische settings en acceptabele framerates.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn budget ligt zo'n beetje tussen de €2000-€2500, maar is wel flexibel indien "noodzakelijk".

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien zijn huidige systeem een verouderde pre-build is, zal het een volledig nieuwe PC worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderaan een lijstje geplaatst met wat ik momenteel bij elkaar heb gezocht. Het moet met name een krachtige PC zijn die goed toekomstbestendig is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren. Ik heb persoonlijk alleen maar ervaring met Ryzen-systemen, maar sta ook open voor een Intel-build. (Maar volgens mij kom je voor puur gaming eerder bij Ryzen uit)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt specifieke wensen, maar aangezien hij het technische gebeuren achter de PC niet echt interessant vindt, zou het natuurlijk fijn zijn als er weinig finetuning achteraf nodig is.
Ook is een klein beetje RGB op zich wel gewenst, maar het hoeft geen mini discotheek te zijn.
Hij hoeft ook niet geruisloos te zijn, maar niet al te veel lawaai zou ie wel prettig vinden.

Ga je overklokken?
Nee, dit staat niet op de planning.

Wat verwacht je van ons?
Ik vind het allemaal erg leuk en interessant om dit uit te zoeken, maar ik heb persoonlijk niet de meeste kennis in huis.
Daarom ben ik erg benieuwd wat jullie vinden van dit lijstje en wat jullie wellicht zouden verbeteren of anders zouden doen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 467,95€ 467,95
1MoederbordenASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI€ 293,-€ 293,-
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6€ 959,-€ 959,-
1BehuizingenNZXT H7 Flow Zwart€ 134,95€ 134,95
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev.C€ 58,90€ 58,90
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36€ 98,80€ 98,80
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 750W€ 116,42€ 116,42
1Solid state drivesWD Black SN770 2TB€ 107,61€ 107,61
Totaal€ 2.236,63

Disclaimer: ik heb dit lijstje een week of 3-4 geleden gemaakt, dus het zou kunnen dat er op dit moment betere prijs/kwaliteit producten zijn.

Alle reacties

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Prima build, neem alleen nog iets sneller geheugen:

uitvoering: G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 13:17
Voor een paar tientjes meer heb je de XTX versie:
uitvoering: Gigabyte Radeon RX 7900 XTX GAMING OC 24G

• Tukkertje93
Bedankt voor de tip, ik heb 'm toegevoegd aan het wensenlijstje!
Dat is wel interessant!
Maar ik zie dat dat wel de enige kaart is die op die prijs zit; de meeste XTX kaarten zitten toch nog wel boven de €1100,-.
Ik weet niet hoeveel dat zegt, maar ik vind het altijd lastig om de juiste uitvoering van een videokaart te kiezen als er geen/weinig reviews van te vinden zijn.
Is er een reden voor waarom juist deze Gigabyte kaart zo dicht bij de XT zit qua prijs wanneer de meeste XTX kaarten €150-€200 duurder zijn?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:03
Megekko heeft nu aanbiedingen, waardoor de prijs plotseling "wat" gekelderd is.

Normaal is dit pas vanaf 1 juli, dat veel webshops uitverkoop doen, dus ik zou stiekem nog even 4 dagen wachten met bestellen - maar dat ben ik.

• Tukkertje93
Ah, ja ik zie nu inderdaad dat ie is afgeprijsd vanaf €1169,-. Dat verklaart al een heleboel! :D
Bedankt voor de tip van de uitverkopen!

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 18:07
99ruud99 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:23:
Megekko heeft nu aanbiedingen, waardoor de prijs plotseling "wat" gekelderd is.

Normaal is dit pas vanaf 1 juli, dat veel webshops uitverkoop doen, dus ik zou stiekem nog even 4 dagen wachten met bestellen - maar dat ben ik.
Loont het om te wachten met bestellen van verschillende onderdelen tot 1 juli?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:03
baukie schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 08:49:
[...]

Loont het om te wachten met bestellen van verschillende onderdelen tot 1 juli?
Mijn glazen bol is op dit moment bij de APK, maar:

1) meestal komen er aanbiedingen op de " oudere" reeksen, dus niet de nieuwste Intel en ryzen
2) vaak zijn er wel combi deals (koop een cpu / gpu , krijg steam tegoed of games)
3) koop je een kast of ssd die al wat langer uit is komt daar wel vaak een korting bij.
4) op monitoren valt vaak hoge korting te halen.

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11 18:07
99ruud99 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:21:
[...]

Mijn glazen bol is op dit moment bij de APK, maar:

1) meestal komen er aanbiedingen op de " oudere" reeksen, dus niet de nieuwste Intel en ryzen
2) vaak zijn er wel combi deals (koop een cpu / gpu , krijg steam tegoed of games)
3) koop je een kast of ssd die al wat langer uit is komt daar wel vaak een korting bij.
4) op monitoren valt vaak hoge korting te halen.
Merci,
ik zoek een ryzen 7700x en een mobo.
Dus ik hoef niet te wachten.
Pagina: 1