Tafel van 150*170 cm maken voor waterbaan kinderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:26
Ik zou graag, op een goedkope manier, een tafel/platform maken waarop de waterbaan (AquaPlay) van de kinderen past. 150*170 cm. Hoogte ongeveer 40 cm.

Aangezien er behoorlijk wat water op zal komen leek plastic me ideaal, dus in eerste instantie dacht ik aan het blad van een tuintafel, maar deze zijn niet te vinden in deze maat. Zelf maken van hout (vlonderplanken) kan ook, maar wordt al gauw erg zwaar. De constructie hoeft niet bijzonder stevig te zijn, en ook niet per se verplaatsbaar. 4 kratjes met een platform erover zou ook volstaan. Probleem is echter dat zo een platformpje niet te vinden is. Ben zeker dat ze er zijn (afdekking aanhanger ofzo), maar ik vind het maar niet. Ik heb het gevoel dat ik een simpele oplossing over het hoofd zie, en ben dan ook erg benieuwd naar jullie ideeën!

Alle reacties

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
2 Campingtafels naast elkaar?

[ Voor 38% gewijzigd door Sethro op 25-06-2023 16:45 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:47

Rmg

Plaatje betonplex?

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:31
150x170 is in hout niet een hele gangbare maat, maar betonplex zal ik ook al an te denken. Komt wel in 150x300 iirc, maar kost je wel dan weer 60+ de m²

tijd voor wat klusjes!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik had de baan vroeger gewoon op 2 houten schragen staan onderling verbonden met wat balkjes. Stukje buis isolatie eromheen voor het verschuiven en klaar voor nog geen €20.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• zunrob
DukeBox schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:04:
Ik had de baan vroeger gewoon op 2 houten schragen staan onderling verbonden met wat balkjes. Stukje buis isolatie eromheen voor het verschuiven en klaar voor nog geen €20.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6AKkWM0NzG2NHkZHME-VAUrVU8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F2oNkoqJh9ygcmNxOn4IwoRs.jpg?f=user_large

Dit is de betreffende baan. Hoe zorgde je dan dat ie overal ondersteund werd?

Betonplex zal ik me eens even in gaan verdiepen!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08

DukeBox

loves wheat smoothies

zunrob schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:16:
Dit is de betreffende baan. Hoe zorgde je dan dat ie overal ondersteund werd?
Met balkjes, hapje er uit om te kunnen verschuiven waar nodig. Die van ons was meer een achtje dat was denk ik iets makkelijker qua vorm.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-ADgHGDOWgu3Zg12FQ-LY962qM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CQr2CVzvre2MMkNYZGOMQGF5.webp?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door DukeBox op 25-06-2023 17:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Waarom niet ff langs de kringloop?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:25
Waarom niet op de grond/in gras?

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 23:13
Enkele bierkratjes ondersteboven met elkaar verbonden? (Kan je later ook weer inleveren)

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:59
eenvoudigste lijkt mij x-aantal planken (afhankelijk van breedte) op 170 zagen
plankjes een beetje uit elkaar leggen (niet te kort op elkaar zodat er geen vingertjes klem kunnen komen, niet te ver zodat de poppetje er niet tussen kunnen)
aan de uiteinde en in het midden dwars een plank eronder schroeven/spijkeren
6 bakjes/stenen/kratten.... eronder en klaar

even kijken bij de lokale houtboer/bouwmarkt wat er in promo staat qua planken

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11 21:11
Paar van deze naast elkaar op 4 kratjes, misschien nog 1 kratje in 't midden tegen doorzakken en klaar.
https://www.gamma.nl/asso...engte-ca-180-cm/p/B222609

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Is er een reden dat je persé verhoogd wil? Wij hadden altijd gewoon een oud kleed op de grond liggen en daar de waterbaan op, aan het eind van de dag ging die toch leeg en dan kon het kleed een keer uitgeklopt en opgehangen worden

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11
OSB III plaat 18mm van 244x122 (25 euro) + nog eentje van 60 breed (12,50)

Deze hebben een groef, dus op een paar plekken wat verstevigen/aan elkaar schroeven met een lat eronder o.i.d., en dan op de groef natuurlijk ondersteunen. Bierkratjes? En een waterdichte laag erover. Bouwfolie (euro of 5)? Laagje epoxyhars, als je fancy wilt doen (geen idee of dat kan op OSB eigenlijk)?

• zunrob
Toke_gt schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:43:
Waarom niet op de grond/in gras?
De grond loopt bij ons overal af, is niet helemaal waterpas. Dat is wel hoe we het nu doen overigens, maar dan waait er ook sneller rotzooi in. Op een verhoging lijkt ons makkelijker. :)
We ruimen hem nu aan het einde van de dag op, net zoals @Oon, maar zeker met dit warmere weer zouden we het fijn vinden als we hem langer kunnen laten staan.
caspervc schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:23:
Waarom niet ff langs de kringloop?
En wat zoek ik daar dan precies?
robotomizer schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:17:
eenvoudigste lijkt mij x-aantal planken (afhankelijk van breedte) op 170 zagen
plankjes een beetje uit elkaar leggen (niet te kort op elkaar zodat er geen vingertjes klem kunnen komen, niet te ver zodat de poppetje er niet tussen kunnen)
aan de uiteinde en in het midden dwars een plank eronder schroeven/spijkeren
6 bakjes/stenen/kratten.... eronder en klaar

even kijken bij de lokale houtboer/bouwmarkt wat er in promo staat qua planken
Dit is inderdaad wat ik zelf voor ogen had! Zoals @Chriztiaan ook aangeeft.

[ Voor 43% gewijzigd door zunrob op 25-06-2023 21:14 ]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:28
2 stukken plaat met een pianoscharnier er tussen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:47

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Betonplex 8)7 Jongens het gaat om een waterbaan voor de kinderen, het hoeft geen jaren in wind en regen te staan... Gewoon wat multiplex of underlayment. Zelfs spaanplaat met een dikke folie eromheen zou volstaan. OSB vind ik een aardig voorstel van @Wilke, maar is wellicht wat te grof voor tere kindervingertjes.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
zunrob schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:07:
[...]

En wat zoek ik daar dan precies?
2 oude bureau's van 160x80oid?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Grove den
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-11 21:20
Pagina: 1