Hefschuifpui slot defect?

Pagina: 1
Acties:

• Trancy_dancy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Hallo allemaal,

Wij hebben een hefschuipui van hout uit 2020. Gisteravond wilde ik de deur op slot doen en de hendel daarvoor omhoog halen. Echter kan ik deze nog geen 90 graden draaien en dan is er iets wat hem blokkeert.

Nu heb ik het binnenwerk uit de deur gehaald en als ik dit probeer terwijl het voor mijn neus ligt werk het uiteraard ook niet. Maar ik zie ook niet waar het probleem zit. Ik verwacht iets mechanisch in het slot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0CHQHvFvgMDjoCzjH-3KC-271J0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogY1zwTxblp1SOkghzyE0xvy.jpg?f=fotoalbum_large
Hendel naar beneden

En hendel ca 80 graden gedraaid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hA5x4vzDcvmG6VJLcPbmv7uD6oE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnT5VvyLk5Nc7nYnL0p3ExEW.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee??

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:32
Heb je geen garantie? Lijkt mij dat dit toch wel langer dan 3 jaar mee moet gaan.

• Trancy_dancy
Ongetwijfeld, maar op zondag heb ik daar weinig aan 😅

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-01 23:08
Het ziet er wat droog uit, misschien moet je het mechanisme een beetje schoonmaken en opnieuw invetten/smeren? :)

My favorite programming language is solder.

• Trancy_dancy
Thank! Die poging had ik dus ook in gedachte en dus reeds gedaan. Maar geen effect.

• FreakNL
  • Laatst online: 22:32

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb ook een houten schuifhek.

Als noodoplossing voor jou;

Als extra slot heb ik daarvoor 2 hoekstukjes gemonteerd op het kozijn en de poort (en dan zo dat de niet gebruikte gaatjes op elkaar liggen als de poort dicht is). Schroevendraaier of priem erin en ze komen echt niet binnen.

Lost je probleem niet op maar je kunt ff verder.

• Trancy_dancy
Goeie tip! Denk alleen niet dat mijn vriend het leuk vindt als vrouwlief in het kozijn gaat boren.
Ach. Zonder schroevendraaier krijg je het hefmechanisme niet omhoog. De deur is nu niet te heffen op een normale manier dus open schuiven kan je hem niet.
Denk dat ik hem voor vannacht maar zo dicht mogelijk probeer te doen en morgen als eerste maar een slotenmaker bel.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:47
Trancy_dancy schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:28:

Denk dat ik hem voor vannacht maar zo dicht mogelijk probeer te doen en morgen als eerste maar een slotenmaker bel.
Voor de zekerheid: pak niet de eerste 10 slotenmakers van Google, dat zijn beruchte oplichters die achteraf met de hoofdprijs komen. Zoek een lokale en erkende slotenmaker :) Wellicht kan de bouwer je zelfs wel helpen naar degene die ze geplaatst heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 26-06-2023 07:05 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

BCC

Wat is de bovenkant van het slot? Want voor m’n gevoel doe je nu de klink de verkeerde kant op? Wat ook niet zou moeten kunnen :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Als je een slotenmaker overweegt in te schakelen: vraag eerst een offerte op en/of begrens de kosten

Zoek ook uit wat een identiek nieuw slot kost. Die kun je zelf veel goedkoper aanschaffen en blijkbaar is uit- en inbouwen geen probleem om zelf te doen.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:43
Achterhaal het merk (staat op voorplaat of op het schild) en ga er even mee langs een vakhandel.
Meestal zit het in de overbrenging naar het hef-gedeelte, de hoeken naar de onderkant van de deur.

Hoor anders even bij degene die het geplaatst heeft.

Live from Denmark

Pagina: 1