Static noise uit speakers laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Iemand wat tips bij dit complex probleem?

Sinds 2 maanden heb ik de Asus m6500rc-ma027w laptop.

Het eerste exemplaar heb ik al moeten retourneren ivm een tikkende fan
Het 2e exemplaar is ook geretourneerd vanwege een elektrisch/static noise uit de speakers.

Nu heb ik het 3e exemplaar, welke goed leek te zijn. Maar nu krijg ik opnieuw regelmatig periodes dat de laptop speakers static noise geven / een ploppend en krakend geluid.

Ik heb al een factory reset geprobeerd, kale Windows installatie geprobeerd, de nieuwste drivers gedownload. Maar het probleem blijft terug keren. Zelfs als het geluid gemute is in Windows

Wat het lastig maakt is dat het random gebeurt ieder uur misschien 1 of 2x, ik kan het niet reproduceren op commando.

Mijn vertrouwen in dit merk/type laptop is nu na 3x een defect helemaal weg en het liefst vraag ik mijn geld terug. Maar natuurlijk is de 30 dagen retour periode van bol.com nu wel net 1 maand verstreken en kan ik alleen nog een reparatie verzoek indienen. Maar ik weet hoe dat gaat, dan testen ze het eventjes en omdat het probleem niet constant aanwezig is vinden ze het niet en sturen ze hem terug en ben ik hem voor niets 3 weken kwijt geweest.

Asus support ook contact mee gehad en die zeggen ook reparatie verzoek indienen.

Iemand nog tips wat dit kan zijn? Softwarematig toch nog iets? Of duidelijk hardware matig?
Ik kan hem via Bol.com opsturen ter reparatie of rechtstreeks naar Asus, maar eigenlijk wil ik gewoon van dit ding af...