Dag allemaal,
Een tijdje geleden had ik al eens mijn computer samengesteld, maar nu sta ik op het punt om vrijdag alles te bestellen. Ik vroeg mij af of mijn selectie nog steeds actueel is, en had nog enkele andere vragen. Ik zou het super vinden om nog een laatste feedback te ontvangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer wil ik deels gebruiken om te gamen (voornamelijk Flight Simulator & Battlefield) maar daarnaast ook voor simpele Excel zaken en voor foto- en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een maximumprijs van rond de €3000 incl. scherm/ toetsenbord/ muis...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik momenteel over niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor flight sim ga ik ook investeren in een joystick etc. Daarom zou ik zeker graag voldoende USB-poorten hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt niet uit, liefst degelijke kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
. Ik geef liever geld uit aan wat er in de computer zit, dan aan de RGB-verlichting.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Dit is een laatste check om zeker te zijn dat ik de beste kwaliteit krijg voor het geld die ik er tegenaan smijt.
Nog enkele vragen:
-Mijn moederbord is nu zonder wifi, voor de zekerheid zou ik toch graag wifi voorzien. Welk bord raden jullie hiervoor aan?
-Wat kunnen jullie aanraden om meer usb-poorten te creëren? (Ik zit nu aan 6 poorten voor flight sim controllers en 2 voor toetsenbord en muis. Is het beter om via hubs te werken, of is het beter om een extra module in te bouwen?
-Graag had ik een 27 inch 1440p scherm gebruikt als hoofdscherm, maar nu denk ik eraan om eventueel een 2de scherm ernaast te plaatsen (1080p?). Het 2de scherm zou ik gebruiken voor mijn browser/ excel sheets of als referentie scherm bij video-editing. Het zou leuk zijn als mijn 2de scherm ook verticaal kan staan.
-Heb ik nog iets extra nodig om het bouwen vlot te laten verlopen? Bv. extra koelpasta?
Ik zou het heel fijn vinden om van jullie nog een laatste feedback te ontvangen. Alvast bedankt!
Dit is wat ik nu heb samengesteld:
(Ik ben van plan om 2 SSD's nemen van 2TB en later te combineren met een NAS.)
Een tijdje geleden had ik al eens mijn computer samengesteld, maar nu sta ik op het punt om vrijdag alles te bestellen. Ik vroeg mij af of mijn selectie nog steeds actueel is, en had nog enkele andere vragen. Ik zou het super vinden om nog een laatste feedback te ontvangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer wil ik deels gebruiken om te gamen (voornamelijk Flight Simulator & Battlefield) maar daarnaast ook voor simpele Excel zaken en voor foto- en videobewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een maximumprijs van rond de €3000 incl. scherm/ toetsenbord/ muis...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik momenteel over niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor flight sim ga ik ook investeren in een joystick etc. Daarom zou ik zeker graag voldoende USB-poorten hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het merk maakt niet uit, liefst degelijke kwaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
. Ik geef liever geld uit aan wat er in de computer zit, dan aan de RGB-verlichting.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Dit is een laatste check om zeker te zijn dat ik de beste kwaliteit krijg voor het geld die ik er tegenaan smijt.
Nog enkele vragen:
-Mijn moederbord is nu zonder wifi, voor de zekerheid zou ik toch graag wifi voorzien. Welk bord raden jullie hiervoor aan?
-Wat kunnen jullie aanraden om meer usb-poorten te creëren? (Ik zit nu aan 6 poorten voor flight sim controllers en 2 voor toetsenbord en muis. Is het beter om via hubs te werken, of is het beter om een extra module in te bouwen?
-Graag had ik een 27 inch 1440p scherm gebruikt als hoofdscherm, maar nu denk ik eraan om eventueel een 2de scherm ernaast te plaatsen (1080p?). Het 2de scherm zou ik gebruiken voor mijn browser/ excel sheets of als referentie scherm bij video-editing. Het zou leuk zijn als mijn 2de scherm ook verticaal kan staan.
-Heb ik nog iets extra nodig om het bouwen vlot te laten verlopen? Bv. extra koelpasta?
Ik zou het heel fijn vinden om van jullie nog een laatste feedback te ontvangen. Alvast bedankt!
Dit is wat ik nu heb samengesteld:
(Ik ben van plan om 2 SSD's nemen van 2TB en later te combineren met een NAS.)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 459,- | € 459,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M PG Riptide | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Windforce | € 1.279,- | € 1.279,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus 2 RGB Black TG Clear Tint | € 80,65 | € 80,65 |
| 1 | Monitors | LG UltraGear 27GP850P-B Zwart | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK500 Zwart | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Ventilators | Arctic F12 PWM PST CO (1-pack), 120mm | € 11,- | € 11,- |
| 1 | Toetsenborden | Logitech Desktop MK120 (Azerty BE) | € 24,90 | € 24,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 106,63 | € 106,63 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 850W | € 132,08 | € 132,08 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM620 2TB | € 72,90 | € 72,90 |
| Totaal | € 2.729,06 | |||