tekstberichten versturen van en naar een usa nummer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 11:58
goedemorgen mede tweakers,

Omdat ik er zelf niet meer aan uit kom, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Ik weet trouwens niet of dit het juiste forum is, of dat dit ergens anders thuis hoort.

Het volgende is het geval. Een vriend van mij woont in America en heeft een Samsung Android telefoon. Voorheen had ik ook een Samsung Android telefoon en konden wij elkaar kosteloos berichten sturen.

Nu heb ik een Iphone en kan ik nog wel een sms naar hem versturen, maar hij kan geen bericht terug sturen. Hij krijgt de melding dat hij geblokkeerd is. Echter is dat niet het geval. Ik heb al met KPN gebeld om te vragen of het probleem in mijn abonnement zit, maar dat was niet het geval.

Ik meen dat wij voorheen gebruik maakte van de Samsung message app of de Android message app, waardoor dit gratis was.

Weet een van jullie misschien of het mogelijk is dat wij weer kosteloos tekstberichten naar elkaar kunnen sturen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

Beste antwoord (via GreenGolf3 op 27-06-2023 09:36)

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:04
Whatsapp, telegram, signal, Facebook messenger, etc. Zijn dat geen opties?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:01
het niet handiger om whatsapp/viber hiervoor te gebruiken aangezien dat via internet gaat

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
Marco1994 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:33:
het niet handiger om whatsapp/viber hiervoor te gebruiken aangezien dat via internet gaat
jaspermeul schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:33:
WhatsApp zou een mooie oplossing zijn, die gebruik ik zelf al. Maar daar wil hij om redenen niet aan beginnen. We hebben beide geen FB en de overige diensten ben ik niet bekend mee.

Mijn voorkeur zou inderdaad een dienst zijn die gebruik van internet maakt en geen SMS o.i.d. Misschien moet ik hem toch nog eens porren of hij niet aan WhatsApp wil beginnen.

Dank je wel voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36

BCC

Zijn samsung phone denkt dat jij nog een samsung hebt, dus stuurt de berichtjes nog via Samsung ivm "Advanced Features" - dat moet je even uitzetten - https://www.samsung.com/l...egister%20phone%20number'.

Jullie gaan dan wel beide SMS kosten betalen trouwens.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:41

Wish

ingwell

GreenGolf3 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:51:
[...]

[...]

WhatsApp zou een mooie oplossing zijn, die gebruik ik zelf al. Maar daar wil hij om redenen niet aan beginnen.
Zijn die redenen: Want het is Meta?

Dan heb je toch andere internet based message clients die je kunt gebruiken, zoals Signal / Telegram?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:00
BCC schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:54:
Zijn samsung phone denkt dat jij nog een samsung hebt, dus stuurt de berichtjes nog via Samsung ivm "Advanced Features" - dat moet je even uitzetten - https://www.samsung.com/l...egister%20phone%20number'.

Heeft samsung ook zoiets? ik weet dat het bij Apple lastig is om iMessage uit te krijgen.

Enneh ja vrij dure hobby dit... ~€ 0,30 / sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:31
Wish schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Dan heb je toch andere internet based message clients die je kunt gebruiken, zoals Signal / Telegram?
Waarschijnlijk eerder dat het Amerika is, waar velen nog zweren bij SMS. Vaak vanuit gewenning en omdat 'het toch werkt'.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:41

Wish

ingwell

redwing schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Waarschijnlijk eerder dat het Amerika is, waar velen nog zweren bij SMS. Vaak vanuit gewenning en omdat 'het toch werkt'.
Dat is een aanname, vandaar ook dat ik het de TS vraag. Ook omdat als men zweert bij SMS, dan zouden de TS en vriend al helemaal niet met de Samsung messaging zijn begonnen?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Email?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:31
Wish schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:59:
[...]

Dat is een aanname, vandaar ook dat ik het de TS vraag. Ook omdat als men zweert bij SMS, dan zouden de TS en vriend al helemaal niet met de Samsung messaging zijn begonnen?
Niet echt, ik heb daar een tijdje gewoond en wat ik zeg is simpelweg een constatering. Wat niet wil zeggen dat ze daar geen Whatsapp gebruiken, maar heel veel gaat nog steeds via SMS of soortgelijke messaging afhankelijk wat het goedkoopste is (in dit geval dus Samsung messaging omdat dat gratis is)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
Wish schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Alle mensen waarmee hij in Amerika berichten verstuurt "hebben allemaal Android toestellen". Dat is wat ik er van mee kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
BCC schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:54:

Dat klopt, het kan dan wel in de kosten gaan lopen, maar for the time beeing, is dat helaas zo. In de tussentijd ga ik toch voor een internet based oplossing zoeken. Er zijn er hier voldoende voorbij gekomen.

Ik ga jouw link trouwens doorgeven en kijken of dat wat oplost. Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
Dat zou kunnen, maar dat is een oplossing die zijn doel voorbij schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGolf3
We hebben besloten om chat van de Playstation App te gebruiken, omdat we elkaar daar het meeste zien.

Iedereen hartelijk dank voor het meedenken.

Pagina: 1