True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
Vraag
Beste antwoord (via xp7amrkr op 16-07-2023 11:50)
het viel mij op dat het e-mailadres veld case sensitive is. Dus aanmaken met hoofletter en dan inloggen met kleine letter zorgt voor een fout.xp7amrkr schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:56:
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik via Google Home de airco's kan bedienen? Eventueel via tussenkomst van een andere app?
[Afbeelding]
Alle reacties
Na toevoegen kwam ik bij het scherm om meer devices toe te voegen, en binnen enkele seconden werden onze binnenunits met wifi toegevoegd aan het device-overzicht.
Wat mij opvalt is dat mijn airco's regelmatig niet meer te benaderen zijn via Google home. Zou dit komen omdat ik de originele app gebruik?
Is er al iemand die ervaring heeft met het toevoegen van een externe temperatuur sensor via Google home en hier de airco's mee aan te sturen?
Is het niet mogelijk dat ik ingelogd blijft?
Mvg Ron
Edit: ik zat nog op een beperkte thuismodus in de app. Wijzigen en account aanmaken.
[ Voor 33% gewijzigd door Lumics op 22-07-2023 21:57 ]
het viel mij op dat het e-mailadres veld case sensitive is. Dus aanmaken met hoofletter en dan inloggen met kleine letter zorgt voor een fout.xp7amrkr schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:56:
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik via Google Home de airco's kan bedienen? Eventueel via tussenkomst van een andere app?
[Afbeelding]
Dit was dus mijn probleem... Heel fijn dat het nu werkt. Super bedankt!Lumics schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:09:
[...]
het viel mij op dat het e-mailadres veld case sensitive is. Dus aanmaken met hoofletter en dan inloggen met kleine letter zorgt voor een fout.
True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.
- Ik heb via de smart m app een account aangemaakt (lijkt allemaal goed te gaan en krijg een mail met een link, na deze aangeklikt te hebben staat er "het aanmaken van het account is voltooid)
- Vervolgens zet ik de binnen unit via menu -> sL in de E2 modus het smart m wifi netwerk is zichtbaar op mijn telefoon. Met dit netwerk verbind ik.
- Dan ga ik in de app op zoek naar "unregistered airco" en komt mijn airco te voorschijn.
- Deze selecteer ik en klik op settings. ik krijg dan een lijst met alle beschikbare wifi netwerken . ik selecteer mijn wifi netwerk geef het juiste wifi password mee.
- Mijn telefoon wordt gedisconnect van smart m wifi en connect weer naar mijn eigen netwerk
- Als ik vervolgens in de smart m app de airco unit selecteer om de "details" te wijzigen. krijg ik een melding dat de airconditioning niet kan worden bediende omdat de status niet kon worden verkregen. Dit blijft zich herhalen (ik heb ook een ander account aangemaakt maar resultaat het zelfde)
- ik heb via het menu gecontrolleerd of de wifi aan staat van de binnenunit en deze staat op aan. Ik zie op mijn router ook het mac adress van de unit online staan.
- als ik overigens uitlog in de app en weer opnieuw connect krijg ik ook een melding dat user id en wachtwoord niet kloppen (ik weet zeker dat ik de juiste in type) na een reset WW kan ik er dan weer in tot de volgende keer dat ik uitlog.
Een heel verhaal maar hopelijk weet iemand hoe dit op te lossen.
Heb veel aan deze video gehad.
YouTube: Koppelen geïntegreerde Smart M-Air controller Mitsubishi airco
Dat gedrag ken ik ook, je moet een aantal keren blijven vernieuwen en op een gegeven moment doet hij het wel maar dit gedrag blijft bij mij iedere keer als ik de applicatie opnieuw opstart.EdoR schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:29:
- als ik overigens uitlog in de app en weer opnieuw connect krijg ik ook een melding dat user id en wachtwoord niet kloppen (ik weet zeker dat ik de juiste in type) na een reset WW kan ik er dan weer in tot de volgende keer dat ik uitlog.
Ik heb de Smart M-air applicatie al meer dan 1 jaar maar het blijft een drama applicatie, dat account wat je denk te hebben aangemaakt, is geen account en werkt maar eenmalig, zodra je uitlogt kun je weer helemaal opnieuw beginnen, ik heb op mijn devices meerdere accounts aangemaakt maar blijkbaar heb ik er teveel aangemaakt waardoor enkel op mijn eigen telefoon de applicatie nog werkt maar op een ander devices niet meer omdat hij zegt dat hij het maximale aantal gebruikers heeft bereikt. Ik gebruik meestal de afstandsbediening gewoon.EdoR schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:29:
Een heel verhaal maar hopelijk weet iemand hoe dit op te lossen.
Wat jij beschrijft over constant problemen met je account herken ik ook. Maar na 6 tot 10 keer inloggen gaat hij dan opeens toch door. in het begin heb ik ook constant mij password weer gewijzigd (ook daarvan wist ik 100% zeker dat ik de juiste intypte)
De WiFi controller heeft ook een max van 5 devices. In de app kun je zien hoeveel er gekoppeld zijn.drpeer_holland schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:16:
ik heb op mijn devices meerdere accounts aangemaakt maar blijkbaar heb ik er teveel aangemaakt waardoor enkel op mijn eigen telefoon de applicatie nog werkt maar op een ander devices niet meer omdat hij zegt dat hij het maximale aantal gebruikers heeft bereikt. Ik gebruik meestal de afstandsbediening gewoon.
Dat kun je eenvoudig resetten door de module te resetten. Moet je wel weer opnieuw koppelen.
Bij mij ook gelukt, echter heeft google home icm de airco nog minder functionaliteiten. Ik heb gemaild naar die smart m-air pipo's, in hoeverre er ooit een fatsoenlijke app komt.OnceUponChantal schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:53:
Toevallig is het me vandaag gelukt de Mitsubishi airco’s te koppelen via Smart M-air aan mijn Google home account.
Heb veel aan deze video gehad.
YouTube: Koppelen geïntegreerde Smart M-Air controller Mitsubishi airco
Nu merk ik dat deze integratie vooralsnog zeer beperkt is. En hoewel het me lukt om via spraakcommando's de airco's aan en uit te zetten, kan ik in de Google Home App de aan/uit knop niet vinden. Ik kan wel een temperatuur instellen en een mode. Als ik dat doe dan schakelt Google de airco automatisch aan. Maar uitzetten via dit scherm gaat niet...
Wordt er hier nog aan ontwikkeld, of is dit het?
Groet,
Eric
[ Voor 0% gewijzigd door Ostar op 08-08-2023 10:21 . Reden: typos ]
Mijn ouders hebben sinds een paar dagen een Daikin, wat een mooie strakke snelle App met goede opties....
ik zag een paar weken geleden dat ik de smart m air app kon verbinden met google home.
wekte inderdaad, functies waren wat beperkt maar werkt wel.
gisteren zag ik dat de airco niet meer verbonden was in google home.
toen ben ik gaan proberen om opnieuw te verbinden maar krijg het helaas niet voor elkaar.
krijg nu de melding als ik mijn account wil verbinden: Could not reach Smart M-Air. Please try again.
kan er verder niets over vinden.
iemand met het zelfde probleem? of werkt het nog bij jullie?
Gr. Joeri
Hier hetzelfde probleem sinds enkele dagen is Smart M-Air niet meer te koppelen met Google!
Ben benieuwd of er meer gebruikers zijn met dit probleem.
M.v.g.
Richard
Hier zelfde probleem, Smart M-Air is niet meer te koppelen met Google en geeft ook melding Could not reach Smart M-Air. Van alles geprobeerd, maar tot op heden geen oplossing kunnen vinden.
Gr. Roy
Maar de Mitsubishi airco is wel gekoppeld aan mijn WiFi.
Kan ik terugvinden via mijn Deco app en heeft ook een IP adres, hoe kan ik dit weer koppelen?
Het koppelen aan Google gome werkt daarna gewoon.
MAAR ;
In de keuken heb ik een nest hub staan. Hierop zie ik alle functionaliteiten van de airco en er zit ook een ‘aan/uit’ knop erggens verstopt. Niet op een handige plek maar het is er wel.
In de app op mijn telefoon zie ik ook aardig wat functionaliteiten maar een stuk minder.
En wat ontbreekt er ? Een ‘aan/uit’ knop !!
Iemand meer info hierover? Mis ik iets ? Zie ik iets over t hoofd?
Wel goed om te weten dat op de nest hub er wel een aan/uit knop is, de hun stond nog op mijn wishlist.
Dank voor jullie berichten.
Oplossing router op 2,4 GHz zetten tijdens installatie, dus 5 GHz uitzetten .
Als alles is geïnstalleerd kan je de 5 GHz weer aanzetten
O, naar welk adres heb je gemaild?Rooverz schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:31:
Ik ben heel blij met de goede werking van onze Triple Split MHI airco. Waar ik echter minder blij mee ben is de zeer summiere App. Ja, hij is gekoppeld met Google Home, maar is mis idd oa ook de eerder genoemde punten. In de App van MHI mis is bijvoorbeeld ook een timer knop, ik zou graag op een makkelijke manier de airco na bijvoorbeeld 1 uur willen uitzetten. Ik heb gemaild met MHI, na twee dagen keurig antwoord, maar men is niet van plan om de App functionaliteiten uit te breiden, helaas. Maar wellicht als meerdere mensen mailen dat er bij hun wellicht wel wat actie gaat komen.....
Mijn ouders hebben sinds een paar dagen een Daikin, wat een mooie strakke snelle App met goede opties....
[ Voor 60% gewijzigd door Rooverz op 12-02-2024 08:04 ]
Ik vrees dat dat developers zijn, die dan uiteraard netjes antwoorden over functionaliteit.Rooverz schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:04:
smartmair@mhi.com
Ik kreeg:
Dear our customer,
Please do not reply to this email address.
First of all, thank you for using our product and contacting with us.
This is the representative address and let you know the proper contact as follows.
1) For any inquiries, please contact your seller who sold our product to you at first.
2) If it does not help, please contact our representative distributor in your country as follows.
etc etc.
Mijn probleem is dat ik e en apparaat niet meer aan kan melden "vanwege het maximaal aantal geregistreerde gebruikers". Had hem (wandmodel) eerst afgemeld om te kijken of dat zou helpen met verbindingsproblemen. Daarna kon ik een vloermodel wel aanmelden, dus dat met die gebruikers valt wel mee.
En een ander apparaat (vloer) reageert, alleen bij verwarmen, niet op de up down van de app.
Ik had meerdere mailadressaen, dus ik heb er zelf een puinhoop van gemaakt, en het is bepaald geen Google software, dus ik wil het hele zaakje resetten. Wellicht kan dat op de kasten zelf, maar ik niet weten.
Collega's op de: Het MHI L/L warmtepomp/airco topic
MHI club dus zeiden dat ze goed konden werken met meerdere (4) verschillende mailadressen, maar wel op meerdere telefoons.
Dank hiervoor, je hebt me op de goede weg geholpen !Lumics schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:09:
[...]
het viel mij op dat het e-mailadres veld case sensitive is. Dus aanmaken met hoofletter en dan inloggen met kleine letter zorgt voor een fout.
Bij mij ging het maar niet goed. En ben erachter gekomen waarom:
- ik gebruikte voornaam.achternaam@gmail.com waarna ik geen activatie-email kreeg
- toen ik Voornaam.Achternaam@gmail.com invulde kreeg ik wel direct een email (dus beide met hoofdletter)
- Na activatie heb ik in de app zelfde email adres ingevuld (Voornaam.Achternaam@gmail.com) en kreeg ik een foutmelding (email/ww verkeerd oid).
- na even wachten ging het dan eindelijk goed....pff zware bevalling voor iets wat eenvoudig zou moeten zijn
Heb er sinds deze week ook eentje laten plaatsen en heb nu dus ook deze mailtjes meerdere malen per dag.Renedek schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:34:
Vanaf gisteren ontvangen wij ieder uur (kwart over) een mail vanuit een no-reply mailbox dat we de app hebben gebruikt. Ook wanneer we deze overigens niet hebben gebruikt. Heeft iemand daar nog meer last van? Weet iemand hoe we dit kunnen uitschakelen?
Dank voor jullie berichten.

Als iemand weet waar ik deze uit zet ben je een held!
Ook ik had dit probleem, maar na contact te hebben gehad met mijn Fatastische Airco Installateur die veel moeite heeft gedaan contact op de nemen met Misibischi Industries kan ik jullie vertellen dat ik DE oplossing heb. Het werkt bij mij in één keer! Doe er je voordeel mee, en een bedankje is natuurlijk altijd welkom ;-)
:strip_exif()/f/image/4KwGdUS4Un2etXyFjhHK7oXS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pcmlxVmWLAmMQcIbZAowXHfn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wHa1C7gFVhChY4YrpgjrLjwd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V6bUcOajRLukRtX0KRZtwUQj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JIV317VhZP1MzbiEMPEt86ho.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lm28BU9pTQjEEue9KdReEVa2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JYCd1HDB4mBC8ifw8MdUm12X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HknadHQopD1SI3Q3iDVqNnb4.jpg?f=fotoalbum_large)
Mvg Johan,
YouTube: Koppelen geïntegreerde Smart M-Air controller Mitsubishi airco Heb zelfs de naam van het apparaat kunnen aanpassen :-) Google home is volgende stap.. maar ga dit eerst eens een paar weken gebruiken om te kijken of de app stabiel genoeg is. Mocht het toch brak blijken dan ga ik een Tado ophangen
Dank, ook maar gelijk besteld!PWA777 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 08:51:
De stappen gevolgd en de airconditioners toegevoegd aan Google Home. Via de Starling hub (een apparaatje wat Google Home producten kan toevoegen aan Homekit) is het ook gelukt om de airco's toe te voegen aan Apple Home. Via Siri kunnen de airco's nu aan en uitgezet worden, idem dito via de Home interface.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel