Nieuw Sonos ARC gekocht krijg een refurb voor terug!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcrooi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-06-2023
Hallo,

Ongeveer 4 weken geleden heb ik een Sonos Cinema (ARC, 2x ERA en SUB gen3) gekocht waarde 2517 euro vanaf eerste dag problemen met ARC hele harde ruis geluid, moest een film maken en opsturen om in aanmerking te komen voor een vervanging. Standaard proces moet je eerst ARC opsturen en als het binnen is in hun Depot in Polen wordt er een nieuwe gestuurd al met al meer dan een week (tussentijds KPN TV+ en LG Oled TV update gehad) geduurd eindelijk nieuwe binnen begin de ellende weer, nu moeilijk te verbinden met ARC als ik TV aanzet Sonos support gebeld voor hulp eerste lijn niet geholpen dus door naar 2e lijn, 2e lijn zegt dat het aan kpn ligt, kpn monteur geweest en hun gaven ook toe dat er problemen zijn met versturen van geluid signal, samen met de monteur (tussentijds 3 nieuwe HDMI kabels getest) Sonos gebeld en probleem niet opgelost. KPN box weggehaald en tv kijken via KPN app nog steeds problemen met geluid na het opstarten van TV nieuwe HDMI kabel gekocht 81 euro hielp niet, Sonos weer gebeld nu Sonos zegt dat het aan mijn TV ligt dus ik LG support gebeld alles doorlopen en hun gaven aan dat het niet aan LG ligt, weer Sonos gebeld met heel veel discussie wil Sonos een ARC naar mij sturen nu komt het zonet heb ik een mail gekregen dat ik een refurb ARC krijg.

Is dit normaal bij Sonos? Je koopt een nieuwe ARC en je krijgt een Refurb ARC voor terug?

Beste antwoord (via rcrooi op 27-06-2023 16:24)

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01:27
Koop ontbinden, ik zelf zou geen refurb willen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01:27
Koop ontbinden, ik zelf zou geen refurb willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 08:57

Prx

Als hij verder in goede staat is (geen beschadiging en goed werkt) dan weet ik niet of je zomaar kunt ontbinden. Sowieso moet je de tussenstap van ingebreke stellen nog nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rcrooi
Prx schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:52:
Als hij verder in goede staat is (geen beschadiging en goed werkt) dan weet ik niet of je zomaar kunt ontbinden. Sowieso moet je de tussenstap van ingebreke stellen nog nemen.
Refurb is voor mij 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
rcrooi schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:19:
Is dit normaal bij Sonos? Je koopt een nieuwe ARC en je krijgt een Refurb ARC voor terug?
Het is niet ongebruikelijk dat je bij reparatie niet 'je eigen' apparaat terug krijgt.

Het idee is dat een klant meteen een vervangend apparaat krijgt en de fabrikant kan in alle rust de apparaten repareren. Win win voor iedereen, tenzij je gehecht bent geraakt aan je serienummer.
Jouw apparaat is ook niet nieuw meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcrooi
TheGhostInc schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:58:
[...]

Het is niet ongebruikelijk dat je bij reparatie niet 'je eigen' apparaat terug krijgt.

Het idee is dat een klant meteen een vervangend apparaat krijgt en de fabrikant kan in alle rust de apparaten repareren. Win win voor iedereen, tenzij je gehecht bent geraakt aan je serienummer.

[...]

Jouw apparaat is ook niet nieuw meer ;)
Aparte theorie! het is geen leen ARC maar een andere (vervanging), ik kan of wil niet snappen dat ik een refurb krijg, heb voor een nieuw ARC betaald, 999 euro en krijg een refurb ARC! ARC is minder dan 2 weken oud.
Had ik net zo goed Refurb cinema set kunnen kopen bij Sonos of Coolblue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Arc al getest bij andere tv?

Verder wat reptielenbrein zegt; niet omruilen maar terugsturen en geld terug. Later nieuwe kopen (maar als aan tv ligt, hou je het probleem)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcrooi
bombadil schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:55:
Arc al getest bij andere tv?

Verder wat reptielenbrein zegt; niet omruilen maar terugsturen en geld terug. Later nieuwe kopen (maar als aan tv ligt, hou je het probleem)
Morgen neem ik eerst contact met Sonos en denk dat ik mijn geld terug gaat vragen, heb al getest op 2 samsung TV's van mijn kids en een andere LG TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcrooi
Zonet een Update van Sonos na een boze mail naar sales en support en mijn berichten op Tweaker en Sonos forums:

Hallo Roderic,

Bedankt voor uw e-mail en de update. Ik ben blij te zien dat de RMA-procedure succesvol is verlopen.

Aan de andere kant begrijp ik uw zorgen met betrekking tot de refurbished Arc. Deze Arc is echter naar u verzonden om bepaalde tests uit te voeren, zoals we ook telefonisch hebben besproken.

Ik kan u verzekeren dat refurbished producten worden getest en altijd worden geleverd met een garantie van 2 jaar. Bovendien, als het probleem met deze refurbished Arc is opgelost, sturen we graag een nieuwe naar u toe. Mocht het probleem niet worden opgelost door deze Arc te installeren, dan ligt het probleem waarschijnlijk bij de televisie.

Ik kijk uit naar de resultaten in een antwoord op deze e-mail, zodat we de volgende stappen kunnen bepalen en u verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcrooi
Weer een update:

Refurb Sonos ARC is binnen aangesloten en tot mijn verbazing direct geluid vanuit TV met KPN TV+ box. Meerdere keren TV uit en aangezet en het werkt prima zoals het hoort nu heb ik TV uit voor langere tijd om te testen. Morgen weer testen.

Geluid is wel blikkerig uit Refurb ARC na het true tuning.
Pagina: 1