[Youfone] Glas lampje brand niet op NT glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:33
Vorige week dinsdag is een monteur van Guidion bij mij thuis geweest om Youfone glasvezel aan te sluiten. Helaas heeft hij de installatie niet werkend kunnen krijgen. Het probleem is dat het 'glas' lampje niet gaat branden op het NT glasvezel kastje.

Er is door youfone een niet-werkend type NT kastje geleverd in het installatiepakket. Dat heeft de monteur samen met mij geconstateerd. De monteur heeft de lijn getest met een andere NT module die hij in de bus had liggen, die werkte wel. De lijn werkt dus. Conclusie was dus, de geleverde module werkt niet en er moet een andere geleverd worden. Dit heeft de monteur geregeld met youfone. De volgende dag kwam inderdaad de module binnen, van exact hetzelfde type als dat ik al had. Ook deze werkt niet. Ethernet en Power branden, Glas lampje blijft uit.

Afgelopen week is er na bellen vanuit mij naar youfone weer een nieuwe geleverd, maar dat is een XGS-pon NT module, die past fysiek niet op mijn huisaansluiting dus dat werkt ook niet.

Nu heb ik een 3e NT gekregen, weer de Genexis Element TY01-P2110. Ook bij deze blijft het glaslampje uit.

Wat kan ik nog doen? Youfone heeft contact gehad met KPN, zij zeggen dat alles werkt en de lijn UP is. Tijdens een test konden ze zien dat ik de stekker uit de NT trok, toen zagen ze 'm down gaan. Van een kruising is dus geen sprake.

Is er hier iemand die nog iets weet wat ik kan doen?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:55
Net zo lang Youfone blijven bellen tot ze het opgelost hebben? Zelf kun je niet zo veel lijkt me.