Statische druk vermelden bij fans is misschien handig.

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theralph224
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-02 12:51
Beste lezer,

Ik ben deze website gaan gebruiken, omdat ik zelf een PC wil bouwen. Eerst wist ik niks van computers en componenten en wat is nou weer randapparatuur? Daar heb ik op deze website veel van geleerd (en natuurlijk Reddit), maar sinds ik ben gaan kijken naar waterkoeling voor processors ben ik gaan kijken naar welke mogelijk de beste koelprestaties heeft, dus kijkend naar de dikte van een radiator en natuurlijk de druk die de fans leveren. Toen ik erachter kwam dat het wel handig is dat fans door een radiator heen moeten kunnen blazen, oftewel ze moeten druk leveren. Statische druk wordt uitgedrukt in mm/H2O, maar helaas heeft deze website geen apart vakje waar dat staat aangegeven, wat ik best wel jammer/vervelend vind, want ik zou het zeer prettig vinden om bij pricewatch te kunnen sorteren op (bijvoorbeeld) "Statische druk (aflopend)", maar helaas is dit niet mogelijk en het zou prettig zijn als dit in de toekomst wel kan. Ik weet niet of dit idee te realiseren valt of misschien is het team er al mee bezig, maar het is gewoon een idee en ik hoop dat iemand dit leest. (Alvast excuses als ik dit op de verkeerde plek heb gepost, maar ik vind het forum soms een beetje lastig te begrijpen, maar voor de rest is Tweakers naar mijn mening de beste site om technische specificaties te vinden.)

Groeten, Ralph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Geachte redactie -> Pricewatch

Daar past hij beter. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
@theralph224 zijn die gegevens überhaupt beschikbaar? Kun je bv van de 10 populairste fans die spec vinden? ik vermoed van niet.

voldoen overigens de m3/h of CFM gegevens niet al? categorie: Ventilators

[ Voor 38% gewijzigd door nachtnet op 27-06-2023 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 15:59
nachtnet schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:46:
@theralph224 zijn die gegevens überhaupt beschikbaar? Kun je bv van de 10 populairste fans die spec vinden? ik vermoed van niet.

Helaas zijn statische druk en verplaatsing twee losse eigenschappen, wel een correlatie tussen - soms wel erg handig om die correlatiefactor te weten.

Voor servers in krappe 1U 2U chassis wil je bv juist een hoge statische druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Mooijekind heeft pas geleden een aantal verbeteringen gedaan aan deze categorie, hij kan vast vertellen waarom het niet in de PW staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theralph224
Gonadan schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:43:
[mbr]Geachte redactie -> Pricewatch

Daar past hij beter. :)[/]
Sorry, zoals ik zei, ik begrijp het forum nog niet helemaal. Zal ik dit opnieuw daar plaatsen? In ieder geval, bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theralph224
nachtnet schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:46:

Ja, ik ben er vrijwel 100% zeker van dat je van elke fan de statische druk kan zien op de website van de fabrikant.

Statische druk is verschillend van airflow (er zit een verband), wat inderdaad gemeten word in CFM of m³/h. Heel simpel uitgelegd is statische druk de druk die een fan kan genereren, in de praktijk kan je dit voelen door bijvoorbeeld je hand achter de fan te houden en als de statische druk hoog is, dan zal de lucht harder tegen je hand aan komen, dan wanneer deze lager is. Airflow is simpel gezegd de hoeveelheid lucht die de fan kan verplaatsen binnen een bepaalde tijd, kubieke meter per uur of Cubic Feet per Minute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48

Mooijekind

Manager Product Content
@theralph224 Nee hoor, hij is al verplaatst naar het juiste forum.
Ik ga vanmiddag even kijken of er wat mogelijk is. We zijn hierin afhankelijk van de data die beschikbaar is.
Ik moet dus even wat testen doen om te zien of de data beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theralph224
Glaanie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:51:
@Mooijekind heeft pas geleden een aantal verbeteringen gedaan aan deze categorie, hij kan vast vertellen waarom het niet in de PW staat :)
Kan ik hem/haar gewoon een bericht sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

theralph224 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:35:
[...]

Kan ik hem/haar gewoon een bericht sturen?
Niet (meer) nodig, Net een seconde voor jouw bericht heeft hij al gereageerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theralph224
Mooijekind schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:35:
@theralph224 Nee hoor, hij is al verplaatst naar het juiste forum.
Ik ga vanmiddag even kijken of er wat mogelijk is. We zijn hierin afhankelijk van de data die beschikbaar is.
Ik moet dus even wat testen doen om te zien of de data beschikbaar is.
Bedankt voor het verplaatsen. Zelf heb ik geen ervaring met websites maken, dus ik weet niet hoe moeilijk (of makkelijk) het is om dat soort dingen te veranderen. De statische druk staat voor zover ik weet bij elke fabrikant op de site aangegeven. Om even wat merken te noemen waarvan ik zeker ben dat zij dat aangeven: Arctic, Silverstone, Thermaltake, bequiet, EKWB, Noctua, Cooler Master en ik weet zeker dat er nog meer merken dit aangeven in de specificaties van hun producten op hun website.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theralph224
Glaanie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:36:
[...]

Niet (meer) nodig, Net een seconde voor jouw bericht heeft hij al gereageerd :)
Ik zag het, heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
theralph224 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:26:
Sorry, zoals ik zei, ik begrijp het forum nog niet helemaal. Zal ik dit opnieuw daar plaatsen? In ieder geval, bedankt voor de informatie!
Niets aan de hand hoor, het gebeurt wel vaker dat een topic ergens anders beter past en dan zetten we hem gewoon even goed. Die notatie houdt dan ook in dat ik hem al verplaatst had, maar als ik daar nu zo op terug kijk was dat voor een zeer nieuwe gebruiker misschien niet even duidelijk. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48

Mooijekind

Manager Product Content
@theralph224 Deze wordt idd goed aangegeven bij de fabrikanten en ook bij onze contentleverancier.
Ik ga hier van de week even mee aan de slag om de spec aan te maken en de eerste 100 producten te voorzien van deze spec. Nieuwe producten krijgen deze dan automatisch meteen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theralph224
Gonadan schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:53:
[...]

Niets aan de hand hoor, het gebeurt wel vaker dat een topic ergens anders beter past en dan zetten we hem gewoon even goed. Die notatie houdt dan ook in dat ik hem al verplaatst had, maar als ik daar nu zo op terug kijk was dat voor een zeer nieuwe gebruiker misschien niet even duidelijk. :)
Nee ja, maakt niet uit hoor, ik heb nu weer wat geleerd en dat is ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theralph224
Mooijekind schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:53:
@theralph224 Deze wordt idd goed aangegeven bij de fabrikanten en ook bij onze contentleverancier.
Ik ga hier van de week even mee aan de slag om de spec aan te maken en de eerste 100 producten te voorzien van deze spec. Nieuwe producten krijgen deze dan automatisch meteen mee.
Top, dat is fantastisch. Heel erg bedankt!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.