M'n huidige pc is alweer een jaartje of 7 oud, dus het wordt wel weer eens tijd voor een upgrade. Na wat ingelezen te hebben, denk ik dat m'n keuze op AMD/AM5 socket uitkomt. Zoals altijd ben ik op zoek naar bang for the buck; past het onderstaande überhaupt bij elkaar en/of kan ik met andere componenten nog meer waar voor m'n geld krijgen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name wat foto's bewerken in Lightroom/Photoshop en (bulk)opslag van alle foto-bestanden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. € 750 inclusief verzendkosten, elke euro minder is mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
M'n huidige kast (CoolerMaster Case Silencio 352), een m.2 SSD (Corsair Force MP500 120GB), voeding (Sharkoon WPM500 Bronze) indien mogelijk, en alle andere randapparatuur zoals beeldscherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, koeler, geheugen, harde schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD/AM5 vanwege toekomstgerichtheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een check voor compatibiliteit en de meeste bang for the buck.
Wat ik zelf al gevonden heb is het volgende;
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name wat foto's bewerken in Lightroom/Photoshop en (bulk)opslag van alle foto-bestanden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. € 750 inclusief verzendkosten, elke euro minder is mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
M'n huidige kast (CoolerMaster Case Silencio 352), een m.2 SSD (Corsair Force MP500 120GB), voeding (Sharkoon WPM500 Bronze) indien mogelijk, en alle andere randapparatuur zoals beeldscherm, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, koeler, geheugen, harde schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD/AM5 vanwege toekomstgerichtheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet specifiek.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een check voor compatibiliteit en de meeste bang for the buck.
Wat ik zelf al gevonden heb is het volgende;
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 230,60 | € 230,60 |
| 1 | Moederborden | MSI PRO A620M-E | € 91,46 | € 91,46 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Exos 7E10 SATA (512e/4KN, Standard), 8TB | € 160,98 | € 160,98 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate SkyHawk Surveillance, 2TB (ST2000VX015) | € 56,33 | € 56,33 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 24,35 | € 24,35 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000C36 | € 99,- | € 99,- |
| Totaal | € 662,72 | |||