Geluid van gpu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-04 07:21
Ik zoek een?
Ik heb nu een 1070ti van gigabyte, met 3 fans, die maakt een shitload herrie. Het enige wat er nog in zit van een eerdere build tesamen met geheugen, moederboard en processor. Ik wil 3 van de 4 vervangen. Ik ga voor amd 7 5700x or x3d en ga naar 2 chips van 16 gb, plus ik overweeg een nieuwe gpu. rx 6700 xt. Team rood dus. Ik heb ook een team road scherm (freesync, ja, met een team blauw kaart.). Ik ga voornamelijk gamen. Maar ik wil dus ook van de herrie af. De herrie komt doordat de gpu continue veel te heet wordt en de fans dus vol gaan blazen. Ik speel voornamelijk, momenteel cities skylines (2 komt er aan), world of tanks, xcom2, civilization en een shooter af en toe. Hoe kan ik het geluidsverschil per kaart zien?

Wat is je budget?
tot 400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, team rood

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
zie hierboven

Beste antwoord (via PeterGamer op 08-07-2023 08:09)

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 22:13
PeterGamer schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:36:
[...]

Dank voor je reactie! Allemaal, maar voor deze post alleen de GPU.

[...]

Dank voor je reactie! Ik snap niet zo goed hoe ik kan zien hoeveel geluid een gpu produceert tov van een ander. Of te wel: hoe zie ik of de ene kaart stiller is dan de ander?
Ik gebruik zelf vaak techpowerup reviews. Moet je wel het geluk hebben dat die de modellen reviewen waarin je interesse hebt. Hier een voorbeeld van de temp/geluid tests voor 6700xt kaarten: https://www.techpowerup.c...-phantom-gaming-d/32.html

Er zijn genoeg andere reviewers die ook prima zijn, maar vergelijk niet de geluidstesten van reviewer A met reviewer B. Ze hebben nooit dezelfde test setup waardoor de dB cijfers niet te vergelijken zijn.

De 6700xt is tevens de kaart die ik zou aanraden op een budget van rond de 3-400 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Raphire op 02-07-2023 00:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
Op wat voor resolutie speel je?

En wil je met het budget van 400 alleen de cpu/mobo/geheugen upgraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:22

br00ky

Moderator Harde Waren
Okay, en nu? Ben je op zoek naar een vervangende gpu, andere fans? Schoonmaak advies?

Maw ik mis je eigen inzet...

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 25-06-2023 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
Uhm, ik zie dat dit niet duidelijk is. Ik ga de andere onderdelen vervangen. Ik zoek alleen nog een nieuwe gpu voor die 400. Mijn vraag is: waaraan herken ik of een gpu meer of minder herrie maakt?

Maar begrijp ik dat ik ook een "after market" fan op mijn huidge gpu kan zetten die wellicht beter en stiller is? Daar moet ik me even op inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
Raphire schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:24:
Op wat voor resolutie speel je?

En wil je met het budget van 400 alleen de cpu/mobo/geheugen upgraden?
br00ky schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:24:
Okay, en nu? Ben je op zoek naar een vervangende gpu, andere fans? Schoonmaak advies?

Maw ik mis je eigen inzet...
Dank voor je reactie! Ik snap niet zo goed hoe ik kan zien hoeveel geluid een gpu produceert tov van een ander. Of te wel: hoe zie ik of de ene kaart stiller is dan de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:18
Reviews en benchmarks lezen? Vaak wordt de DB meegenomen.

Youtube en google kan je er genoeg vinden.

Al gedacht aan waterkoeling?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
PeterGamer schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:36:
[...]

[...]

Ik gebruik zelf vaak techpowerup reviews. Moet je wel het geluk hebben dat die de modellen reviewen waarin je interesse hebt. Hier een voorbeeld van de temp/geluid tests voor 6700xt kaarten: https://www.techpowerup.c...-phantom-gaming-d/32.html

Er zijn genoeg andere reviewers die ook prima zijn, maar vergelijk niet de geluidstesten van reviewer A met reviewer B. Ze hebben nooit dezelfde test setup waardoor de dB cijfers niet te vergelijken zijn.

De 6700xt is tevens de kaart die ik zou aanraden op een budget van rond de 3-400 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Raphire op 02-07-2023 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
Raphire schreef op zondag 2 juli 2023 @ 00:42:
[...]

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grote kans dat je nieuwe gpu ook te heet wordt en herrie gaat maken als je de oorzaak niet aanpakt... Tenzij de fans (deels) verrot zijn op je 1070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterGamer
Aikon schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:13:
Grote kans dat je nieuwe gpu ook te heet wordt en herrie gaat maken als je de oorzaak niet aanpakt... Tenzij de fans (deels) verrot zijn op je 1070.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er werd hierboven ook al op gehint en je geeft nota bene in de startpost zelf ook een mogelijke oorzaak.
Pagina: 1