Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blosh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-09 10:38
Mijn vraag
...
Ik heb een Dell U2412Mb monitor die er plotseling, zonder enige signalen vooraf, plotseling niets meer deed, helemaal zwart bleef, geen lampje geen foutmelding, helemaal niets.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?

Na zoektochten op internet kwam ik een paar items tegen over het zelfde soort probleem en heb daarop de voorbeelden gevolgd en de monitor uit elkaar gehaald en de printplaat bekeken.
Echter geen duidelijke tekenen van kapotte capacitor of andere componenten die op het oog er niet kosjer uitzagen. geen bolle boveneinden geen zwart geblakerde componenten of ander duidelijk zichtbare problemen
Alle verbindingen doormeten met een multimeter is niet iets dat echt te doen is en zeker niet voor mij. :/

Als alternatief zou ik de hele print plaat kunnen vervangen misschien, maar ik weet niet hoe ik aan zo'n ding kan komen .
Dell levert dit soort onderdelen niet heb ik begrepen.

De derde mogelijkheid is het geheel weggooien, maar dat stuit me tegen de borst, specifiek in deze tijden.

Graag a.u.b. een advies over wat ik nog kan doen en waar en hoe ik eventueel aan een vervangende power-unit kan komen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb je foto's?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Op eBay kan je wel wat vinden, maar allemaal uit USA, dus een hoop bijkomende kosten.

Ga er anders eens mee naar een Repair Cafe.https://www.repaircafe.org/

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
Hmmm, ik heb hier ook een paar van dezelfde type Dell's in gebruik.
Prettige monitors wel.

Misschien kapotte diode?
Maar zonder juist gereedschap/kennis wat moeilijk na te gaan natuurlijk.
Dell Community: U2412M, Repair a defective diode

Ze staan ook nog regelmatig in V/A eventueel?
Mijn exemplaren komen trouwens ook uit V/A en lokale kringloop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blosh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtFgZ35ZhlSdAqL0uuYZdpPQuHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDQHra4f118Ns9YuB5ED8vMn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBoS2u8K60dC6coIyu7Zfax7NVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxv7roazLTeiZGq4Zsm4bpFD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Als je niet met een multimeter om kan gaan (waarom eigenlijk?) kan je er gewoon niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
@Blosh Check eerst even de zekering, F601 dat moet te doen zijn toch? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blosh
Allereerst in elk geval iedereen bedankt voor de reacties ik waardeer dit ten zeerste 😊👍
Welnu ik heb bij repaircafe alle voor de hand liggende zaken wel laten doormeten zekeringen oké alle directe stroom verbindingen zijn oké.
Ik heb ondertussen heel wat u tube filmpjes gekeken over het gebruiken van een multimeter dus ik denk dat ik aan de hand van al die voorbeelden het wel aandurf om het een en ander na te kijken en door te meten. Graag zou ik dan toch tips krijgen over kapotte of te vervangen onderdelen.
Het makkelijkste zou natuurlijk zijn dat ik voor niet al teveel geld een vervangende
power-unit/printplaat zou kunnen opdoen.
Als iemand suggesties heeft jou ik mij van harte aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21
Heeft het repaircafe ook de uitgangsspanning(en) van de voeding gemeten?
Als je zeker weet dat de voeding stuk is, kan je op zoek gaan naar een donor apparaat. Op MP staat er nu eentje waarvan, afgaande op de omschrijving, het beeldscherm stuk is.

Zonder schema wordt het anders ook nogal gokken, welke componenten kapot zijn. Hooguit op basis van tips van meest voorkomend defecten.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:34

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heeft dat scherm zowel een AC als een DC ingang of is die dc om een laptop mee te voeden?
CONNECTIVITY
1 Digital Visual Interface connectors (DVI-D) with HDCP
1 DisplayPort(DP)
1 Video Graphics Array (VGA)
1 USB 2.0 upstream port
4 USB 2.0 downstream ports
DC power connector for Dell Soundbar

[ Voor 57% gewijzigd door Damic op 28-06-2023 21:01 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blosh
Dank allen ik ga er mee aan de slag en laat weten wat er gebeurt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dovocom
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-09-2023
Hoi, ik heb er nog eentje staan waarvan het lcd scherm gesneuveld is... dus als van die van jou t scherm nog goed is zou je het lcd panel kunnen overzetten en heb je weer een werkend scherm...
Andersom, heb ik eventueel wel interesse in het lcd panel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

Hoewel niet TS, reageer ik toch even met een gelijkaardig probleem. Volgens mij is R607 bij mijn scherm defect. Gezien ik verder niets van elektronica ken, wou ik even het volgende vragen voor ik de nieuwe componenten bestel.

De weerstandswaarde is 68k Ohm, klopt? Blauw, grijs oranje goud (+/- 5 %)
Ik lees nu dat je daar ook verschillende wattages in hebt, maar hoe kan je die bepalen? Volgens deze website is dat af te leiden van de lengte (in mijn geval 11mm) dat zou dus 1 Watt zijn.. Klopt dat? Zijn er nog andere manieren om dit zeker te bepalen?

Alvast bedankt!
Pagina: 1