Glasvezel kabel: is CAI of Telecom?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike_S
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:40
Waarschijnlijk is het uiteindelijk totaal onbelangrijk voor de aansluiting, maar desondanks ben ik toch benieuwd hoe het eigenlijk (officieel) hoort.

In een standaard meterkast grondplaat zit links voor een mantelbuis voor Telecom (KPN aansluiting) en links midden/achter een mantelbuis voor CAI. (Ziggo).
Indien er een glasvezel kabel bijgelegd wordt, via welke van deze 2 mantelbuizen zou de kabel dan binnen moeten komen?

En kan iemand die dit aangelegd gekregen heeft ook bevestigen? (Indien er natuurlijk gebruik gemaakt is van die standaard mantelbuizen ipv gewoon een extra gat geboord is)

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:34
bij mij is de glasvezel door de (telecom/telefoon/kpn) mantelbuis naar binnen gebracht, die linksachter uitkomt. Dat paste wat beter
ziggo is hier nooit mogelijk geweest (ze moeten dan ruim 3km graafwerk doen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
Als jij er 1 wilt gebruiken dan pakt de kabelboer die er nog wat bijlegt zoals fiber de andere. Die mantelpijpen zijn niet aangesloten op een of ander groot netwerk, die gaan niet verder dan jouw gevel (en eindigen misschien zelfs wel 1 cm onder de grondplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

Speedmaster

Make my day...

Afmonteren in de meterkast moet in principe op de linker zij kant, achterwand is voor de stroomnetwerk beheerder