Hoi! Graag zou ik willen vertrekken bij Microsoft's online emaildiensten. Redenen zijn: 1) ze willen opeens centjes voor opslag
en 2) ik krijg regelmatig meldingen van authenticator met dat ze willen inbreken.
Tijd voor een nieuw e-mailadres elders!
Ik heb de nieuwste versie van outlook geïnstalleerd staan op mijn Windows 10 desktop pc.
Mijn doel is om alle e-mails te kopiëren naar iCloud en om alles te verwijderen van Microsoft servers.
Ik heb het volgende geprobeerd:
1. Export maken naar een PST bestand en de PST-bestand kopieren naar iCloud
Resultaat: PST-bestand pakt niet verder mails van een max 1 jaar terug.
2. Zelf een PST-bestand maken en handmatig kopiëren naar een PST-bestand.
Resultaat: Tot een jaar terug is geen probleem, maar als hij gegevens moet ophalen van de servers dan loopt hij vast. Wachten heeft geen nut. Bestand wordt ook niet nader aangevuld en blijft op een paar bytes staan.
3. Direct kopiëren van live account naar concurrent (ook in outlook).
Resultaat: instant crash outlook.
Het ziet ernaar uit dat Outlook moeite heeft met het ophalen van de e-mails van de servers bij Microsoft. Ik dacht, ik ga niet gelijk 5 jaar terug maar wellicht moet ik per jaar kopiëren.. nope, ook dat werkt ook niet.
Internetverbinding: 1 gbit fiber. PC: 5800x3d, 32GB ram, RTX4090, W10.
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Iemand enig idee? Hoe zou jij het aanpakken?

Ik heb de nieuwste versie van outlook geïnstalleerd staan op mijn Windows 10 desktop pc.
Mijn doel is om alle e-mails te kopiëren naar iCloud en om alles te verwijderen van Microsoft servers.
Ik heb het volgende geprobeerd:
1. Export maken naar een PST bestand en de PST-bestand kopieren naar iCloud
Resultaat: PST-bestand pakt niet verder mails van een max 1 jaar terug.
2. Zelf een PST-bestand maken en handmatig kopiëren naar een PST-bestand.
Resultaat: Tot een jaar terug is geen probleem, maar als hij gegevens moet ophalen van de servers dan loopt hij vast. Wachten heeft geen nut. Bestand wordt ook niet nader aangevuld en blijft op een paar bytes staan.
3. Direct kopiëren van live account naar concurrent (ook in outlook).
Resultaat: instant crash outlook.
Het ziet ernaar uit dat Outlook moeite heeft met het ophalen van de e-mails van de servers bij Microsoft. Ik dacht, ik ga niet gelijk 5 jaar terug maar wellicht moet ik per jaar kopiëren.. nope, ook dat werkt ook niet.
Internetverbinding: 1 gbit fiber. PC: 5800x3d, 32GB ram, RTX4090, W10.
Hoe kan ik dit het beste oplossen? Iemand enig idee? Hoe zou jij het aanpakken?
[ Voor 4% gewijzigd door GabeNewell333 op 27-06-2023 00:41 ]