Welk extern scherm tbv MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
Mijn scherm van mijn MacBook Pro (2017) is stuk. Reparatie is ruim 800€. Gezien de leeftijd van het apparaat lijkt het me niet zinvol. Verder werkt alles nog.

Advies was (buiten nieuwe kopen ) sluit er een extern scherm op aan en overbrugt de tijd tot nieuwe op die manier. Klint goed. Maar uuuuh. Wat / welk beeldscherm dan.

Wie heeft er ervaring mee met de combi extern scherm en MacBook Pro ? Welk scherm is beetje betaalbaar en toch fatsoenlijk.

Ik heb Samsung en Liyama bekeken en leek wel te doen.

Ik ga er geen ingewikkelde dingen mee doen en speel geen games. Doe wat fotobewerking en Office dingen.

Welke raden jullie mij aan ?

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-05 01:12
Ik gebruik 2 externe schermen op mijn 2019 macbook pro, werkt prima. Wel 2 usb c naar hdmi adapters nodig.
Alle hdmi schermen zouden dus prima moeten werken volgens mij. Wat je moet kiezen hangt natuurlijk af van je budget en eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Inderdaad, wat @Thomas18GT hierboven zegt. Alles hangt af van je budget en eisen.

Ik heb sinds enige tijd mijn eerste MacBook en was onaangenaam verrast door de scherpte van tekst op mijn externe monitoren (een Asus met 2560x1440 resolutie en een HP met 1920x1200). Op zich werkt het prima, maar het contrast met het haarscherpe beeld van de MacBook zelf, daar kon ik niet tegen. Apple gaat niet zo fijn om met schaling heb ik geleerd, het beste beeld krijg je een monitor die een x maal je origine resolutie heeft. Met een MacBook Pro kom je dan op een 5K resolutie monitor, die zijn er niet helaas niet zo veel.

Ik heb uiteindelijk de HP te koop gezet en een Apple Studio Display (2e hands) aangeschaft. Die geeft een haarscherp beeld, ik ben er heel erg tevreden over (buiten dat hij met Windows laptops weer niet zo tof werkt). Maar een Studio Display kost je wel zo’n €1650,- (nieuw), ik weet niet of je dat er voor over hebt. Zoniet, dan zou ik voor iets goedkopers, maar met een zo hoog mogelijke resolutie gaan (4k monitoren zijn wel goedkoper te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Wil er natuurlijk niet de hoofdprijs aan besteden. Want de bedoeling is na vakantie een nieuwe te kopen het is puur ter overbrugging. 300€ Max denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Ook met een nieuwe MacBook is een externe monitor geen overbodige luxe toch? :) (nooit begrepen hoe mensen serieus kunnen werken op alleen een laptopschermpje).

Als het echt alleen ter overbrugging is zou ik hier in de pricewatch kijken of er iemand bij je in de buurt een monitor te koop heeft zodat je jouw MacBook even aan kunt sluiten om te kijken wat je van het beeld vindt.
(De Tweaker Monitor Best Buy Guide kan je ook helpen met info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
Ik heb hem echt als laptop ;). Desktop kan ik niet kwijt op mooie manier. Ik ga geen bureau neerzetten beneden , die tijd is voorbij.

Ik zal eens de best buy guide doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
alweer even iets verder in mijn beslissingen.. Ik kan tijdelijk een mb air lenen en ik heb al mijn oude gegevens op een externe ssd meegekregen. Ik stel aanschaf nieuwe even uit totdat de nieuwe modellen uitkomen.

Pagina: 1