Verstellen schuinte Sunmaster knikarmscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybris132
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb al een aantal jaar een knikarmscherm hangen van het merk Sunmaster. Het precieze type, geen flauw idee (ik vermoed de Suncar).

Nu hangt het de ene kant van het uiteinde van het scherm (als die volledig uit is) ietsje lager dan de andere kant. Dat wilde ik gelijk stellen, kon echter geen handleiding van dit scherm vinden. Maar vond ergens op internet een handleiding voor een heel ander scherm die redelijk overeen lijkt te komen op het plaatje.

Hier een fototje van mijn scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_ctGqrqCzU3tyITcqAChpO98XE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7LNhx0CoUD2r0RaQfvaXJxqq.png?f=fotoalbum_large

Ik heb eerst de rood omcirkelde moer 1 slag los gedraaid. Vervolgens ben ik met een steeksleutel gaan draaien aan de blauw omcirkelde moer (rechtsom want zo zou de arm hoger moeten komen). Maar er lijkt echt weinig te gebeuren. Het lijkt alsof ik de bout gewoon 'vast' draai en na 1x draaien zat die dan ook helemaal vast.

Ik zou eigenlijk verwachten dat het groen omcirkelde deel omhoog of omlaag zou bewegen en dat dat er dan voor zorgt dat de arm minder schuint komt te staan.

Iemand enig idee wat ik hier fout doe? :>

Beste antwoord (via hybris132 op 25-06-2023 22:02)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Rood los en goed los. Niet eraf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHNiXk8ZHjoLmcyQ5zgnA2SecdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEXDqJ67QQMzaOOQgu1l7AXM.jpg?f=fotoalbum_large
En geel draaien. Dat is de kop van de bout.
Die moet je draaien, niet de moer die op de draad zit

[ Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 25-06-2023 21:56 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-05 12:42
Als er in het middelste gedeelte schroefdraad zit dan zul je aan de bout moeten draaien ipv aan de moer. Draaien aan de moer zal de bout niet doen draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53

Illusion

(the art of)

Klap het scherm zo ver mogelijk in zodat je er nog net bij kan. Dan draait de bout veel lichter, omdat het scherm minder hefboom(=kracht) heeft.
En zoals hierboven: draai aan de bout, niet de moer.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En 1 slag van de rode borgmoer kan weleens wat te weinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123coen123
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 19:03
Wat Illusion zegt, of helemaal uitklappen en iemand het scherm laten ondersteunen. Dan staat er veel minder kracht op de bout.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Rood los en goed los. Niet eraf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHNiXk8ZHjoLmcyQ5zgnA2SecdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEXDqJ67QQMzaOOQgu1l7AXM.jpg?f=fotoalbum_large
En geel draaien. Dat is de kop van de bout.
Die moet je draaien, niet de moer die op de draad zit

[ Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 25-06-2023 21:56 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hybris132
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-12-2024
Thanks iedereen! Het is gelukt :)!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hier hangt het scherm waarschijnlijk expres wat scheef, zodat als het regent (en je niet thuis bent) met het scherm uit het water niet middenin blijft staan.
Ter overweging :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Pagina: 1