Goedenavond,
Aangezien mijn laptop aan vervanging toe is, en deze toch nooit van zijn plaats kwam, wil ik deze graag vervangen voor een PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen/Dev, waarbij ik niet bepaald de AAA games speel (e.g. Factorio, Satisfactory). Maar daarentegen wel pruts met dingen zoals Stable Diffusion, Kubernetes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2200 euro, ik besef dat wat ik uitgezocht heb hier al 14% overheen zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard randaparatuur, momenteel nog een TV scherm van 32 inch, deze wil ik vervangen voor een 1440p scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel i.c.m. Nvidia, i.v.m. (vaak) betere library support.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt in de woonkamer, en wil ik subtiel plaatsen. Hierom wil ik graag een SFF systeem, strak, weinig "idle" geluid en geen disco bal.
Ga je overklokken?
Nee, ook niet onderklokken.
Wat verwacht je van ons?
Het is alweer even geleden dat ik een PC gebouwd heb. Daarom zou ik graag een second opinion willen van het volgende systeem. Wellicht zie ik iets over het hoofd, en/of zijn er goedkopere alternatieven.
Redenatie voor keuzes.
- i7, voor de toekomst. Verwacht niet te upgraden binnen 5 jaar. Wellicht dat een i5 voldoende is.
- RTX 4070, 12 GB ben ik, met op de toekomst gericht wel nodig. Liefts meer maar ben niet bereid om meer te betalen voor een grafische kaart.
- DAN C4-SFX, mooie case, vind hem wel prijzig. Zou een AIO 280 inkunnen, maar daar verwacht ik meer geluidsoverlast van dan een Noctua NH-D12L.
Aangezien mijn laptop aan vervanging toe is, en deze toch nooit van zijn plaats kwam, wil ik deze graag vervangen voor een PC.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen/Dev, waarbij ik niet bepaald de AAA games speel (e.g. Factorio, Satisfactory). Maar daarentegen wel pruts met dingen zoals Stable Diffusion, Kubernetes.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2200 euro, ik besef dat wat ik uitgezocht heb hier al 14% overheen zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Standaard randaparatuur, momenteel nog een TV scherm van 32 inch, deze wil ik vervangen voor een 1440p scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel i.c.m. Nvidia, i.v.m. (vaak) betere library support.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt in de woonkamer, en wil ik subtiel plaatsen. Hierom wil ik graag een SFF systeem, strak, weinig "idle" geluid en geen disco bal.
Ga je overklokken?
Nee, ook niet onderklokken.
Wat verwacht je van ons?
Het is alweer even geleden dat ik een PC gebouwd heb. Daarom zou ik graag een second opinion willen van het volgende systeem. Wellicht zie ik iets over het hoofd, en/of zijn er goedkopere alternatieven.
Redenatie voor keuzes.
- i7, voor de toekomst. Verwacht niet te upgraden binnen 5 jaar. Wellicht dat een i5 voldoende is.
- RTX 4070, 12 GB ben ik, met op de toekomst gericht wel nodig. Liefts meer maar ben niet bereid om meer te betalen voor een grafische kaart.
- DAN C4-SFX, mooie case, vind hem wel prijzig. Zou een AIO 280 inkunnen, maar daar verwacht ik meer geluidsoverlast van dan een Noctua NH-D12L.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B760-I GAMING WIFI | € 209,95 | € 209,95 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 4070 OC Edition 12GB GDDR6X | € 659,- | € 659,- |
| 1 | Behuizingen | DAN Cases C4-SFX Zwart | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Monitors | Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5 Zwart | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D12L | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 37,66 | € 37,66 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 98,80 | € 98,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF750 (2018) | € 174,99 | € 174,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 172,23 | € 172,23 |
| Totaal | € 2.529,53 | |||
:strip_exif()/f/image/KQarpz58q9iKWJgRN8D6F3si.jpg?f=fotoalbum_large)