Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBoss
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 30-03 00:42
Mijn vraag
Mijn backups zijn een rommeltje van iCloud, Google One en Stack. Kan ik alles samenvoegen in bijvoorbeeld Stack? En vervolgens alle iPhones en Android telefoon foutloos laten synchroniseren met Stack, waarbij ik dan de iCloud/Google One bijvoorbeeld uitschakel om dubbelop te voorkomen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je vergeet de twee vragen in te vullen.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
je vraag kan het, antwoord: ja natuurlijk,

makkelijkste is om bij 1 te beginnen, dus vanaf je icloud alle data naar je pc trekken dubbelen uitzoeken en uploaden naar stack, daarna vanaf je andere clouds ... en in principe kun je dan na iedere stap de-dubbelen.

!!! vergeet niet dat je stack als netwerkschijft kunt mounten via davFS (webdav), dat maakt je leven een stuk makkelijker,
-> bedenk ook dat je stack behoorlijk beperkt is in de bronnen die zijn toegekend per stack, probeer dus niet ineens 1000+1 bestanden tegelijk te copieren, gebruik ofwel een tool zoals robocopy (of soortgelijke) of doe gewoon één mapje tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

De features die je in iCloud hebt zoals fotosynchronisatie zal niet met de native apps werken als je dat verhuist naar Stack, daar zul je dan aparte apps voor moeten regelen die daarmee kunnen koppelen.
Dat zal ongetwijfeld ook zijn met de Google diensten, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Wat dat betreft zul je goed moeten uitzoeken of je alle gewenste functionaliteit ook beschikbaar hebt of kunt krijgen bij Stack voordat je alles over gaat zetten. Ecosystemen zijn altijd lastig om uit te komen, dus voorbereiding is alles.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 13:11
Eigenlijk is de vraag groter. Van welke clouddienst(en) maak ik mij afhankelijk en welke diensten krijg ik daar en wat kost dat.

*klinkt misschien negatief maar het is wel de realiteit.