Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Mijn vrouw heeft een ongeluk gehad in het buitenland (geen overnachting gehad o.i.d) (met wandelen) waarbij ze haar pols/arm op 2 plaatsen heeft gebroken. Ze is in het buitenland nergens aan geholpen, gezien het vlak over de grens heeft plaatsgevonden zijn we naar Nederland terug gereden.

Lang verhaal kort, na een operatie was fysio nodig, en deze kosten (€1.700) hebben we zelf moeten betalen.

Ik zou eigenlijk willen checken of ik geen verzekering over het hoofd zie die dit wel zou (moeten) dekken?

The best is yet to come

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:00
Die 1700 euro waren alleen fysio kosten? Fysio zit bij de meeste zorgverzekeraars niet in het basispakket, daarvoor denk ik als je geen aanvullende verzekering hebt die dit dekt je dit inderdaad zelf moet betalen.

Je zou even kijken wat de regels zijn voor buitenland dekking, of dan het voorval in het buitenland moet plaats hebben gevonden of de medische zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
Ben je met of zonder verwijsbrief naar de fysio gegaan?
met , dan valt het in basisverzekering ( wel eigen risico!)
zonder, dan valt het in aanvullende verzekering (afhankelijk of je die hebt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tja wij weten niet welke verzekering jullie hebben:
Reisverzekering kan dit dekken, maar moet je wel eens door de kleine lettertjes gaan.

Zorgverzekering kan dit dekken, maar moet je wel een fysio aanvulling hebben.

En anders basisverzekering dekt fysio in dit geval mogelijk, vanaf de 19de (???) behandeling. Maar dan moet je fysio je kunnen vertellen of hij daaronder valt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 16:57
Je hebt een ongeval gehad? Dan denk ik aan de ongevallenverzekering :+ .

Als je kijkt onder het kopje "Bekijk wat er verzekerd is met de ongevallenverzekering", dan zie ik daar medische kosten tot 1 a 2.000€. Ik gok - maar weet het niet zeker - dat daar fysio ook onder valt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:20
99ruud99 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:56:
Sorry. Fysio valt standaard niet in de basis verzekering. Met of zonder verwijzing.
In dit geval na breuk. Is een uitzondering. 9 sessies worden vergoed. Met verwijzing.
Na …… zelf betaalde sessies.(uitzoeken! Er zijn de laatste tijd veel wijzigingen geweest hier))

Edit. Wat zegt je zorgverzekering. Hiervoor zijn ze…dan weet je het officieel.

[ Voor 16% gewijzigd door internet4me op 26-06-2023 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Reisverzekering dekt de in het buitenland gemaakte kosten die je reguliere zorgverzekering niet dekt.

Echter heb je geen in het buitenland gemaakte kosten. Dus reisverzekering gaat je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dean Martin schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:53:
Mijn vrouw heeft een ongeluk gehad in het buitenland (geen overnachting gehad o.i.d) (met wandelen) waarbij ze haar pols/arm op 2 plaatsen heeft gebroken. Ze is in het buitenland nergens aan geholpen, gezien het vlak over de grens heeft plaatsgevonden zijn we naar Nederland terug gereden.

Lang verhaal kort, na een operatie was fysio nodig, en deze kosten (€1.700) hebben we zelf moeten betalen.

Ik zou eigenlijk willen checken of ik geen verzekering over het hoofd zie die dit wel zou (moeten) dekken?
• Zorgverzekering
• Aanvullende zorgverzekering
• Doorlopende reisverzekering

Dat zijn de verzekeringen die je zeker kunt checken. Zie ook https://www.rijksoverheid...tie-ben-in-het-buitenland

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
jeroenkb schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:58:
Reisverzekering dekt de in het buitenland gemaakte kosten die je reguliere zorgverzekering niet dekt.

Echter heb je geen in het buitenland gemaakte kosten. Dus reisverzekering gaat je niet helpen.
Mijn reisverzekering dekt ook in Nederland gemaakte kosten door een ongeval in het buitenland, maar wel met een limiet. Maar fysio na ongeval in het buitenland heb ik betaald gekregen van ze. (Wel een stuk minder kosten dan TS, en ik was alsnog op het limiet uitgekomen, maar daarom dus, de kleine lettertjes induiken).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:57:

Als je kijkt onder het kopje "Bekijk wat er verzekerd is met de ongevallenverzekering", dan zie ik daar medische kosten tot 1 a 2.000€. Ik gok - maar weet het niet zeker - dat daar fysio ook onder valt.
Volgens mij worden kosten alleen vergoed als je (deels) invalide wordt.
Met de Interpolis Ongevallenverzekering ontvang je eenmalig een bedrag als je blijvend invalide raakt door een ongeval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

Tazzios

..

Kosten opgeven bij je belastingaangifte is het enige wat je denk nog kan doen om het wat te verzachten.

https://www.belastingdien...tent/overzicht-zorgkosten

[ Voor 32% gewijzigd door Tazzios op 26-06-2023 11:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23
Sissors schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:56:
Reisverzekering kan dit dekken, maar moet je wel eens door de kleine lettertjes gaan.
Die kleine letters specificeren over het algemeen dat een reisverzekering pas van toepassing is bij minimaal een overnachting.

Indien van toepassing dan is er wel een opening voor medische kosten na terugkomst, bv nabehandeling, maar dan gaat het echt om de punten en de komma's wat wel en niet gedekt is.

Kortom, Read The Fucking Polisvoorwaarden
Tazzios schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:01:
Kosten opgeven bij je belastingaangifte is het enige wat je denk nog kan doen om het wat te verzachten.

https://www.belastingdien...tent/overzicht-zorgkosten
Boven die drempel ga je typisch niet uitkomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 26-06-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:53:
Heeft de fysiotherapeut daar ook vooraf voor gewaarschuwd?

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Kosten ten gevolge van een ongeval horen bij degene die aansprakelijk is voor dat ongeval. Jouw zorgverzekering zal je daarom ook altijd vragen of de behandeling het gevolg is van een ongeval waar een ander voor aansprakelijk is.

Als het eenzijdig ongeval is, dan ben je - waarschijnlijk - zelf aansprakelijk en zul je inderdaad een beroep moeten doen op je eigen verzekeringen. En dan ben je, zonder heel uitgebreide aanvullende zorgverzekering, met fysio inderdaad direct de Sjaak. Dat is inderdaad duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-06-2023 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

Tazzios

..

Rukapul schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:04:
[...]

Boven die drempel ga je typisch niet uitkomen.
Gezien het gezamenlijk inkomen en andere medische kosten van zijn vrouw EN de TS zelf onbekend zijn kunnen we dat beter aan hen over laten om te bekijken i.p.v. typische aannames te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties. Ik heb ons tussenpersoon dezelfde vraag gesteld inmiddels.

Het was een eenzijdig ongeval, er zijn geen medische kosten in het buitenland gemaakt, en we zijn erop gewezen dat de kosten mogelijk niet door de zorgverzekering vergoed zouden worden.

Het is zonde geld, maar het moest nou eenmaal gebeuren. Maar niet gebruik maken van een verzekering die we eventueel over het hoofd zien vind ik ook zonde.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Hier vind je info over vergoedingen fysiotherapie na een operatie: https://www.independer.nl...oedingen/revalidatie.aspx

Zonder aanvullende verzekering moet je de eerste 20 behandelingen zelf betalen. Daarboven kan het uit de basisverzekering, mits je een indicatie hebt. Anders betaal je alles zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

micky_ schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:19:
Hier vind je info over vergoedingen fysiotherapie na een operatie: https://www.independer.nl...oedingen/revalidatie.aspx

Zonder aanvullende verzekering moet je de eerste 20 behandelingen zelf betalen. Daarboven kan het uit de basisverzekering, mits je een indicatie hebt. Anders betaal je alles zelf.
Nee, die vergoeding uit de basisverzekering is alleen voor chronische aandoeningen. Anders lopen mensen die chronisch fysio nodig hebben elk jaar helemaal leeg. Die hebben namelijk elk jaar veel fysio nodig. Fysio die nodig is na een operatie of ongeval is (meestal) niet het gevolg van een chronische aandoening.
Heeft u geen chronische aandoening? Dan wordt de fysiotherapie of oefentherapie niet vergoed vanuit de basisverzekering.
En aanvullende verzekeringen met ruime dekking voor fysio zijn erg duur.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 26-06-2023 11:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NACrat
  • Laatst online: 21:33
Anoniem: 39993 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:26:
[...]

Nee, die vergoeding uit de basisverzekering is alleen voor chronische aandoeningen. Anders lopen mensen die chronisch fysio nodig hebben elk jaar helemaal leeg. Die hebben namelijk elk jaar veel fysio nodig. Fysio die nodig is na een operatie of ongeval is (meestal) niet het gevolg van een chronische aandoening.

[...]

Als je na een operatie meer dan 20 behandelingen nodig hebt dan wordt deze als chronisch bestempeld. Ook al is het geen chronische aandoening. Is op dit moment voor mij ook van toepassing namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:26:
[...]

[...]

Ik zit op €7.50 per maand bij Anderzorg voor fysio, dat is een hele 4 fysio behandelingen (joepie), maar 16 bij ongeval, en eerste 20 bij chronisch. Kost je uiteraard alsnog bijna €100 per jaar. (Ik had dit een redelijke kans dat er operatie nodig zou zijn, gelukkig lijkt dat mee te vallen).

Wat betreft de chronische lijst, die is hier: https://wetten.overheid.nl/BWBR0018492/2020-01-01#Bijlage1
En relevante dus is dat het niet puur chronisch is, specifiek:
status na opname in een ziekenhuis, een verpleeginrichting of een instelling voor revalidatie dan wel na dagbehandeling in een instelling voor revalidatie en de hulp dient ter bespoediging van het herstel na ontslag naar huis of de beëindiging van de dagbehandeling;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NACrat schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:36:
[...]

Als je na een operatie meer dan 20 behandelingen nodig hebt dan wordt deze als chronisch bestempeld. Ook al is het geen chronische aandoening. Is op dit moment voor mij ook van toepassing namelijk.
O, grappig. Ze hanteren hier dus ineens weer een andere definitie voor "chronische aandoening". Altijd handig... Ik dacht dat dat alleen was als een operatie gerelateerd was aan een chronische aandoening. Een "gebroken been of arm" zie ik eigenlijk niet echt als chronische aandoening. Als er blijvende schade is, dan is er natuurlijk wel ruimte.... dan wordt het namelijk wel weer chronisch.

Maar in dat geval zou TS alleen maar aan een dergelijk hoge kostenpost kunnen komen door 20 behandelingen en een verhoogd verplicht eigen risico. 20 behandelingen zal iets in de buurt van 900 euro kosten namelijk. En na die 20 behandelingen heb je nog een eigen risico (als je daar niet al doorheen bent natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]Als je na een operatie meer dan 20 behandelingen nodig hebt dan wordt deze als chronisch bestempeld. Ook al is het geen chronische aandoening. Is op dit moment voor mij ook van toepassing namelijk.
Klopt, en belangrijk is wanneer voor de eerste keer op deze "code" wordt geschreven.
Het geldt namelijk een jaar, dus als de fysio op bv 01-05-2023 voor het eerste deze code gebruikt heeft, dan geldt deze tot 01-05-2024.
Dat betekent dat je in 2024 dus ook nog geen fysio kosten hebt.
Doorverwijzing naar de fysio vanuit het ZH is hiervoor wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:54:
[...]

O, grappig. Ze hanteren hier dus ineens weer een andere definitie voor "chronische aandoening". Altijd handig... Ik dacht dat dat alleen was als een operatie gerelateerd was aan een chronische aandoening. Een "gebroken been of arm" zie ik eigenlijk niet echt als chronische aandoening. Als er blijvende schade is, dan is er natuurlijk wel ruimte.... dan wordt het namelijk wel weer chronisch.

Maar in dat geval zou TS alleen maar aan een dergelijk hoge kostenpost kunnen komen door 20 behandelingen en een verhoogd verplicht eigen risico. 20 behandelingen zal iets in de buurt van 900 euro kosten namelijk. En na die 20 behandelingen heb je nog een eigen risico (als je daar niet al doorheen bent natuurlijk).
Als ik het goed heb gezien waren het 32 behandelingen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Laatst online: 21:33
geenstijl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:33:
[...]
Klopt, en belangrijk is wanneer voor de eerste keer op deze "code" wordt geschreven.
Het geldt namelijk een jaar, dus als de fysio op bv 01-05-2023 voor het eerste deze code gebruikt heeft, dan geldt deze tot 01-05-2024.
Dat betekent dat je in 2024 dus ook nog geen fysio kosten hebt.
Doorverwijzing naar de fysio vanuit het ZH is hiervoor wel noodzakelijk.
Jup. En in mijn geval had ik dan de 'mazzel' (voor zover je dat kan hebben met een zware blessure) dat ik deze in einde van het jaar opliep. Mijn basisverzekeringen vergoedde 8 behandelingen per jaar. Tot oudjaar 8 behandelingen gehad, in het nieuwe jaar verzekering verhoogd naar 10 behandelingen per jaar vergoeden. Daardoor had ik al 18 vergoede behandelingen en hoefde ik er nog maar twee zelf te betalen alvorens het weer door de zorgverzekering werd vergoed omdat het chronisch werd. Al wordt het eerst betaald uit je eigen risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
jeroenkb schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:59:
[...]

[...]
Nee hoor. Een ongeval hoeft niet te leiden tot blijvende invaliditeit of overlijden. Ook als deze zaken niet aan de orde zijn is "schade" bij een ongeval gedekt. Volgens de polisvoorwaarden ook fysio. Wel maximaal €`1.000.

De ongevallenverzekering is er ook bij gebitsschade na een ongeval. Dat is een veelvoorkomende claim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaysanches
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-06-2023
Allereerst, heel vervelend om te horen.
Ik heb vorig jaar zelf een ongeluk gehad in België, waarbij ik een wond in mijn opliep die gehecht moest worden.

De reisverzekering heeft alleen mijn materiele schade gedeeltelijk gedekt. Voor alle medische kosten verwezen zij mij door naar mijn zorgverzekeraar. Fysiotherapie wordt dus alleen vergoed worden als je aanvullend verzekerd bent.

Het enige wat ik kon doen: medische kosten indienen bij mijn belastingaangifte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:57:

Die blijk ik te hebben :)
Alhoewel als ikzelf de voorwaarden doorlees ik het alleen zie als uitbetaling bij overlijden of invaliditeit. Maar mijn tussen persoon heeft gevraagd om een schadeformulier in te vullen, dus dat gaan we doen.

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hoeveel verdient die tussenpersoon aan jou? Want als de schade gehonoreerd wordt dan dien ik even een factuur in bij 'm ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
jaysanches schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:29:
Allereerst, heel vervelend om te horen.
Ik heb vorig jaar zelf een ongeluk gehad in België, waarbij ik een wond in mijn opliep die gehecht moest worden.

De reisverzekering heeft alleen mijn materiele schade gedeeltelijk gedekt. Voor alle medische kosten verwezen zij mij door naar mijn zorgverzekeraar. Fysiotherapie wordt dus alleen vergoed worden als je aanvullend verzekerd bent.

Het enige wat ik kon doen: medische kosten indienen bij mijn belastingaangifte.
Daarom kleine lettertjes, maar mijn reisverzekering (van nog geen €3 per maand voor werelddekking) betaald medische kosten die niet door mijn zorgverzekeraar worden gedekt. Dus ze verwijzen door naar zorgverzekeraar, maar hetgeen je zorgverzekeraar niet vergoedt (inclusief bijvoorbeeld eigen risico) doet de reisverzekering.

En ik kan uiteraard niet garanderen dat elke reisverzekering het doet. Tegelijkertijd is dat voor mij nu juist één van de primaire redenen om een reisverzekering te hebben, niet voor als ik mijn telefoon laat vallen, maar voor als ik erachteraan val in Zwitserland en met een rekening van hier tot Tokio zit.

Overigens zie ik wel dat nu een nieuwe verzekering bij dezelfde partij duurder zou zijn, en dat zorg dekking optioneel is bij de Europa dekking (en kost een hele 30 cent extra).

Edit:
En om terug te komen op al mijn posts tot nu toe: Lees de kleine lettertjes. Bijvoorbeeld FBTO reisverzekering medische module:
Het verplichte of vrijwillige gekozen eigen risico van uw zorgverzekering is niet verzekerd op deze
reisverzekering. Deze kosten betaalt u dus altijd zelf.
En bij de SNS:
. Je bent met deze module verzekerd voor medische kosten die je basis- of aanvullende zorgverzekering (of andere verzekering, voorziening of regeling) niet vergoedt. Ook als dat komt doordat die kosten lager zijn dan je eigen risico of hoger zijn dan een vergoedingsmaximum op die verzekering.
Nu zit ik toevallig bij die laatste, en die dekt bijvoorbeeld ook nabehandeling in Nederland (met een limiet), en FBTO doet dat ook niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 26-06-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
[...]

Maar dan betaal je de 1e 20 alsnog zelf neem ik aan?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:14:
Hoeveel verdient die tussenpersoon aan jou? Want als de schade gehonoreerd wordt dan dien ik even een factuur in bij 'm ;) .
Maar in de voorwaarde zie ik toch bij het kopje 'wanneer', bij overlijden of blijvende invaliditeit.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
99ruud99 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:56:
Je mag zonder verwijzing gewoon naar de fysiotherapeut gaan de fysiotherapeut stuurt dan gewoon de rekening naar de zorgverzekering mits je verzekerd bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
jeroenkb schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:59:
[...]

[...]
Zelfs dan alleen als het een chronische aandoening is en mag je de eerste 19(?) behandelingen zelf betalen.
Het is wel zo dat je geluk moet hebben als je verzekerd wordt soms sluiten ze chronische zieken gewoon uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dean Martin schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:51:
[...]Maar dan betaal je de 1e 20 alsnog zelf neem ik aan?
Klopt, 1e 20 zijn voor je eigen rekening.
In mijn geval heb ik 6 fysio behandelingen in aanvullende zorgeverzekering, dus ik betaal behandeling 7 t/m 20 zelf en vanaf 21 komt het uit de basisverzekering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:16

ghostman

dwarf

Toevallig ongeveer hetzelfde meegemaakt afgelopen jaar (geen operatie trouwens) :X. Eerste jaar zonder doorverwijzing (en diagnose) van een specalist alles zelf moeten betalen, dit jaar alles behalve de eerste 20 behandlingen vergoed door de basis verzekering.

Zoals mij het is uitgelegd door de arts, fysio en Menzis werkt het allemaal een beetje apart. Fysio bij chronische aandoeningen worden door de basis verzekering gedekt vanaf de 21ste behandeling [1], maar hiervoor heb je een doorverwijzing / bewijs voor nodig EN moet de aandoening en klachten in "Bijlage 1 bij artikel 2.6 van het Besluit zorgverzekering" staan. (zie kopje veelgestelde vragen -> voorwaarden). Of je daar onder valt durf ik niet te zeggen, dat kun je het beste met de arts/fysio overleggen.

Tweede, waar ik zo geen bron voor kan vinden, is dat de fysio het ook op die manier moet declareren bij de verzekeraar, anders moet je het alsnog zelf betalen. Blijkbaar worden hiervoor andere declaratienummers voor gebruikt, maar ik ben daar totaal niet bekend mee.

Kijk trouwens wel goed naar het lijstje van welke chronische aandoeningen er wel onder vallen, het zijn er een stuk minder dan je zou verwachten en voor bepaalde aandoeningen zit er ook nog eens een limiet op van hoelang de fysio wordt gedekt.. Zie lijstje hier.

[ Voor 14% gewijzigd door ghostman op 26-06-2023 19:53 ]

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik hoop dat de doorlopende reisverzekering het wellicht dekt. Ik heb een verklaring van de Nederlandse SEH waarin plaats ongeval (België) staat, plus een betaling in België die ik kan aantonen.

Ik zie dat de 1 overnachting geldt voor een reis binnen Nederland. Bij het buitenland staat er niet zo explicitiet.

Anders misschien de ongevallenverzekering, maar zoals aangegeven staat er dat ze alleen uitkeren bij invaliditeit of overlijden.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:52
[...]

'Chronisch indicatie' met de duur van een jaar vanaf eerste consult fysio gerekend. Mocht je er langer gebruik van willen maken dan word het vergoed vanuit je pakket wat je met je zorgverzekeraar hebt afgesloten

Chronische fysiotherapie wat op lijst borst staat is wel chronisch zolang je er gebruik kan/wil maken. Operaties vallen hier niet onder, alleen ziekte beelden, aandoeningen

[ Voor 11% gewijzigd door J0rdym23 op 26-06-2023 20:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Zojuist het volledige bedrag op de bankrekening ontvangen. Ik weet alleen nog niet welke verzekering de tussenpersoon gebruikt heeft (ongevallen of reis).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Dean Martin schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:18:
Ik hoop dat de doorlopende reisverzekering het wellicht dekt. Ik heb een verklaring van de Nederlandse SEH waarin plaats ongeval (België) staat, plus een betaling in België die ik kan aantonen.
Het lijkt me niet logisch dat fysiotherapie door de reisverzekering wordt vergoed. Je breekt iets in het buitenland, reisverzekering betaalt het deel wat niet door de zorgverzekeraar wordt betaald, je gaat naar huis en na een paar weken begint fysiotherapie. Het lijkt me logisch dat dat dan weer door je zorgverzekeraar wordt betaald (mits je ervoor verzekerd bent).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb het afhandelingsbericht binnen, maar het is me nog steeds niet duidelijk welke verzekering het nu gedekt heeft. Het is gedekt onder 'schade' ...

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:09
[/quote]
Frame164 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Het lijkt me niet logisch dat fysiotherapie door de reisverzekering wordt vergoed. Je breekt iets in het buitenland, reisverzekering betaalt het deel wat niet door de zorgverzekeraar wordt betaald, je gaat naar huis en na een paar weken begint fysiotherapie. Het lijkt me logisch dat dat dan weer door je zorgverzekeraar wordt betaald (mits je ervoor verzekerd bent).
Er staat vaak iets in binnen de vorm van vervolgschade. Waar dit soort fysio sessies onder te scharen kunnen zijn.

Sowieso zijn verzekeraars doorgaans niet de moeilijkste wanneer het gaat om relatief kleine bedragen. En een bedrag van minder dan 2000 euro is voor een verzekeraar natuurlijk peanuts. Indien jij dus geen gek declaratie verleden hebt bij ze, is het al snel akkoord. Zeker indien je bij een enkele verzekeraar meerdere verzekeringen hebt lopen. Een bedrag in de orde van 2000 euro heb jij hun in loop der jaren dan vermoedelijk al lang aan premies betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
Dean Martin schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:23:
Ik heb het afhandelingsbericht binnen, maar het is me nog steeds niet duidelijk welke verzekering het nu gedekt heeft. Het is gedekt onder 'schade' ...
Ooit achter gekomen welke verzekering deze kosten dekte @Dean Martin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Eerlijk gezegd nooit meer naar gekeken.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:24
Dean Martin schreef op zondag 25 mei 2025 @ 16:17:
Eerlijk gezegd nooit meer naar gekeken.
Ah ok, zit in hetzelfde schuitje en was even benieuwd. Ik kan het natuurlijk gewoon proberen bij reis- en zorgverzekering (geen tussenpersoon) om te kijken hoe ver ik kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit is dus exact de reden waarom je je reisverzekering bij de zelfde maatschappij wilt hebben als je zorgverzekering.

Verschil tussen geen gezeik en pingpong tussen twee verzekeraars met de verzekerde als de dupe.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10

ZieMaar!

Moderator General Chat
Brooky schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:39:
[...]

Ah ok, zit in hetzelfde schuitje en was even benieuwd. Ik kan het natuurlijk gewoon proberen bij reis- en zorgverzekering (geen tussenpersoon) om te kijken hoe ver ik kom.
Wat is precies de situatie geweest? En welke verzekeringen heb je?

Sowieso kan het geen kwaad om gewoon beide verzekeringen te checken. De clausule dat je geen dekking hebt als een schade al gedekt is door een andere verzekering is vaak in de praktijk vooral om dubbele uitkering te voorkomen, zolang je geen hele goedkope buitenlandse verzekering hebt zal dat pingpongen wel meevallen en schakelen ze gewoon met elkaar.

Verzekeraars verdienen geen geld door schades af te wijzen. En als dat al zo zou zijn, dan kom je daar niet mee weg door alle regulering en dossiervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:10
[...]

Ik zou toch verwachten dat dit onder de reisverzekering valt.
Mijn ex heeft ooit op Mallorca haar knie om zeep geholpen (banden afgescheurd etc.) maar dat is allemaal netjes door de verzekering afgehandeld en vergoed. Onze tussenpersoon is nog een stapje verder gegaan en heeft geregeld dat ze nog een schadevergoeding kreeg ook. Ze is toen voor een deel (1/12e oid) arbeidsongeschikt verklaard waardoor ze nog 11k schadevergoeding kreeg. Afgezien van de lichamelijke ellende (later nog een standbeencorrectie moeten ondergaan) is het financieel allemaal super afgehandeld.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-06 15:03
The Eagle schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:06:
Dit is dus exact de reden waarom je je reisverzekering bij de zelfde maatschappij wilt hebben als je zorgverzekering.

Verschil tussen geen gezeik en pingpong tussen twee verzekeraars met de verzekerde als de dupe.
Een goed tussenpersoon nemen, die verdient zichzelf terug en regelt het voor je.

Ben zelf ook aanvullend verzekerd in het buitenland, als ons iets gebeurt in het buitenland moet ik een speciaal nummer bellen, die gaan dan direct de beste zorg voor je regelen. Niks geen wachtrijen bij een of andere gare huisartsenpost in Timboektoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:15
[...]

je kan het beste even googlen op lijst borst fysiotherapie, dan vind je een opsomming.

Ik had een gebroken voet die met gips behandeld werd en dat was eerste 19 zelf betalen en daarna onbeperkt dekking voor 6 maanden. Bij operatie werd de tijdsduur 12 maanden.
Pagina: 1