iMac schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:41
Ik heb een iMac 27"5k MY2017 gekregen. Jawel, gratis gekregen. Alles d'r op en d'r aan. 16 Gb, i7 7700k, 1 TB SSD. De computer loopt als een trein en ik ben er blij mee. Het enige nadeel is dat de iMac in een rokersomgeving heeft gedraaid. De vergeelde buitenkant is schoon, en ik heb de ventilatieopeningen aan de onderkant ook helemaal leeggehaald. Daar zat behoorlijk veel donkerbruine stof in.

Mijn vraag is of ik de iMac helemaal uit elkaar moet halen om ook het binnenwerk schoon te maken, of kan dat geen kwaad om stof en nicotine aan de binnenkant te laten. Ik zie er tegenop om een goed werkende iMac uit elkaar te halen met alle risisco's van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:06
Natuurlijk is het nooit gewldig om een nicotine machine voor je neus te hebben waardoor je hele tijd in die lucht zit...
Maar als je bang bent hem uit elkaar te halen, als er geen stof emer zichtbaar is zou ik me niet teveel zorgen maken - meeste stof zit toch wel bij de ingangen (ventilatieroosters aan onder / zijkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@107mb Ik zou hem niet uit elkaar halen als ik jou was. Gewoon lekker gebruiken. Wat een mazzelaar ben je met die gratis iMac!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het scherm loshalen gaat vaak mis met een barst in het glas tot gevolg.
Lekker laten zitten dus.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik zou alternatieve manieren zoeken om hem van binnen schoon te krijgen,

als het goed is heb je zowel een intake als een outtake rooster, mijn idee zou zijn om perslucht (uit een blik) te combineren met een goede krachtige stofzuigert. alles wat er DAN nog niet uit is, zou ik lekker laten zitten, zoals hierboven al genoemd, uitelkaarhaal-schade is niet ongebruikelijk en de reparatiekosten niet gering.

ik vraag me af of er goedjes bestaan je als een soort nevel erin zou kunnen spuiten, simpele waterdam is natuurlijk geen optie, maar is er niets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
bedankt allemaal. ik denk dat ik hem lekker dicht laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanwege het eerder gestelde gevaar om dingen te slopen, lekker laten zitten.

Ik kan je uit ervaring (met een 2009-2011 model) wel vertellen dat het absoluut geen pretje is om schoon te maken. Bij andere iMacs had ik echt geen handschoentjes aan bij een nicotinemachine wel. Allemachtig wat een teringzooi is dat van binnen zeg. De iMac die ik destijds opgepikt had was ook van een roker. Deze had kennelijk de asbak net onder de iMac staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:48
Het scherm losmaken is zoals eerder genoemd geen pretje! Het kan wel, maar daar heb je speciale tools voor nodig en nieuw setje plakstrips om het scherm weer aan de behuizing te plakken.

Je zou voor de zekerheid nog even een tool als Stats kunnen installeren om de temperatuur te meten. Als dat in orde is en je ruikt verder niets meer dan lijkt mij dat het beste!

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
ik heb wat tools (o.a. geekbench) laten draaien, en merk dat deze mac erg snel is (7% single core en 8% multicore sneller) vergeleken met de gemiddelde i7 7700k mac's. Dus het lijkt mij dat er geen throttling wordt toegepast. Ook ruik ik niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frenkied
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-05 19:33
65 euro schoonmaken in leiden bij microfix, ik wilde twee maanden geleden het zelfde doen maar heb toen een mini gekocht
Pagina: 1